zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
Bingola

W jaki sposób sprawić, aby Polacy mogliby zarabiać tyle co w rozwiniętych państwach UE?

Bingola | 1 lutego 2012 11:32:37 | kategoria: Biznes i finanse, Ekonomia

  • G+
  • Facebook

Zainspirowało mnie wczorajsze pytanie Frojda, a raczej niektóre odpowiedzi, jakie tam zostały wstawione. Pełno w nich żalu, narzekań na rząd, na kapitalistów, na wyzysk, itd., itp.
Więc zaproponujcie swoje – byle przemyślane – rozwiązanie.  Jak, powiedzmy w ciągu roku, dwóch, sprawić, aby polskie zarobki były na poziomie przynajmniej średniej europejskiej. Proszę o rzeczowe odpowiedzi, uwzględniające realia gospodarcze, ekonomiczne, budżetowe itp, wolne od politykowania.  Czy potrafimy tylko narzekać, czy mamy też jakieś własne pomysły? Wyliczenia i kalkulacje w skali kraju - mile widzane a nawet pożądane. Tutaj macie źródło najnowszych danych statystycznych.
UWAGA! W tym pytaniu nikogo nie krytykujemy, nie piszemy jak jest – tylko co zrobić, aby było tak jak w Niemczech czy UK.

0 ładowanie danych... 16 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 84 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz

anonymous | 1 lutego 2012 12:04:03

Narzekania na kapitalizm?! LOL! Po pierwsze trzeba zmniejszyć socjalizm(!) i stopniowo zmniejszać podatki, aż do ich zlikwidowania. Zmniejszać podatki po to, by zmniejszyć koszta dla pracodawcy i żeby nie było wielkim ryzykiem zatrudnienie kobiety. Zlikwidować macierzyński, tacierzyński - po prostu dany pracownik, by się zwalniał. Na emeryturę każdy sam by dla siebie pracował, niech każdy sobie rzepkę skrobie - zlikwidowałoby to wtrącanie się innych w nasze życie, ponieważ ja nie jestem odpowiedzialna za innych, ale każdy za siebie. Obawiam się jednak, że Polska mentalność jest zbyt niewolnicza. Polacy są w swoim żywiole, jak muszą z czymś walczyć, a jak jest dobrze i jak faktycznie mieliby na coś zapracować, by było lepiej to nie da się - komu mieliby pokazać swoją "bohaterskość".

2 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:17:14

Az brak mi slow. W zyciu nie slyszalam glupszej glupoty! Zlikwidowac podatki, urlop macierzynski? Moze jescze urlop wypoczynkowy? Kobieta mialby sie zwolnic z pracy bo urodzila dziecko? I co dalej????

2 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 12:21:14

z macierzyńskim przegięłaś - mamy niż demograficzny i w perspektywie zapaść systemu emerytalnego - trzeba myśleć o emerytach "ze starego" rozdania. W warunkach, o których piszesz, jeszcze mniej par decydowałoby się na dzieci - a nie o to chodzi. co do reszty - z grubsza się zgadzam;)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:23:57

Macierzyński jest przeciwko kobietom. Wtedy, mogłaby spokojnie poszukać innej, znalazłaby, dlatego, że pracodawca nie miałby dużych kosztów związanych z zatrudnianiem pracownika w związku z tym, że ryzyko zatrudnienia kobieta i jej zajście w ciąży nie stanowi problemu :) Dzisiaj pracodawcy nie chcą zatrudniać kobiet właśnie dlatego, że muszą potem taką matkę utrzymywać, mimo, że nie pracuje w ogóle - dzisiejsze prawo jest przeciwko kobietom! Nie to dobre, co pięknie brzmi, a co daje świetne skutki - bo gadać sobie każdy może, ale życie wszystko weryfikuje.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 1 lutego 2012 12:25:29

a moye po prostu od rayu wprowadyic niewolnictwo. ymusic wsyzstkich do cieykiej pracz. ludyi ubedyie, gospodarka rusyz, ylikwiduje sie kosytz lecyenia i ryadko kto docyeka rentz..._

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 12:26:05

wyłącz klawierke programisty - wciśnij razem lewy ctl i shift

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 12:28:23

Mysia, te państwa, które walczą z niżem demogr. wydłużają macierzyński i pomagają na rozmaite sposoby rodzinom - gdyż wiedzą, że to się opłaca w dłuższej perspektywie.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:28:35

Napisałam o emeryturach - każdy dla siebie pracuje, już teraz emerytura to fikcja i ściema. Nie powinno być tak, że dzieci pracują na emerytów, albo że ktokolwiek pracuje na kogokolwiek, każdy powinien być odpowiedzialny za siebie. Systemu emerytalnego nie da się już uratować, ale politykom opłaca się utrzymywać ten stan, jak najdłużej. Niż demograficzny? Nie ilość, a jakość się liczy. Po co więcej ludzi? Im mniej ludzi, tym lepiej się nimi zarządza. Jeśli chodzi o wojny i o zalew nas innymi rasami, to jeśli postawimy na jakość edukacji i nauki, nasze technologie pozwoliłyby zabijać dziesiątki, jeśli nie setki ludzi w krótkim czasie, więc to nie problem. Brak socjalu - brak menelstwa.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 1 lutego 2012 12:29:16

