zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
Racjonalista

Marihuana - czy jesteś za jej legalizacją? Sondaż

Racjonalista | 2 lutego 2012 11:25:34 | kategoria: Społeczeństwo, Światopoglądy

  • G+
  • Facebook

Ponawiam pytanie, gdyż zostało omyłkowo usunięte przez moderatora, który później je przywrócił, ale z przyczyn technicznych nie mogło ponownie trafić na stronę główną. Ostatnimi czasy temat marihuany wzbudza wiele kontrowersji. Zdania są podzielone. A według Ciebie zalegalizowanie tego miękkiego narkotyku przyniosło by więcej korzyści dla państwa i obywateli, czy wręcz przeciwnie?

Zobacz wyniki Zagłosuj:

2 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 59 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz
Pasikonik

Pasikonik | 2 lutego 2012 12:00:30

Nie. Znałem osoby, które dużo paliły i widziałem, że nie pozostało to bez wpływu na ich zdrowie. Zmieniał się głos (pylica), zmieniał się sposób myślenia. Uzależniali się psychicznie. Prowadzili samochody w stanie, w którym nie docenia się wagi zagrożeń, stanowiąc tym samym niebezpieczeństwo dla innych uczestników ruchu. Mówię 'nie' i aspekt ekonomiczny nie zdoła mnie przekonać.

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 2 lutego 2012 12:46:44
Komentuje Ekspert kategorii Światopoglądy II.

Zapewniam Cię, że społeczne skutki picia alkoholu i palenia papierosów są dużo gorsze, niż w przypadku marihuany.

2 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Pasikonik

Pasikonik | 2 lutego 2012 13:15:05

Nie mówię, że nie. Ale czy w związku z tym powinniśmy ułatwiać ludziom dostęp do kolejnej szkodliwej substancji?

W tej chwili część osób nie sięga po trawkę, bo nie ma odpowiednich znajomości. Poza tym narkotyki kojarzą się z przestępczością, nałogiem, śmiercią.

Po legalizacji w dowolnym momencie można by załatwić tyle zioła, na ile ma się ochotę. Co gorsza powieliłby się schemat myślowy znany z dopalaczy: skoro coś jest zalegalizowane przez państwo, nie może być tak szkodliwe. Narkotyk nielegalny wydaje się być bardziej groźny.

Jeśli nie dojdzie do legalizacji, choćby z tych dwóch przyczyn mniej osób sięgnie po narkotyk. I dobrze.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 18:19:35

W legalnym handlu bylaby przynajmniej `zdrowsza`nie spryskiwana wszelkimi paskudztwami aby miała lepszego `kopa`

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Pasikonik

Pasikonik | 2 lutego 2012 19:12:33

Tak, to jest dobry argument pod warunkiem, że państwo byłoby w stanie sprawnie kontrolować wszystkie sklepy. Problem w tym, że maryśka bez domieszek jest podobno bardzo słaba, więc podziemie w jakiejś tam formie i tak pewnie by przetrwało.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Ajumiko

Ajumiko | 3 lutego 2012 15:35:54
Komentuje Ekspert kategorii Światopoglądy II.

Pasikonik ma RACJĘ!!!

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
playerwrz

playerwrz | 28 lutego 2012 22:27:12

Paskikonik to idiota ! Grubas siedzący przed kompem wylewający swoje zajebiste mądrości. Pisząc o marihuanie narkotyk pokazujesz kim Jesteś. Taki polityk może jak wpiszesz w google to znajdziesz Richard Nixon , mówi Ci to coś ? Tak ! Prezydent U.S.A lata 70. Otóż ten oto prezydent miał wstręt do marihuany ze wzgl. na uchodźców z meksyku którzy palili trawke i jak to nazwał " mieli oczy jak diabeł" rozpoczął nagonkę i szerzył wadliwą propagandę. Nakazał testy , które.. ? Brawo ! Pokazały że szkodliwość marihuany jest znikoma. Co więc zrobił ? Wymyślił argument że każdy palacz tak zaczyna a później jest ćpunem. Stary to było 40 lat temu ! Teraz stany zrozumiały że to walka z wiatrakami a ludzie w dzisiejszych czasach stawiają na naukę, tak więc w wielu stanach jest ona legalna. Tylko paru zacofanych i mało inteligentnych ludzi wierzących w słowa bez argumentów pozostało i nadal sobie kłapią dziobami że to złe że narkotyk. Uzywka jak każda inna (naturalna w czystej nie zmienianej postaci. Jak tytoń czy chmiel. Więc jak nie wiesz co gadasz to stul dziób buraku bo to że Ty masz wode z mózgu nie znaczy że musisz na siłe głupotami i swoim pieprzeniem zawracać głowe innym.

