zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
Bingola

QUIZ z fizyki

Bingola | 21 stycznia 2016 14:03:24 | kategoria: Gry, Zabawy i zagadki

  • G+
  • Facebook


Zapraszam - KLIK!

 

2 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 49 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz
tagi: fizyka, QUIZ, KLIK
Bingola

Bingola | 21 stycznia 2016 14:03:36
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.


Mój wynik: 8/8 !!!  Śmiech

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 21 stycznia 2016 14:12:31
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Sprobuje bo zawsze walczę:)Ale szanse mam bliskie zeru.Od fizyki,gorszy bylem tylko z matematykiMrugnięcie

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 21 stycznia 2016 14:16:17

Twój wynik to:

7/8

Bardzo dobry wynik. Naprawdę.
JESZCZE COS PAMIETAM:)

0 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 21 stycznia 2016 14:21:01
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

5/8...No mistrz:)Dobrze 3 ostatnie,pierwsze i amper.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
-ihtiel

-ihtiel | 21 stycznia 2016 14:24:33
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

tylko 6/8
pudełko z ołowiem i to nieszczęsne ciało..
czy mam juzsie zacząć wstydzic? 

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
mark3

mark3 | 21 stycznia 2016 14:27:04
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

8/8

Bezbłędnie! Wynik doskonały niczym ciało doskonale czarne.
pierwszy raz  dwa quizy i dwa bezbłędnie , ale ten na poziomie  podstawówki

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
nanana

nanana | 21 stycznia 2016 14:30:10
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

5/8, za fizyką nie przepadałam, więc jest dobrze Śmiech

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Blue13

Blue13 | 21 stycznia 2016 14:36:34
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki I.

7/8 Uśmiech
Jak na gamonia z fizyki całkiem nieźle 

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 15:16:05
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Ad1. Nie ma prawidłowej odpowiedzi :)
Masa to nie grawitacja.
Gdyby wymiary Księżyca były 3 krotnie mniejsze to przy zachowaniu tej samej masy, grawitacja na powierzchni Księżyca byłaby 1.5 raza większa niż Ziemska.

Ad2. Nie ma prawidłowej odpowiedzi.
Wszystko zależy od rozmiarów pudełka i wysokości. Może być tak że upadną równocześnie albo, że to z ołowiem upadnie szybciej...
W próżni upadałyby tak samo zawsze.


0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
ZiraaeL

ZiraaeL | 21 stycznia 2016 17:30:58
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki I.

W pytaniu Nr.2  jasno i precyzyjnie określone są warunki. Pudełka są identyczne, a więc opór powietrza, o którym nota bene nie wspomniano, jest także identyczny.

Wbrew dość powszechnemu mniemaniu (a także przekonaniom starożytnych) na Ziemi ciała spadają jednakowo - niezależnie od swojego ciężaru. Faktem jest jednak, że powyższy wniosek obowiązuje tylko do sytuacji, w których opór powietrza jest nieistotny w porównaniu z ciężarem ciała. Tu taka sytuacja zaistniała (jednakowe pudełka).

W czasie spadku bez oporu powietrza:

  • przyspieszenie jest stałe
  • prędkość ciała rośnie

Oznacza to, że ruch jest jednostajnie przyspieszony.
Przyspieszenie tego ruchu na Ziemi wynosi średnio ok. g = 9,81 m/s2.


0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 21:16:47
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

ZiraaeL
Dwa jednakowo nadmuchane baloniki mają identyczny kształt, przez co mają identyczną opływowość (opory ruchu zależą od prędkości także).
Ale do jednego nalejemy wody, a drugi pozostanie z powietrzem - sugerujesz, że balonik z wodą spadnie z tą samą prędkością co balonik z powietrzem?
Jaki z tego wniosek?

W tekście nie ma wzmianki o próżni.
Warunki nie zostały jasno określone :)
Nie jest podana wysokość zrzutu i nie ma określonej wielkości pudełka.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
ZiraaeL

ZiraaeL | 21 stycznia 2016 22:01:10
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki I.

Balon wypełniony powietrzem, spada w atmosferze tego czegoś, czym jest wypełniony. Spróbuj myślowo usunąć powietrze, ale nie z balonu, a z atmosfery, w której ten balon spada.

Gdzieś powyżej jest fajny LINK, w którym jest to naprawdę fajnie opisane.