Przepraszam, yapomnialam, ze znow mam klopoty z klawiatura i ze musze uwazac.powtarzam wiec

a moze po prosu od razu wprowadzic niewolnictwo.zmusic wszystkich do ciezkiej pracy. ludzi ubedzie, gospodarka ruszy, zlikwiduje sie koszty leczenia i rzadko kto doczeka renty, wiec oszczednosci na funduszu emerytalnym

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 1 lutego 2012 12:31:57

masz racje nie powinno sie pracowac na kogokolwiek nawet na chorych, niech sobie sami radza, a jak zemra tym lepiej...

tak pisze ktos  kogo zycie jeszcze nie doswiadczylo i moze sobie pozwolic na skrajny egoizm

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:40:45

@mysia.rozpal kotly w auschwitz,nadwyzki na mydlo.

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 1 lutego 2012 12:49:31

@gandzia, dzieki za rade.juz jest dobre

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:57:56

jesli czlowiek mialby sam z siebie odkladac na emeryture to nigdy by tego nie zrobil. Bo zawsze znajdzie sie co wazniejszego - teraz remont, na emeryture zaczne odkladac za kilka miesiecy, moze najpierw nowe auto, emerytura nie ucieknie. Dzisiaj my pracujemy na dziadkow, jutro nasze dzieci beda pracowac na nas. Nie twierdze, ze jest to sprawiedlie, ale lepsze to niz nic.

"Po co więcej ludzi? Im mniej ludzi, tym lepiej się nimi zarządza. Jeśli chodzi o wojny i o zalew nas innymi rasami, to jeśli postawimy na jakość edukacji i nauki, nasze technologie pozwoliłyby zabijać dziesiątki, jeśli nie setki ludzi w krótkim czasie, więc to nie proble" - az nie wiem co odpowiedziec na taka glupote.

"Brak socjalu - brak menelstwa." - nie kazdy kto zyje z socjalu jest menelem. Jest wielu ludzi biednych, ktorym panstwo pomaga.

Jesl chodzi o zlikwidowanie podatkow - gdzie pojdziesz wymienic dowod osobisty, jesl nie bedzie urzedu, bo urzad zostanie zlikwidowany, bo nie bedzie mial go kto utrzymac?! Kto Ci posypie chodnik piaskiem?

Myslisz w ogole o konsekwencjach?

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 19:21:24

jesli czlowiek mialby sam z siebie odkladac na emeryture to nigdy by tego nie zrobil. Bo zawsze znajdzie sie co wazniejszego

Mów za siebie. Jeżeli nie umiesz dysponować swoimi pieniędzmi -  to Twoja sprawa. Ja uważam, że lepiej zainwestuję pieniądze niż państwo i dzięki temu będę miał większą emeryturę.

-----------------

"Brak socjalu - brak menelstwa." - nie kazdy kto zyje z socjalu jest menelem. Jest wielu ludzi biednych, ktorym panstwo pomaga.

Zgadzam się, nie każdy. Jednak musisz zrozumieć, że obecnie państwo Polskie (i inne państwa) ingerując w rynek tworzy właśnie takie problemy jak bezrobocie. To właśnie źle rozwinięta gospodarka jest winna takiemu stanowi rzeczy.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 13:12:20

InMyHumbleOpinion - Ludzie juz teraz wola pracowac na czarno, nie oplacajac Zusu, nfztu. Bo maja pare groszy wiecej. Gdybym miala do wyboru zarobic 1200 uczciwie, a 1600 na czarno, to niestety, wybralabym ta druga opcje. I nie chodzi tu o nieumiejetnosc dysponowania pieniedzmi - problem w tym, ze tu nie ma czym dysponowac. Jesli ktos zarabia 3-4tys, to moze sobie odkladac na emeryture. Nawet dzisiaj mozesz isc otworzyc sobie dodatkowe konto emerytalne. Ale jesli wiekszosci ludzi zarobki nie przekraczaja 2tys, to nie maja mozliwosci odlozyc. Bo zyjemy tu i teraz i to sie najbardziej liczy dla ludzi. Nie maja nawet drobnych kwot, ktore mogli by odlozyc.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
veronique

veronique | 3 lutego 2012 00:48:42

," Wtedy, mogłaby spokojnie poszukać innej, znalazłaby, dlatego, że pracodawca nie miałby dużych kosztów związanych z zatrudnianiem pracownika w związku z tym, że ryzyko zatrudnienia kobieta i jej zajście w ciąży nie stanowi problemu :) Dzisiaj pracodawcy nie chcą zatrudniać kobiet właśnie dlatego, że muszą potem taką matkę utrzymywać, mimo, że nie pracuje w ogóle - dzisiejsze prawo jest przeciwko kobietom!"no oczywiscie, jak kobieta urodzi jedno dziecko, to potem juz nie urodzi ani jednego.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
witold 58

