zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych

Czy zmarli modlą się za nas? Sondaż

~gość 0506 | 23 sierpnia 2015 20:21:43 | kategoria: Społeczeństwo, Religia

  • G+
  • Facebook

Mam wrażenie że zmarli się za mnie nie modlą, i nie obchodzi ich to co robię, czy się za nich modlę czy też nie. Czy święci i zmarli się za mnie modlą? My modlimy się za zmarłych co 1 listopada i odpusty a czy zmarli za ans się modlą?

Zobacz wyniki Zagłosuj:

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 50 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz
MoltoBene

MoltoBene | 23 sierpnia 2015 20:22:38
Odpowiada Ekspert kategorii Religia I.

A co to za rozterka?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
ptakwodny

ptakwodny | 23 sierpnia 2015 20:26:54
Odpowiada Ekspert kategorii Religia II.

Zmarli nie mają już takich zmartwień  jak my.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 23 sierpnia 2015 20:27:26
Odpowiada Ekspert kategorii Religia II.

Przde wszystkim,popros ich o to...

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

~gość 0506 | 23 sierpnia 2015 20:43:53

jak?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 23 sierpnia 2015 20:48:50
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Módl sie...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 23 sierpnia 2015 23:47:40

Collins01, potrafił byś poprosić kogoś kto śpi (np.uśpiony przez anestezjologa) aby coś do ciebie powiedział nie budząc go ? Umarły jest jak ktoś śpiący baaardzo głęboko - nic nie słyszy nic nie mówi i w ogóle nie jest świadomy niczego więc nie może nikomu pomóc ani też zaszkodzić. 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 23 sierpnia 2015 23:56:47
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Myslalem o swietych...Przeciez do nikogo innego bym sie nie modlil

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 24 sierpnia 2015 01:24:04

Święci to przecież żywe osoby (tak zapisano w Biblii). Po co miałbyś się do nich modlić ? 
Jeśli natomiast dajesz wiarę w to że święci to osoby zmarłe (wbrew temu co zapisano w Słowie Bożym) to masz problem.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
kaziu_61

kaziu_61 | 24 sierpnia 2015 01:38:14
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

collins01  Święty bez pośrednika się nie pomodli

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 24 sierpnia 2015 01:41:17
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Sądzę, że @collins01 nie ma problemu, natomiast bardzo jestem ciekaw @pobudka, skąd czerpiesz informację, że zmarli nas nie słyszą ?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
kaziu_61

kaziu_61 | 24 sierpnia 2015 01:41:33
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

Pobudka  Większość została świętym po swej śmierci - Matka Teresa, Ojciec Pio itd.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 24 sierpnia 2015 03:06:30
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Bog nie wymaga od nas rzeczy niemozliwych
Swietosc to juz z pewnoscia nie Twoja sprawa.Ani kogokolwiek poza Bogiem.To tylko czlowiekowi sie wydaje ze wie lepiej:)

)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 24 sierpnia 2015 03:08:13
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Czyzby?Akurat jestem na etapie  litanii do sw.Jozefa.Blądzę?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 25 sierpnia 2015 08:26:37

To wymysł Watykanu. W Biblii świętymi nazywano często osoby żywe .

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 25 sierpnia 2015 09:27:07
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Ale, że co jest wymysłem Watykanu ? To, że potwierdza świętość osób za ich życia ?
No i z ciekawości @pobudka. Czy osoba święta, która umiera przestaje być święta ? Mrugnięcie

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 23 sierpnia 2015 20:35:52

Tak, zawsze gdy scigaja sie na czerwonych rowerach ;)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
tadzio

tadzio | 23 sierpnia 2015 20:48:29
Odpowiada Ekspert kategorii Religia II.

Widocznie siedzą na "pytamy" i nie mają czasu...

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
tomekloko

tomekloko | 23 sierpnia 2015 20:58:17
Odpowiada Ekspert kategorii Religia II.

żeby się modlić trzeba... żyć

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 23 sierpnia 2015 21:04:54

Jeżeli na tamtym świecie jest Święto Żywych jako odpowiednik naszych Zaduszek - to tak.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
MistrzVarfIock

MistrzVarfIock | 23 sierpnia 2015 23:24:51

Nie wiem, ale pewnie dowiem się jak umrę. Jeszcze trochę poczekasz na odpowiedź (zwłaszcza, że z dostępem do sieci może być na górze ciężko. Załóżmy, że na górze).