W pytaniu o swobodnym spadku 2kg pierza i 10kg ołowiu, podane jest tylko to, że obydwa te materiały upakowane są w jednakowych pudełkach. Inne warunki nie są określone, co znaczy, że są identyczne dla obu przypadków.  Nie wiem dlaczego zaczęliście dyskusje o rozmiarach opakowań, oporze powietrza, wysokości upadku.
Faktem, i to niezaprzeczalnym faktem jest to, że masa obiektu spadającego nie ma wpływu na prędkość jego spadania. Tą prędkość determinuje przyciąganie ziemskie i skoro masa Ziemi jest stała, to przyciąganie też sie nie zmienia.

W warunkach ziemskich oczywiście należy wziąć pod uwagę opór powietrza. Jednak dwa obiekty (dwa identyczne pudełka) o różnych masach (2kg i 10kg), na które logiczicznie rzecz biorąc działa jednakowy opór powietrza, spadną równocześnie..

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 22:06:57
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

ZiraaeL
Bzdury toleruję tylko do pewnego momentu - minus.

Edit 22:30
Nie, nie za treść bo ta w większości jest prawdziwa. Za kombinowanie jak koń pod górkę.

"Warunki ziemskie" ... mam rozumieć, że dla Ciebie naturalnymi warunkami jest próżnia? :>

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 22:19:50
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

ZiraaeL
1. Ciało spada bo działa na nie SIŁA grawitacji tego ciała i tego z którym oddziaływuje (Ziemia).
2. Opór ruchu jest zależny od powierzchni ciała (wielkość pudełka) oraz od współczynnika opływowości (kształt pudełka) oraz od oporów ośrodka, w którym się porusza (opór powietrza).

Wstawiamy dwie różne masy do pudełka o jednakowym kształcie i upuszczamy w tym samym powietrzu. Dwa czynniki możemy więc uznać za identyczne i je pominąć dalej.

Pozostaje różna masa obu pudełek i wymiary pudełka.
Im większe wymiary pudełka tym większy opór powietrza działa na oba pudełka, a tym samym coraz większą rolę zaczyna odgrywać różna masa pudełek.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MigrantWorker

MigrantWorker | 21 stycznia 2016 15:27:02
Odpowiada Ekspert kategorii Zabawy i zagadki I.

Quiz zawiera błąd! W 2 pytaniu za poprawną uznawana jest odpowiedź że pudełka o różnej masie spadną jednocześnie, podczas gdy w rzeczywistości cięższe pudełko spadnie prędzej.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 21 stycznia 2016 16:23:02
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Nieprawda, tu liczy się tylko opór powietrza, a ten w przypadku takich samych pudełek (to jest w zadaniu) jest identyczny.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MigrantWorker

MigrantWorker | 21 stycznia 2016 16:46:20
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki I.

Nieprawda. Liczy się opór powietrza i siła przyciągania grawitacyjnego. Przyciąganie jest wprost proporcjonalne do masy, więc dla cięższego pudełka będzie większe; a opór powietrza jest zależny od kształtu, który jest dla obu pudełek taki sam.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 16:46:47
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Bingola
Nie. W przypadku dużo-gabarytowego pudełka masa odegra rolę.

Zrób sobie eksperyment myślowy w warunkach brzegowych - upuść balon napompowany powietrzem i upuść taki sam balon z wodą... jednak nie spadną w tym samym czasie?

PS. Nie jest też powiedziane z jakiej wysokości upuszczasz - więc tym bardziej czasy mogą zacząć się rozjeżdżać nawet przy niezauważalnych różnicach na odcinku 2m.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Antykwa

Antykwa | 21 stycznia 2016 16:48:17
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Nieprawda. Gdyby pierze i ołów zapakować do kul wtedy opór powietrza niewątpliwie byłby taki sam. Pudełka będą powodowały różny opór powietrza zależnie od tego jak się podczas spadania ustawią, obrócą.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 17:03:23
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Antykwa
Jeszcze dużo zależy od rozmiaru tych kul :)

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
ZiraaeL

ZiraaeL | 21 stycznia 2016 17:52:13
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki I.

le-szcz  Spóbuj takie doświadczenie wykonać w próżni. Np. na Księzycu. Baloniki spadną równocześnie.




Bańka wody zachowuje się jak balonik wypełniony powietrzem (w całości utrzymuje je jedynie napięcie powierzchniowe, które łatwo jest zakłócić)..