witold 58 | 31 sierpnia 2014 07:48:18

panu chyba serwer w glowie sie zawiesza,zlikwidowac podatki a najlepiej jeszcze zeby pracowac za darmo.to panowie przedsiebiorcy faktycznie beda zarabiac wiecej.wprowadzic godzinowe wynagrodzenie za prace,tygodniowe rozliczanie czasu pracy,czas aby polscy pracownicy zaczeli szanowac siebie i swoja prace.polski pracodawca jesli tylko bedzie mial okazje to zawsze bedzie sie staral oszukac pracownika taka mentalnosc,ja pozyje a robole po12godzin dziennie za 1600 zl miesiecznie i jeszcze wyplata po2 miesiacach albo wcale.!ze wzgledu na realia iceny wpolsce minimalna placa godzinowa powina wynosic okolo 4,5 euro .

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Ferdynand Kot

Ferdynand Kot | 1 listopada 2014 17:57:20

Ponownie zakochać się w liberałach-aferałach, zmutowanych marksistach i egzotycznych osobliwościach z parad równości. Gdyby nasz niektóry umęczony i zagubiony lud, w szczególności ten ociężały intelektualnie, wiedział i rozumiał elementarną prawdę, że od dobrych lub złych wyborów zależy nasze BYĆ ALBO NIE BYĆ, to nie zostałby skazany, na coraz bardziej niestabilny i niepewny Długi Marsz do 68-mej wiosenki emerytalnej na tęczową wyspę, wraz ze wszystkimi super aferami globalnymi i niezliczonymi aferami lokalnymi, za które uiszcza ogromne kwoty pieniężne, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
LordViaderko

LordViaderko | 1 lutego 2012 12:45:26

Nieźle wypunktowano to tutaj ; p

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 13:22:22
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

No, faktycznie nieźle. Żyć - nie umierać. Jak przypomnę sobie kampanie wyborcze - przez ostatnie 20 lat każda partia mówiła prawie to samo, z drobnymi różnicami. Mówić to jedno, a zrobić to drugie. Szansa była - tyle, że zamiast pruć do przodu, szukano "Układu".

2 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
LordViaderko

LordViaderko | 1 lutego 2012 14:35:51

Ależ @Bingolo drogi, co Ty mi tu jakieś bajki o układach piszesz? Proszę o dyskusję zgodną z założeniami pytania:

"Proszę o rzeczowe odpowiedzi, uwzględniające realia gospodarcze, ekonomiczne, budżetowe itp, wolne od politykowania." 

; p

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 15:35:31
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

Sorry, nie ja zacząłem!Sealed

Dobrze, zgoda - pomysły genialne - ale gdzie analiza finansowa, o ile dzięki temu wzrośnie dobrobyt, spadną koszty, czy ceny pozostaną na tym samym poziomie, czy wzrost PKB będzie przynajmnie taki jak dotychczas, albo większy?

A oto krótka ocena załączonego przez Ciebie programu :

1. Zarówno zaniechanie prywatyzacji jak i  obniżenie opodatkowania – to zmniejszone wpływy do budżetu
2. To sprawa dla europosłów. Mamy ich trochę – niech pracują a całość i tak musi zatwierdzić Europarlament. Czyli porażka pewna.
3. Uproszczenie  podatków proponowała PO już kilka lat temu (jednolity dla wszystkich liniowy podatek CIT, PIT i VAT 15%, bez żadnych ulg i zwolnień) – zostało to przez wszystkich skrytykowane, żeby nie powiedzieć wyśmiane.
4. O tym mówią wszyscy od 20 lat a nikt prawie nic nie zrobił.
5. Zgoda. Łatwo powiedzieć, trudniej na to wziąć pieniądze.
6. To raczej mało wpłynie na to, o co pytam.
7. Tu też nie widzę, żadnych większych korzyści. Kolejny pakiet ustaw? A kto zagwarantuje, że to nie jeszcze jeden bubel prawny?
8. Zgoda, ale tu też nie widzę niczego, co wpłynie na podniesienie dobrobytu.

Łatwo jest coś takiego napisać, bo to każdy wie. Pytanie jak to wprowadzić, aby naprawdę ludziom żyło się lepiej, gospodarka rozwijała i wzrosła siła nabywcza pieniędzy a w razie niepowodzenia nie można było zwalić winę na "nich".

3 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 12:47:26
Odpowiada Ekspert kategorii Ekonomia I.

Jak dotąd wasze głosy -to porażka.

VAT nie można ruszyć, bo są to normy unijne. A więc najpierw występujemy z UE (jakoś nikt o tym nie wspomniał)

Podnieśc zasiłki, pensje minimalną, miejsca w złobkach - OK. - skąd na to pieniądze (patrz niżej)?

Obniżyć koszty pracy i podatki - OK - kto da na służbę zdrowia, żłobki, przedszkola, szkoły, emerytury i budowę dróg?