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 24 sierpnia 2015 00:09:19
Odpowiada Ekspert kategorii Religia II.

Sama Biblia mówi nam, że Święci w Niebie zanoszą przed Tron Pański nasze modlitwy:
"A kiedy wziął księgę, czworo Zwierząt i dwudziestu czterech Starców upadło przed Barankiem, każdy mając harfę i złote czasze pełne kadzideł, którymi są modlitwy świętych" Ap 5:8

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 24 sierpnia 2015 01:26:32

Zgodnie z zacytowanym przez ciebie fragmentem to te modlitwy (kadzidła) zanoszą Starcy a nie święci. Śmiech

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 24 sierpnia 2015 02:01:36
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Zgodnie z zacytowanym fragmentem, święci modlą się za nami. Zaprzeczysz ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 25 sierpnia 2015 08:25:04

Zg9dnie z zacytowanym fragmentem spróbowała nas tu OKŁAMAĆ  pisząc że "święci ZANOSZĄ modlitwy w Niebie" a fragment mówi że robią to Starcy. Święci modlący się to żywe osoby i jest na potwierdzenie nie jeden werset.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 25 sierpnia 2015 09:29:04
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

NAS to znaczy kogo ? Świadków Jehowy ? Chrześcijaństwo nie ma problemu ze zrozumieniem tego wersetu.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 26 sierpnia 2015 08:18:29

Zgodnie z zacytowanym fragmentem sprobowales nas tu ( czytających w tym wątku twój niepoprawny wpis) OKŁAMAĆ pisząc że "święci ZANOSZĄ modlitwy w Niebie" a fragment mówi że robią to Starcy. Zaprzeczysz ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 26 sierpnia 2015 08:48:04
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Okłamałbym, gdybym mówił, że w tym fragmencie są modlitwy Starców. Nie wiem jak Ty, ale ja tam widzę "modlitwy świętych".

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 28 sierpnia 2015 01:07:01

Gdybyś mówił że w tym fragmencie są modlitwy Starców to TAKŻE byś skłamał (bo to nie są modlitwy Starców).
Ty natomiast SKŁAMAŁEŚ mówiąc, że w tym fragmencie Święci ZANOSZĄ modlitwy. Natomiast modlitwy świętych (znajdujące sie w czarach) zanoszą w Niebie przed Baranka Starcy

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 28 sierpnia 2015 07:56:40
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Zanosić modlitwy = modlić się
O synonimach słyszałeś ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 28 sierpnia 2015 23:43:03

Ty jak widać tylko o nich słyszałeś (ale nie potrafisz ich rozpoznać). We wspomnianym przykładzie ten synonim nie występuje !!! Modlitwy są oczywiście świętych ale zanoszą je Starcy (jako kadzidła) . Skłamałeś więc twierdząc że ten fragment informuje iż te modlitwy ZANOSZĄ Święci. Widzisz więc że są to modlitwy Świętych ale przed Baranka zanoszą je Starcy.
Tak więc ktoś inny modli się a kto inny zanosi te modlitwy. 
Gdzie ten synonim o którym słyszałeś ???

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 29 sierpnia 2015 00:05:49
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

"We wspomnianym przykładzie ten synonim nie występuje !!!"
Synonimu użyłem ja w moim zdaniu, z którego zrozumieniem masz taki kłopot:

Sama Biblia mówi nam, że Święci w Niebie zanoszą przed Tron Pański nasze modlitwy.
Święci zanoszą modlitwy = Święci się modlą ==> S Y N O N I M
Sorry, prościej już się nie da ;)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 29 sierpnia 2015 12:03:38

Piszesz :
"Sama Biblia mówi nam, że Święci w Niebie zanoszą przed Tron Pański nasze modlitwy: " 

a na potwierdzenie tego stwierdzenia podajesz werset z Biblii wyraźnie przedstawiający że modlitwy zanoszą Starcy
DOSKONAŁA ARGUMENTACJA !!!!!!!!!!!
Prościej się nie da.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 30 sierpnia 2015 02:15:53

A tak przy okazji - zacytowany fragment nie podaje czego dotyczyły modlitwy . Twierdzenie że we fragmencie napisano że to modlitwy świętych ZA NAMI to bezpodstawna nadinterpretacja.