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pasikonik

Pasikonik | 29 lutego 2012 00:20:15

Dziękuję kolego za dodanie komentarza, chociaż nie za jego treść. Skonstruowałeś go sprytnie: mogę wdać się w dyskusję na argumenty lub dać ponieść emocjom. Nie zrobię żadnej z tych rzeczy, ponieważ nie będę grał na takich warunkach. Moje są następujące: jeśli chcesz ze mną rozmawiać, to w kulturalny sposób, na rzeczowe argumenty. Widzimy się w bieżących tematach. Tutaj skończyłem.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
wkurzony79

wkurzony79 | 2 maja 2013 13:14:28

Oj pasikonik nie,prawdę rozgłaszasz. Co do państwowej kontrolo to się zgadzam ale slaba maryska bez domieszek?? dlaczego tak sądzisz ? musisz nabyć nasiona posiac pielegnowac i sprawdzic samemu a nie plesc 3 po 3.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 12:06:13

Chcę wolności osobistej, prawa o decydowaniu o sobie w jak najszerszym zakresie, legalizacja daje mi jedno z tych praw. Palenie samych konopi jest mi obojętne, palenie czy to marychy czy petów szkodzi, a ja szanuję swoje zdrowie. 

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Komstur

Komstur | 2 lutego 2012 12:16:04

Dlaczego jesteście przeciw? Dlaczego chcecie ograniczać cudzą wolność? Oczywiście, że jestem za

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Pasikonik

Pasikonik | 2 lutego 2012 12:22:08

Jestem przeciw ponieważ - nie mówię o Tobie - naród jest zbyt głupi, żeby w pewnych kwestiach samemu o sobie decydować. Co do tego nie mam wątpliwości.

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Komstur

Komstur | 3 lutego 2012 14:17:26

Dlatego trzeba siłą mówić im co mają robić i spożywać?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
playerwrz

playerwrz | 28 lutego 2012 22:33:03

Pasikonik to Komuch ! Sam Jesteś za głupi by żyć, więc posłuchaj dobrej rady mądrego człowieka. Weź coś ciężkiego i pukaj się po głowie aż zrobi się ciepło :D heeeeeeee 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
ksm

ksm | 2 lutego 2012 12:16:32

Tak, jestem za.

Warunki identyczne jak papierosy czy alkohol, czyli nadzór nad produkcją i dystrybucją. Zakaz sprzedaży niepełnoletnim.

W przypadku mieszania ziela z silniej uzależniającymi dodatkami lub sprzedaży niepełnoletnim utrata koncesji (także na papierosy i alkohol).

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
activplayer

activplayer | 23 lutego 2012 13:10:32

weśta wkońcu to zalegalizujta wiadomo że wiekszosć jest na tak i jest nas wielu ile wkoncu mamy na to czekać kto nam ma prawo odmówić tego jakie my sami chcemy przeżywać odczucia (Sami) nie kaczyński czy tusk nie chcą to niech nie palą i spier.. ale tak jak mówię powyżej bo jeśli większość ludzi jest za tym i jest głosowanie to wd mnie to im się daję (wy nie jesteście naszymi tatusiami) 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Ajumiko

Ajumiko | 2 lutego 2012 12:18:22
Odpowiada Ekspert kategorii Światopoglądy II.

Nie. Narkotykom mówię NIE. Nie obchodzi mnie aspekt finansowy i cała szara strefa. Bardziej obchodzi mnie życie i zdrowie ludzi oraz bezpieczeństwo.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Fuzzil

Fuzzil | 3 lutego 2012 01:09:04

Zdrowie i bezpieczeństwo ludzi byłoby mniej zagrożone gdyby zamiast ścigania młodzieży, która posiada i używa marihuanę policja skuteczniej ścigała pedofilów, złodziei, wandali, morderców, gwałcicieli. Jak ktoś sobie chce zaszkodzić jego wybór, gorzej jak ktoś ci szkodzi wbrew twojej woli.

Problem marihuany to problem czysto PR'owy. Nie jest to narkotyk, nie powoduje żadnych większych skutków ubocznych. Zwykła używka jak papierosy czy alkohol, nie widzę żadnych powodów by była nielegalna, by była uważana za narkotyk. Tak naprawdę nigdy nie była używana za narkotyk, zawsze się mówiło "miękki narkotyk". Miekki - bo nieszkodliwy, narkotyk - bo zakazany.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Ajumiko

Ajumiko | 3 lutego 2012 15:30:50
Komentuje Ekspert kategorii Światopoglądy II.

Wystarczy nam pijanych kierowców i ich bełkotu i karygodnych czynów dokonywanych pod jego wpływem, żeby jeszcze rzucić na wolny rynek kolejne g... dla zgłodniałych tego nieodpowiedzialnych ludzi. Powtarzam jeszcze raz NIE!

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
okmanek

okmanek | 2 lutego 2012 12:23:36

Bycie przeciw legalizacji marihuany to mimowolne wspieranie mafii.

0 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 12:24:25

Nie, dosc juz nacpanych ludzi.

Niech lepiej sie zastanowia co trzeba zrobic zeby rozwiazac te problemy ktore juz sa zamiast tworzyc inne nowe.

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Antykwa

Antykwa | 2 lutego 2012 12:27:05
Odpowiada Ekspert kategorii Światopoglądy I.