Znieść przywileje dla zagranicznych inwestorów - OK, a kto wybuduje u nas fabryki i da miejsca pracy?

No i najważniejsze - czy naprawdę myślicie, że to wszystko zaowocuje tym, iż będziemy pracować 5 minut na litr benzyny? Jakieś wyliczenia są?

 

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 1 lutego 2012 12:56:50

wiec wyglada na to ze nic sie nie da zrobic???

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:57:56

również jestem orędownikiem wystąpienia z UE i wprowadzenia na rynek urządzeń perpetuum mobile do generowania darmowego prądu aby uniezależnic się od pasozytów jak Rosja gazowa. UE i strefa euro nas zgniotą i zniszczą.

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
iga

iga | 1 lutego 2012 13:48:08

Frojd a kiedy wynaleziono perpetum mobile???????????????????????? Cos mnie ominelo?

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 13:55:05

no wynaleziono, każdego roku powstaje nowe urządzenie PM od przeszło stu lat

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
iga

iga | 1 lutego 2012 14:03:03

A jakies dowody? To ze ktos napisal, ze jest o niczym nie swiadczy. Jakis patent? Gdzies to opublikowano w czasopismach naukowych? itd. Bo na moja wiedze jeszcze nikt nie wymyslil perpetum mobile.

2 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 14:20:59

Frojdzie, jeżeli rzeczywiście wymyślono perpetum mobile - to daj znać na PW. Wyślij mi schemat tego urządzenia. Chętnie sobie takie urządzenie zbuduję.

PS. Piszę serio.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 14:28:17

Co do Vatu - gdzieś czytałem, że minimalny vat według Unii to 15%. Tak więc można zmniejszyć go o 7 p.p. w pełni legalnie będąc w UE.

Poza tym UE i tak nie respektuje wielu swoich przepisów. Według traktatu z Maastricht żaden kraj UE nie powinien nigdy przekroczyć 3% deficytu budżetowego. Udało się to tylko Luksemburgowi i jeszcze innemu państwu, którego nazwy nie pamiętam (nie była to ani Francja, Anglia, Niemcy, Polska...).

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
iga

iga | 1 lutego 2012 15:18:27

No masz Ci los jeszcze z minusa oberwalam Laughing Zamiast udowodnic, ze jest. Dawaj ten schemat obrazkowy to sie przekonamy czy to dziala. A mnie wkurza to, ze ludzie gadaja, ze cos jest ale jakos nigdzie tego nie widac.

Zaraz ja powiem mam obrazki na perpetum i co uwierzysz? Druga sprawa, ze sa urzadzenia o wysokiej wydajnosci to sie zgodze ale perpetum mobile to jeszcze nigdzie nie wyczytalam, ze jest, nie mowiac juz o zobaczeniu takiego urzadzenia.

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
iga

iga | 1 lutego 2012 15:22:56

Druga sprawa daj profesorowi, ktory na tym sie zna taki schemat i jezeli to prawda, zaden nie powie, ze nie. Albo jezeli boisz sie to sam wyprodukuj to, zainteresuj firme - a uwierz firmy na to poleca - i z nimi pracuj. Produkuj takie urzadzenia.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 15:24:41

Bingola, jesli chodzi o vat, to wiem na peewno,ze w GB Vat na produkty dzieciece wynosi 0%, w Luksemburgu 3%. W PL 23%.  Czyli mozna.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 15:38:54
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

Iga i Frojd - jak nie skończycie offtopu i spamu to pousuwam wasze posty! Yell

2 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
iga

iga | 1 lutego 2012 17:07:14

Przepraszam bardzo Tygrysie ale ja tylko ustosunkowalam sie do tego co napisal Frojd Smile A ze nie na temat, tak wyszlo. Nie denerwuj sie tak ale jak widzisz Twoje pytanie jest bardzo rozwojowe.

Frojd to co teraz napisales rozlozylo mnie na lopatki.

Kto nie rozumie niech się schowa i ustąpi tym, którzy wiedzą więcej i chcą lepszego życia.

Bede pamietac, na pewno Laughing

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 2 lutego 2012 09:15:28

IMHO - stawki Vatu, w UE też, są określane różnie, w zależności od rodzaju dóbr czy usług opodatkowanych. Vat to podatek który najbardziej dotyka najuboższych - może dlatego w USA go nie ma (kraj demokratyczny w końcu).

ponadto, diabelnie szkodliwe jest wielokrotne opodatkowanie "tych samych dóbr" (weźmy podatek Belki, który jest kolejnym podatkiem pobieranym tak naprawdę od moich pieniędzy, które zarobiłam i odprowadziłam już od nich PIT). Należałoby z wielokrotnym opodatkowaniem skończyć.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 1 lutego 2012 11:45:19

odpowiadam na jedno z twoich trzech(Wink)  pytan:

nie znam dobrze aktualnej sytuacji Polski, ale mysle ze znam Polakow, wiec mysle, ze aby cos poprawic musieliby byc  bardziej konkretni i zdyscyplinowani

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 11:50:02

zminimalizowac ingerencje panstwa,stworzyc jednoczesnie szanse malej przedsiebiorczosci.zlikwidowac ulgi dla kapitalu zagranicznego w cieniu ktorych Polak ma nikle szanse przebicia.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 11:52:04

Zacząłbym od zmniejszenie branż wymagających koncesji.