I ponadto- Napisałeś, że "zanoszą... NASZE MODLITWY" (więc nie oznacza że to oni się modlą bo to nie ich modlitwy).

POGUBIŁEŚ SIĘ WE WŁASNYCH TŁUMACZENIACH. 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 30 sierpnia 2015 12:36:27
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

 "zacytowany fragment nie podaje czego dotyczyły modlitwy . Twierdzenie że we fragmencie napisano że to modlitwy świętych ZA NAMI to bezpodstawna nadinterpretacja"

Ależ jak najbardziej podstawna. Biblia w wielu miejscu ponagla nas do modlitwy za drugich. A skoro modlimy się jedni za drugich za życia, dlaczego ta więź miałaby ustać po śmierci ?
No i nie odpowiedziałeś na pytanie wcześniejsze: Czy żyjąca osoba święta, po śmierci przestaje być święta ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 31 sierpnia 2015 08:49:28

Osoba będąca święta za życia nie traci tego miana bo przeciez świętych opisanych w Biblii dalej uważamy za świętych.
 
I jak to jest z ta twoja "argumentacją" ? 
Piszesz że święci ZANOSZĄ modlitwy a na poparcie słów podajesz fragment w którym te modlitwy ZANOSZĄ przed tron Starcy a nie święci.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 31 sierpnia 2015 10:50:47
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Dokładnie. Osoba święta za życia po śmierci nie traci tego miana, tym bardziej, że może cieszyć się z przebywania z Bogiem w niebie (choć Świadkom Jehowy tam chyba nie spieszno ;)
To powiedz mi jeszcze kim są wspomniani w wersecie święci i kim są Starcy ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 31 sierpnia 2015 22:08:38

Zapytam ponownie (skoro już odpowiedzialnej na twoje pytanie ) bo unikasz odpowiedzi : Dlaczego stwierdzasz że święci zanosza modlitwy (modlą się) a na potwierdzenie podajesz werset w którym to nie święci ale Starcy ZANOSZĄ (liberalnie) czyjeś modlitwy w Niebie.? Dlaczego wmawiasz czytajacym że Biblia w danym fragmencie potwierdza twoje stwierdzenia skoro  tak naprawdę cytujesz werset mówiący coś innego.?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 31 sierpnia 2015 22:41:02
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Już Ci odpowiedziałem, a że nie zrozumiałeś, to miej pretensje tylko i wyłącznie do siebie ;)

Dodam też komentarz do tego wersetu, napisany przez franciszkanina ojca Placyda Konia:

"Autor Apokalipsy w 5, 8 nawiązuje do 1 Krn 25, 1-31 i wspomina „harfy” i „kadzidła”, przy czym od razu wyjaśnia znaczenie terminu „kadzidła”: są to „modlitwy świętych”. Kim są owi święci, których modlitwy symbolizuje kadzidło? Jeśli są to święci żyjący w niebie, to mamy tu jednoznaczne potwierdzenie, że zbawieni w niebie modlą się za nami. Kiedyś zadałem to pytanie protestantowi – Pawłowi Bartosikowi. Odpowiedział na nie, że święci z Ap 5, 8 to wierzący w Jezusa żyjący na ziemi. Jeśli tak, to owi „Starsi” przekazują Bogu modlitwy świętych przebywających na ziemi – wierzących w Jezusa i żyjących w łasce Bożej.

Podsumowanie: Ap 5, 8 to biblijny dowód na to, że nasze modlitwy zanoszone są Bogu przez pośrednictwo Świętych w niebie. Natomiast w powiązaniu ze wspomnianymi wersetami Ap 8, 3-4 trzeba uzupełnić to stwierdzenie: nasze modlitwy kierowane do Boga są zanoszone przed Jego tron za pośrednictwem Aniołów i Świętych."