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Antykwa

Antykwa | 21 stycznia 2016 18:25:43
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Może nie tyle od rozmiaru jako takiego, ile ważne jest aby były tego samego rozmiaru. No ale to są raczej sprawy oczywiste le-szczu . A może co innego masz na myśli?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
okonek

okonek | 21 stycznia 2016 20:36:22
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

ja wiem, ze wszyscy (a przynajmniej wiekszosc) do szkoly podstawowej chodzila dawno, ale przypominam:

Dlaczego ptasie piórko opada znacznie wolniej niż
kamień? Wiele osób odpowie, że jest po prostu
lżejsze. Błąd! Szybkość spadania nie zależy od masy!
Dowiódł tego Galileusz, zrzucając różnej wielkości
kamienie z Krzywej Wieży w Pizie – wszystkie lądowały
na ziemi po takim samym czasie. Cały sekret
tkwi w oporze powietrza. A co będzie, gdy usuniemy
całe powietrze?


wiecej:
http://www.kopernik.org.pl/fileadmin/user_upload/OFERTA_KOMERCYJNA/Wystawa_Eksperymentuj__PDF/co_spadanie_pierwsze.pdf

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
okonek

okonek | 21 stycznia 2016 20:39:16
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Antykwa idealnym opakowaniem bylaby kula - ale skoro ma byc pudelko to szescian.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 21:19:12
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

ZiraaeL
Tu nie było mowy o próżni tylko o warunkach ziemskich.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 21:27:14
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Antykwa
Od rozmiaru także - przecież wraz z wielkością powierzchni zmienia się opór. Przy odpowiednich wymiarach zaczyna mieć coraz większe znaczenie także masa spadającego ciała.

Puścić komandosa i krowę bez spadochronu - różnica będzie niewielka (małe pudełko).
Puścić na desantowym spadochronie 100kg komandosa, a później 500kg byka będzie spora różnica(duże pudełko)

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 21:32:22
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

okonek
W pytaniu nie było mowy o spadaniu w próżni.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
okonek

okonek | 21 stycznia 2016 21:43:07
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

a czy ja cos wspominalam o prozni? w zacytowanym artykule podany jest opis jaki zwiazek ma opor powietrza i grawitacja - a w pytaniu zasugerowane jest zastosowanie identycznych opakowan.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Antykwa

Antykwa | 21 stycznia 2016 22:17:06
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Dwa sześciany też mogą się różnie ustawić spadając: albo narożnikiem w dół (jak strzała) albo płaską ścianą okonek . A wtedy opór powietrza będzie różny.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Antykwa

Antykwa | 21 stycznia 2016 22:19:12
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

le-szczu, przecież mówimy o identycznym (pudełko) albo nawet idealnym (kula) opakowaniu, więc rozmiary są identyczne.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
okonek

okonek | 21 stycznia 2016 22:20:22
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

ale zmiany tego typu dla uproszczenia mozna pominac, nie beda duze.
tu juz klocimy sie o to ile diablow zmiesci sie na lebku szpilki.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
le-szcz

le-szcz | 21 stycznia 2016 22:40:59
Komentuje Ekspert kategorii Zabawy i zagadki II.

Antykwa
Ale opór pudełka zależy od jego powierzchni. A siła przyciągania od masy.
Masy są różne 2kg i 10kg - im większe pudełko tym większa różnica przy spadaniu.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

ZenonKedziezawy

Dlaczego...

2 odpowiedzi i komentarzy
szfonke

Dlaczego helikopter by się kręcił? ...

2 odpowiedzi i komentarzy
Bersell

Lustro a odbicie...

9 odpowiedzi i komentarzy
leniwiecfabian

Czy lód może mieć -5 stopni Celsjusza?

6 odpowiedzi i komentarzy
Koleta

Czy człowiek mógłby chodzić po wodzie?

11 odpowiedzi i komentarzy
jakub90

Jak obliczyć opóźnienie ? wg. wykresu

2 odpowiedzi i komentarzy
agnisia

fizyka

3 odpowiedzi i komentarzy

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 288,5 pkt vera223vera223
  2. 2 278,2 pkt elsieelsie
  3. 3 269,5 pkt ata-ataata-ata
  4. 4 171,6 pkt leone2leone2
  5. 5 160,8 pkt tadziotadzio
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

Aszka_ kurdegunda Marcelina1 mezatka le-szcz janusmakroniusz mark3
Zgłoś błąd