Zwiększył ilość wolnych stref ekonomicznych.

Uprościł system podatkowy.

Zmienił kryterium ceny w ustawie o zamówieniach publicznych, by budować lepsze autostrady i by Polska stała się takim węzłem transportowym jakim może być.

Zmieniłbym system obciążania pracodawców.To skandal, że żeby pracodawca mógł zapłacić pracownikowi 3,5 netto musi de facto wydać prawie 6 tys.

0 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 12:18:48

Czyli to wszystko, czego nie zamierza zrobić PO.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:33:04

Po pierwsze miało być bez politykowania a po drugie, żadna partia się tego nie podjęła. A przy władzy była już każda ekipa

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 12:39:21
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

NevarEvar - czytasz w moich myślach Wink

No właśnie - wszystkie wasze pomysły nie są nowe - wielu ludzi o nich mówi od dawna. A jednak, ani PiS, ani SLD, ani PO, ani PSL, ani UW ani żadna inna partia, która miała udział w rządach tego nie zrobiła. Jak myślicie: dlaczego? Nie widzą o tym? Nie chcą? Ktoś ich przekupił? Chcą dopiec Polaczkom?

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 12:40:42

Nevar Evar - ja tylko stwierdzam fakty w oparci u o treść expose ;p

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 12:41:43

Bingola, jeżeli myślisz, że mnie przestraszysz minusami - to popełniasz  w "mylny" błąd ;))))

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 13:16:44
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

Ja nikogo nie straszę, Gandzia, tylko minusuję brak obiektywizmu. Konsekwentnie powinnaś była napisać:
"Czyli to wszystko, czego nie zamierza zrobić PO i nie zrobiła żadna z partii przedtem rządzących."

2 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 13:35:55

Nie jest to prawda -rząd Buzka przeprowadził "parę" kluczowych reform. Czyli można.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 13:47:09

Były wybitne...np szkolnictwa...np emerytalna...trudno chyba znaleźć dużo gorszy rząd niż AWS-UW

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 14:10:12
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

Gandzia - po co piszesz takie rzeczy? Jeżeli rząd AWS był taki świetny, to dlaczego z prawie 50% poparcia w wyborach z 1997 r zjechał po tych "wspaniałych" reformach do niecałych 9%, cztery lata później i nawet nie zmieścił się w progu wyborczym?
A może to wyborcy są głupi i nie chcą mieć dobrze?
Teraz też głupio wybrali, prawda? Ech, te Polaczki - sami nie wiedzą, czego chcą. Dobrze im tak!

3 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 1 lutego 2012 17:09:44

Nie wiem, ale wiem jedno: nie radzili się speców od PR.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Stella57

Stella57 | 2 lutego 2012 15:03:36

I tu się zgadzam z Tobą w 100% dodała bym jeszcze -mniej złodziei w rządzie.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 11:58:39

Zmniejszyc vat. Szczegolnie na produkty dla dzieci. Lub zrobic darmowe leki dla dzieci np. do 15 roku zycia.

Podniesc place minimalna, bo badajze 1200zl najnizszej krajowej to smiech na sali. Nawet singiel mialby trudnosci z wyzyciem.

Stworzyc wiecej miejsc w przedszkolach i zlobkach, bo ja na przyklad nie moge pojsc do pracy, bo nie mam opieki nad dziecmi.

Socjal - za 58zl miesiecznie nawet nie chce mi sie kompletowac dokumentow i zalatwiac calej tej chorej biurokracji.

Zniejszyc podatki na paliwo - jak paliwo pojdzie w dol, to wszystko pojdzie.

 

 

2 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:05:06

Podnieść płacę minimalną?! Trzeba takie coś zlikwidować!

2 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:10:43

Jesl placa minimalna zostanie zlikwidowana, to jak myslisz, ile pracodawca bedzie plkacil? 300zl, 400zl? Badz dziewczyna bardziej realistyczna! Gdybysmy chcieli w PL zlikwidowac palce minimalna, najpierw musielibysmy zlikwidowac cwaniactwo i zachlannosc. To, ze pani w sklepie dostaje 1200zl jest zasluga tego, ze szef nie moze jej dac mniej. Ale gdyby mogl, to by dal!!!

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:44:10

Przez pracę minimalną rośnie bezrobocie. A na bezrobotnych, którzy nie płacą podatków, trzeba dawać zasiłki. Wszystko to powoduje, że społeczeństwo biednieje.