Czyżby i ojciec franciszkanin Twoim zdaniem kłamał ?;)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 1 września 2015 00:50:21
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Dodam też inny fragment Biblii, który ukazuje jak święci w niebie wstawiają się za nami modląc się:
"Potem w ten sam sposób ukazał się mąż, który wyróżniał się siwizną i majestatem, a otaczało go podziwu godne i wspaniałe dostojeństwo. Oniasz zabierając głos powiedział: «To jest przyjaciel naszych braci, który wiele modli się za naród i za całe święte miasto, Jeremiasz, Boży prorok» Potem Jeremiasz wyciągnął prawicę, aby podać Judzie złoty miecz, dając zaś go, powiedział te słowa: Weź święty miecz, dar od Boga, przy jego pomocy pokonasz nieprzyjaciół»." 2Mch 15:13-16

Tak samo rozumiał to Orygenes (ur. 185), który pisał:

„Z tymi którzy dobrze się modlą, modli się nie tylko Arcykapłan, lecz i aniołowie (…) oraz dusze świętych zmarłych. (…) Księgi Machabejskie zaś przedstawiają nam Jeremiasza ‘wyróżniającego się siwizną i dostojeństwem’ o wielkiej sławie i znamienitności, wyciągającego prawicę, aby podać ‘Judzie złoty miecz’ (2Mch 15:13). O nim świadczy inny spośród nieżyjących już świętych: ‘To jest ten, który wiele modli się za naród i za święte miasto, Jeremiasz prorok Boży’ (2Mch 15:14)” („O modlitwie” 11:1).

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 2 września 2015 13:45:37

trzeba było pisać tak od razu. Chodziło mi o to (jak powinieneś zauważyć) że swoje stwierdzenie "Sama Biblia mówi nam, że Święci w Niebie zanoszą przed Tron Pański nasze modlitwy:" argumentujesz wersetem mówiącym nie o świętych ale o STARCACH zanoszących modlitwy (i to nie własne). Na przyszłość lepiej dobieraj argumenty.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 2 września 2015 13:55:44
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Rozumiem więc, że zgadzasz się z tym, co pisze ojciec franciszkanin:
"Ap 5, 8 to biblijny dowód na to, że nasze modlitwy zanoszone są Bogu przez pośrednictwo Świętych w niebie."
i Orygenes:
"Z tymi którzy dobrze się modlą, modli się nie tylko Arcykapłan, lecz i aniołowie (…) oraz dusze świętych zmarłych."

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 3 września 2015 10:33:31

Mam raczej nadzieję że nie kłamał lecz zwyczajnie był w błędzie we własnej nieświadomości i niezrozumienie tego fragmentu.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 3 września 2015 11:31:56
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Nie przedstawiłeś jak dotąd żadnego argumentu, który by popierał Twoją teorię błędnego zrozumienia.
Dodam też inny komentarz do fragmentu z Księgi Machabejskiej, który wcześniej komentował Orygenes:
"Fragment księgi, która o tym opowiada, jest wyrazem wiary współczesnych we wstawiennictwo sprawiedliwych Starego Testamentu, dla chrześcijan zaś jest między innymi podstawą wiary w skuteczność wstawiennictwa świętych u Boga oraz podłożem kultu tychże świętych” (komentarz KUL do Mch s. 356)."

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 5 września 2015 00:42:48

Dziwi mnie że podajesz słowa tego franciszkanina jako argument popierający twe twierdzenie ponieważ to on właśnie wyraził sie dokładnie na odwrót niż ty. Mówiąc inaczej jego słowa zaprzeczają twoim. Może to ja powinienem je zacytować by wykazać ze się pomyliłeś (świadomie lub nie).
Napisałeś o wersecie Ap.5:8  : "Sama Biblia mówi nam, że Święci w Niebie zanoszą przed Tron Pański nasze modlitwy" natomiast wspomniany franciszkanin o tym wersecie: "owi „Starsi” przekazują Bogu modlitwy świętych". 
Ty piszesz że te modlitwy przed tron zanoszą święci a on pisze, że robią to Starsi. 
W tym względzie to on ma racie a nie ty i łatwo do dostrzec bo werset w tym względzie jest bardzo oczywisty (dwudziestu czterech Starców upadło przed Barankiem, każdy mając harfę i złote czasze pełne kadzideł, którymi są modlitwy świętych ).
 