Twoje pytanie jest przewrotne. Posiadanie jest, ogólnie biorąc, niedozwolone. Więc i zażywanie. Nie zażywam, nie znam jej działania, nie mogę się wypowiedzieć czy jest korzystne dla mnie a tym bardziej dla państwa, więc i nie mam zdania w sprawie legalizacji.
Mam się wypowiadać na podstawie literatury? Na podstawie doświadczeń i pragnień narkomanów? Czytane opinie są różnorodne, od Sasa do lasa.

Kiedyś napisałem że chętnie zażyłbym działkę aby się dowiedzieć co to jest. Kiedy jednak dowiedziałem się jakim domieszkowanym świństwem jest to co jest dostępne na rynku - zupełnie odeszła mi ochota.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 12:45:50

Co prawda mam tyle samo doświadczeń z narkotykami co Ty, czyli zero i nie zamierzam tego zmieniać, ale z tego co wiem z marihuaną jest tak, że można ją uprawiać samemu w domu, samemu suszyć liście. Uprawianie marihuana w Polsce jest zabronione, ale posiadanie nasion już nie...

Oglądałem kiedyś jednak film o powiązaniach między paleniem marihuany, a zwiększoną podatnością na schizofrenię. Z tego co pamiętam od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku zmniejszyła się kilkukrotnie w obecnych gatunkach ilość związku, który przeciwdziała depresji, a zwiększyła się ilość THC. Oznacza to, że palenie nawet czystej marihuany jest coraz bardziej niebezpieczne.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Antykwa

Antykwa | 2 lutego 2012 12:55:59
Komentuje Ekspert kategorii Światopoglądy I.

Twoja wypowiedź byłaby dla mnie bardziej zrozumiała gdybyś wyjaśnił tę sprzeczność: piszesz można ją uprawiać samemu w domu a trochę dalej Uprawianie marihuana w Polsce jest zabronione.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 13:18:24

W Polsce uprawianie marihuany jest zabronione przez prawo. Ale wiele osób mimo wszystko to robi, gdyż tak jest taniej i tak przygotowana używka jest mniej szkodliwa.

Za pierwszym razem chciałem wskazać na fakt, że istnieje taka fizyczna możliwość i podobno nie jest to trudne.

Za drugim chciałem zauważyć, że jest to prawnie zabronione.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 13:21:11

Pierwsza strona w Google po wpisaniu "nasiona marihuany":

http://www.thc-thc.com/

Wszystko można kupić w pełni legalnie...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Antykwa

Antykwa | 2 lutego 2012 19:04:32
Komentuje Ekspert kategorii Światopoglądy I.

Twoje wyjaśnienie co do legalne - nielegalne trafiły do mnie. Zrozumiałem.
Nasiona chętnie bym kupił ale coś mnie wstrzymuje. Co? - nie wiem. Myślę. Może jednak jest to zbędna fantazja?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Lucjan126

Lucjan126 | 20 lutego 2012 10:51:31

Polecam "Rozmowy z Bogiem" ksiega druga str 188

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Nazara

Nazara | 2 lutego 2012 12:30:35

Ja jestem na nie. Argument, że ludzie i tak to robią do mnie nie przemawia, bo w ten sposób argumentując można zalegalizować wszystko.

Wg mnie dobrze jest jak jest. Zakazany owoc kusi, wiadomo, że wielu chce spróbować i można na to przymknąć oko. Ale póki to jest jakieś tabu, ludzie nie popadają w przesadę. Już teraz jest widuje się czasem ludzi którzy dużo jarają, przymuleni niemiłosiernie - nikt mi nie wmówi, że to nie szkodzi. I nie wierzę, że ludzie nie zaczną palić więcej i ogólnie więcej ludzi nie zacznie palić, jak będzie taniej i ogólnodostępne.

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 18:28:50

Na temat obniżenia ceny na alkochol też tak mówiono i co ? pije tyle samo co piło, jakoś cały narod nie popada w nałóg, teoria bardzo rzadko idzie w parze z praktyką

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Nazara

Nazara | 2 lutego 2012 19:52:58

Akurat spożycie piwa jednak wzrosło w przeciągu ostatnich lat...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 2 lutego 2012 12:51:10

Uważam, że legalizacja marihuany jest nieodpowiedzialna.Nie ma temat marihuany żadnych badań.I zwolennicy i przeciwnicy opiera się tylko na analizie przyczynowo skutkowej.Innym aspektem jest podpieranie się przykładami z Holandii i Czech. Docierają wyrywkowe informacje na temat wpływu a same liczby pokazują coś innego.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 3 z 3

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 221,9 pkt elsieelsie
  2. 2 121,7 pkt birbantbirbant
  3. 3 101,4 pkt ata-ataata-ata
  4. 4 71,6 pkt AjumikoAjumiko
  5. 5 57,7 pkt Kropl@Kropl@
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

kaziu_61 odrzu cona mark3 vera223 codzienna leone2 janusmakroniusz
Zgłoś błąd