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 12:49:05

Płaca minimalna nie jest żadnym zabezpieczeniem. Zwłaszcza kiedy umowy zlecenie, dzieła czy kontrakty menadżeskie są istnieją i funkcjonują. Podniesienie płacy minimalnej spowoduje, to tylko, że pracownicy stracą umowy o pracę a dostaną zlecenia.

W najlepszym razie

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 13:32:13
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

I po ostatniej podwyżce minimalnej pensji już się zaczęły tego typu machlojki. Pisała o tym nawet Margolcia, że ma taką sytuacje w swojej firmie.

2 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 15:16:24

Wiec co takiego da zniesieni placy minimalnej, skoro pracodawcy kobinuja przy tak smiesznej kwocie jak 1200zl?  Jesl zniknie obowiazek placy minimalnej, to dopiero co bedzie sie dzilao?! Beda nas zatrudniac na stala umowe, na ktorej pensja bedzie wynosila 400zl? Bo bedzie im sie to bardziej oplacalo niz jakies machlojki. A ludzie beda za te 400zl pracowac bo lepiej dac dziecia suchy chleb niz nic.

Zamiast mnie minusowac, dajcie mi konkretna odpowiedz

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 15:46:40
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

Masz rację - pracodawca zapłaci tyle, za ile ludzie się zgodzą pracować. A im wyższy poziom życia, tym trudniej takich ludzi będzie znaleźć. I tu koło się zamyka. Pamiętajmy, że kraje zachodnie i USA dorobiły się dobrobytu w latach 50 i 60, gdy nie było wcale żadnych przywilejów socjalnych, żadnej minimalnej płacy, nie było VATu, akcyzy, a podatek był na poziomie kilkunastu %.
  I na tym polega właśnie nasze największe nieszczęście - jestesmy na dorobku, ale koszty musimy ponosić jak Ci zamożni, którzy wzbogacili się wcześniej. Kwadratura koła.

2 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 19:14:23

Prześledźmy co najprawdopodobniej zdarzyłoby się, gdyby nie było płacy minimalnej (tak jak jest w Hongkongu, który przez ostanie lata bardzo dynamicznie się rozwija i PKB per capita jest obecnie na poziomie USA, czyli dwa razy większym niż obecnie w Polsce).

Jeżeli ludzie u nas zgadzaliby się pracować za 400 złotych (co jest nie realne, na taką stawkę zgodziłoby się bardzo mała (powiedzmy 1%) grupa ludzi) to Polacy staliby się naprawdę tania siłą roboczą (licząc, że inne koszty takie jak składka rentowa itd też się zmniejszą). To przyciągnęłoby do Polski inwestorów. Inwestorzy zakładaliby nowe przedsiębiorstwa. Zwykli Polacy również. Pojawiłoby się wiele miejsc pracy. Osoby, które teraz są bezrobotne miałyby w końcu możliwość zatrudnienia. Wzrosłaby konkurencja o pracownika. Pracownicy zaczęliby się upominać o większą zapłatę, a zarazem Polska gospodarka ruszyłaby do przodu. Rozwijałaby się w naprawdę dużym tempie. Płace by w przeciągu kilku lat (ale na pewno nie dwóch) zdecydowanie by wzrosły.

Kasiu - nie musisz pracować jako pracownik. Ty też możesz założyć jakąś firmę. Zniesienie płacy minimalnej oferuje nowe możliwości.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 13:04:50

Gdyby ludzie mieli sie zaczac buntowac, powinni robic to teraz. Bo przydzisiejszych wydatakch 1200 to nic. Zaplac rate za mieszkanie 1000, czynsz 500zl, gaz prad -200, do tego np. internet, telewizja. Nie wspominajac o ratch za lodowke i paliwo. A gdzie jedzenie, ubrania, ewentualnie leki. Pomijajac wszelki luksusy. Nawet jesli w gospodarstwie domowym pracuja 2osoby za najnizsza krajowa, to bez pomocy rodziny nie maja szans nawet na wegetacje. Poprostu nie wierze, ze gdyby zniessiono najnizsza krajowa, to palce poszly by w gore. Ludzie sa sfrustrowani, ale robia za te cholerne pare groszy, bo przynajmniej je maja. 

Jesli chodzi o zalozenie wlasnej firmy, to owszem myslalam o tym. Ale niestety, nie jestem kreatywna i nie mam pomyslu na zaden biznes. Nie mam zadnych zdolnosci, wyksztalcenia itd. Pozostaje mi tyrac u kogos.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 13:26:03
Odpowiada Ekspert kategorii Ekonomia I.

Ata-ata, jedno na pewno da się zrobić: przestać narzekać! Ale cóż - to akurat mamy we krwi. Znów przypomina mi się doskonała ilustracja:

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 19:28:29

Z tego co pamiętam, to ta ilustracja pochodzi z blogu prof. Rybińskiego, który narzeka na PO...

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 19:39:00
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

Dla mnie to uniwersalna ilustracja wiecznej kłótliwości, narzekania i wzajemnego podgryzania się w naszym narodzie.

2 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
ptakwodny

ptakwodny | 1 lutego 2012 16:51:37
Odpowiada Ekspert kategorii Ekonomia I.