I jeszcze jedno; w Biblii napisano STARCY a nie STARSI.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 5 września 2015 07:39:28
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

 "Dziwi mnie że podajesz słowa tego franciszkanina jako argument popierający twe twierdzenie ponieważ to on właśnie wyraził sie dokładnie na odwrót niż ty."
Wręcz przeciwnie. Wyraził to samo co ja:

" Ap 5, 8 to biblijny dowód na to, że nasze modlitwy zanoszone są Bogu przez pośrednictwo Świętych w niebie. Natomiast w powiązaniu ze wspomnianymi wersetami Ap 8, 3-4 trzeba uzupełnić to stwierdzenie: nasze modlitwy kierowane do Boga są zanoszone przed Jego tron za pośrednictwem Aniołów i Świętych."

Poza tym, jeśli nawet odrzucasz ten werset, wskazałem Ci następny, który nie tylko wskazuje modlitwę i wstawiennictwo Świętych w niebie, ale też ukazuje wiarę współczesnych we wstawiennictwo sprawiedliwych Starego Testamentu. Tak samo rozumieli to pierwsi chrześcijanie, tak samo rozumieją to chrześcijanie dziś, Ty zaś uważasz inaczej.

Czekam więc na Twój argument wskazujący, że modlitwa Świętych w niebie jest niemożliwa.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Pobudka

Pobudka | 5 września 2015 10:31:21

Nie interesują mnie (w danej chwili) inne argumenty i inne wersety. Cały czas unikasz tego na co zwracam uwagę . Stwierdziłeś że werset Ap.5:8 mówi o tym iż święci zanoszą modlitwy w niebie a tymczasem ten werset jasno nam opisuje że przed Baranka modlitwy zanoszą Starcy (a nie święci). Również ten franciszkanin zgodnie z przekazem wersetu potwierdza że  "owi „Starsi” przekazują Bogu modlitwy świętych". 
Inne twoje argumenty i wersetu to temat na inną rozmowę (nie podawałeś ich przecież w swej pierwszej wypowiedzi do której nawiązuje).
Tak więc czy nie jest faktem że wyrażając swoje przekonanie o zanoszeniu modlitw przez świętych w niebie nie podparłeś się błędnie złym wersetem ( co wykazuje sama Biblia oraz wspomniany franciszkanin)???
Czyżby brak ci było dojrzałości i obiektywnej samokrytyki by przyznać się do tej pomyłki ???
Widać BRAK !!!!!!!!!!

 (z mojej strony temat uważam za zakończony)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 5 września 2015 10:40:21
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

"Również ten franciszkanin zgodnie z przekazem wersetu potwierdza że "owi „Starsi” przekazują Bogu modlitwy świętych". 
Również ten sam franciszkanin potwierdza, że Ap 5, 8 to biblijny dowód na to, że nasze modlitwy zanoszone są Bogu przez pośrednictwo Świętych w niebie.
Rozumiem, że nie doczekam się argumentów na to, że święci w niebie modlą się za nami ? 


0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
kaziu_61

kaziu_61 | 24 sierpnia 2015 01:18:38
Odpowiada Ekspert kategorii Religia I.

~gość 0506  Nic mi nie wiadomo - nikt nie pisze listu, kartki na święta, maila, SMSa, nie wysyła gołębiem, nie dzwoni. Wszystko jeszcze przede mną by to sprawdzić jak się ma teoria

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

wujek

"duchy" w sagemie myX6-2

3 odpowiedzi i komentarzy
TeamGeist

Wypowiedź papieża na temat islamu?

6 odpowiedzi i komentarzy
TeamGeist

Czy wierzycie w predestynacje?

13 odpowiedzi i komentarzy
TeamGeist

Jak wyobrażacie sobie Boga?

22 odpowiedzi i komentarzy
matias

Jak znaleźć grób

5 odpowiedzi i komentarzy
marcin

Ostatni rzymianin?

3 odpowiedzi i komentarzy

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 84,3 pkt elsieelsie
  2. 2 56,2 pkt znafca_żytaznafca_żyta
  3. 3 52,1 pkt birbantbirbant
  4. 4 51,4 pkt DengarDengar
  5. 5 30,2 pkt vera223vera223
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

Autsajder invalid nanana Alice-in-wonderland Gwiezdnik02 xxxmaciejkaxxx Teofil
Zgłoś błąd