W ciągu roku jest to niemożliwe.Na trochę dłuższy czas mam pewne przemyślenia.Wariant Fiński bardzo mi się podoba.Niestety dobrobytu bez polityki nie da sie zrobić.Na początek powinne się elity dogadać,porozumieć i konsekwentnie trzymać się wspólnego celu.Polskim złotem,Kuwejtem czy Ameryką są ziemniaki.Idealne warunki do ich uprawy w północnej części kraju.Ogromne doświadczenia i przede wszystkim klimat.Przy dużej pomocy państwa Polska mogłaby być głównym dostawcą cipsów,frytek,placków itp wyrobów.Z odpadów mażna znacząco powiększyć produkcję trzody.Kiedyś projekt "owocowy" pod patronatem państwa przeprowadził z ogromnym powodzeniem prof. Pieniążek.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 1 lutego 2012 19:37:37
Komentuje Ekspert kategorii Ekonomia I.

Ptaku ,z całym szacunkiem, ale na ziemniakach i owocach nie da się zbudować prawdziwego dobrobytu w 38-milionowym narodzie.

Zarówno ceny jak i płace są regulowane przez wolny rynek, prawa popytu, podaży, wzrost gospodarczy, produkcję, konsumpcję, likwidację szarej strefy (ok. 20% w Polsce), zaś decyzje polityczne mogą to tylko ułatwić (ale nie zapewnić).

Ktoś tu cytował program jednej z partii politycznych. Każda partia ma podobny, ja tylko przypomnę że już 20 lat temu rządząca wtedy formacja polityczna (dziś już nie ma znaczenia jaka) nakreśliła bardzo piękny i wydawałoby się realny program budowy autostrad i dróg ekspresowych. Wg niego w 2005 roku miału być ich w Polsce kilka tysięcy km. Program wyglądał pięknie - a co mamy dziś?

Wracając do meritum pytania i oryginału Frojda - sami widzicie - narzekać każdy umie. Każdy umie pięknie zaplanować przyszłość. Cóż - praktyka - to cios zadany teorii.

2 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 1 lutego 2012 21:39:47

W zasadzie napisałem to co wcześniej napisano (przyznam, że  wydawało mi się, że jednak więcej wymyślę):

 

Z raportu polska 2030 (przyznam, że go czytałem bardzo fragmentarycznie) strona 108:

 Dochody netto osoby bezrobotnej znajdującej nisko płat-
ną pracę rosną jedynie o 20–30% jej płacy brutto. Jest to
jeden z gorszych wyników w UE. Według danych z 2006 r.
około 80% zarobionych przez taką osobę pieniędzy było
„zabieranych” w postaci podatków i składek na ubezpiecze-
nia społeczne oraz przede wszystkim w postaci utraconych
świadczeń socjalnych (rysunek 3.23). Po reformach składek na
ubezpieczenie społeczne i stawek PIT z lat 2007–2009 odse-
tek ten wynosi około 70%.

(Pamiętajmy, że od tamtej pory został powiększony VAT  przez PO, a Vat jest właśnie podatkiem od ludzi biednych. )Jednym z głównych powodów dla których człowiek pracuje jest to, żeby poprawić swoją sytuację życiową. Jak widać - obecnie państwo go obecnie go w ogóle nie stymuluje do podjęcia pracy (lub założenia własnej firmy).

-------------------------------------------------------

Nie tworzenie zwolnień z podatków dla zagranicznych firm, chyba że  w zamian firma zaoferuje, że w Polsce wybuduje centrum rozwojowe. Na łączną sumę 90 tysięcy nowych miejsc pracy w pierwszych 10 miesiącach 2011 - 80 tysięcy stworzyli Polacy. Mimo to Polscy pracodawcy nie mają co liczyć na  chociaż równe traktowanie z inwestorami zagranicznymi, którzy tak naprawdę, generalizując, nie wnoszą do Polski nowych technologii.

--------------------------------------------------------

To uchroni nas przed kryzysami: Państwo powinno wydawać co najwyżej tyle ile wynoszą jego przychody. W obecnej sytuacji oznacza to cięcie wydatków. Tak więc zmniejszenie ilości urzędników, co wymusza zmiany w prawie, które ograniczą ilość wszelkich pozwoleń itd. można też  nie przyjmować do pracy nowych nauczycieli, gdyż i tak mamy ich zbyt dużo (średnio w Polsce na jednego nauczyciela przypada zaledwie dziesięcioosobowa klasa, chociaż ja sam w najmniejszej klasie w jakiej się uczyłem - były 24 osoby) i  uczniów będzie jeszcze mniej, gdyż mamy kryzys demograficzny. Oprócz tego powinien powstać jakiś organ państwowy (złożony z kilku-kilkunastu osób) który będzie śledził, które kierunki studiów w ogóle warto z publicznych pieniędzy opłacać . Albo w ogóle  zlikwidować studia z podatków (co odbiłoby się na mnie osobiści, więc poczekajcie z tą zmianą jeszcze jakiś czas...Tongue out) Oprócz tego dla osób w wieku produkcyjnym powinny być dostępne tylko prywatne przychodnie i poradnie lekarskie. Stan publicznej służby zdrowia jest tragiczny. Wiem, bo korzystałem... I tak jest podobno na całym świecie. Nic dziwnego, skoro wszędzie jest publiczna lub tylko częściowo sprywatyzowana służba zdrowia.
Oprócz tego zmniejszyć wydatki socjalne (według Rybińskiego 78% sumy z wydatków socjalnych trafia do ludzi, którzy nie są biedni...). Następnie można zmniejszać podatki.

-----------------------------------------------

Uelastycznić rynek pracy.  Cytuję z DGP:

tak by łatwiej było zatrudniać i zwalniać pracowników. Trzeba też wprowadzić formy rozliczania czasu pracy dogodniejsze dla przedsiębiorstw.
Gazeta proponuje m.in., by pracodawca płacił wynagrodzenie za czas choroby nie przez miesiąc, lecz przez dwa tygodnie. Konieczne jest też wprowadzenie restrykcyjnej kontrolizwolnień lekarskich. 

----------------------------------------------------------------

Jak już ktoś napisał: Zlikwidować urlop macierzyński, tacierzyński - po prostu dany pracownik, by się zwalniał. [tutaj ciekawy filmik o tym problemie: trwa dwie minuty]

Oprócz tego zmniejszyć  

-------------------------------------------------------

Nie przyznawanie rent osobom, które tak naprawdę mogą pracować, ale z jakiegoś względu udaje im się dostać rentę (co czasem nie przeszkadza w pracy na czarno...).

-------------------------------------------------------

Z programu PJN:

Zlikwidowany powinien zostad zwrot części VAT od zakupu materiałów budowlanych. Utrzymywanie tego dziwacznego mechanizmu kosztuje rocznie podatników około 1.5 mld złotych.

--------------------------------------------------------

Kompletnie nie wiem co zrobić z publicznymi ubezpieczeniami w ZUSie. Z jednej strony lepiej byłoby, gdyby prywatni ubezpieczyciele (lub gdyby w ogóle znieść przymus ubezpieczania się) świadczyli swoje usługi zamiast ZUSu. Ale gdyby tak się stało to ZUS  by upadł i skąd wziąść pieniądze na osoby, które teraz dostają pieniądze z ZUSu?

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
gandzia

gandzia | 2 lutego 2012 06:54:47

tak, przy ZUSie główny problem to osoby ze "starego rozdania". Ale nie tylko - to jeden z gorzej pracujących urzędów. mój mąż, należący do sektora jednosobowych przedsiębiorców, od 6 lat próbuje rozliczyć konto w ZUSie - ZUS twierdzi że mąż z czymś zalega - mąż dostarczył im na tacy wszystkie kwity, potwierdzające, że nie zalega z żadnymi składkami, dla świętego spokoju uregulował drugi raz składki za kwestionowany miesiąc - ale jak dotąd cały czas konto ma nierozliczone. Jeżeli tak ta instytucja funkcjonuje, to żadne pieniądze w nią wpompowane po prostu nie zapewnią emerytur czy rent osobom do nich uprawnionym.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 11:02:49

Filmik, na którym pokazane jest, że w pewnych sytuacjach kupowanie piwa i magazynowanie butelek po nim jest lepszą inwestycją niż płacenie składek do ZUS

Małe zastrzeżenia - zawsze może być tak, że będziemy żyli więcej niż 4 lata na emeryturze - wtedy ZUS jest lepszą inwestycją, podobnie gdybyśmy stali się niezdolni do pracy po jakimś wypadku to nie dostalibyśmy renty.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 3 z 3

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

radzik

Dlaczego pielęgniarki mało zarabiają?

12 odpowiedzi i komentarzy
indykt

Polska Ekwador ? jaki wynik obstawiacie?

16 odpowiedzi i komentarzy
rotor

Kolejny strajk górników?

13 odpowiedzi i komentarzy
BasicA

Co sądzicie o decyzji Giertycha?

11 odpowiedzi i komentarzy
sneaky

Czy etc. to polski skrót i co oznacza?

7 odpowiedzi i komentarzy
Efcia

Gdzie na wycieczkę ?

7 odpowiedzi i komentarzy
karbowski

Dlaczego nie biopaliwa?

6 odpowiedzi i komentarzy
Hashish

Średnie temperatury dla Poznania

1 odpowiedzi i komentarzy
filiptepper

Kiedy następne wybory?

5 odpowiedzi i komentarzy

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 212,2 pkt elsieelsie
  2. 2 201,5 pkt ata-ataata-ata
  3. 3 175,3 pkt vera223vera223
  4. 4 100,9 pkt brzydula-bbrzydula-b
  5. 5 98,4 pkt eieneien
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

birbant ptakwodny Bingola jan_ek 57 tadzio arinkao
Zgłoś błąd