zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
3kropki

Czy zgasiłeś dzisiaj światło, aby pomóc Ziemi?? Sondaż

3kropki | 26 marca 2011 22:12:16 | kategoria: Społeczeństwo, Pozostałe

  • G+
  • Facebook

"Godzina dla Ziemi" (Earth Hour) to ogólnoświatowa inicjatywa międzynarodowej organizacji ekologicznej WWF, która ma na celu przeciwstawienie się największemu zagrożeniu dla naszej planety: zmianom klimatu. Na całym globie o jednej godzinie - w sobotę, 26 marca, od 20:30 do 21:30 (czas lokalny) gasną  światła na całym świcie...

Czy i Ty zgasiłeś  światło??

Zobacz wyniki Zagłosuj:

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 46 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz

anonymous | 26 marca 2011 22:14:08

Ehm, nie. Mnie jest potrzebny bo jeszcze si ucze.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:16:12

Czy tej jednej godziny zabrakloby Ci az tak bardzo??

Wybacz, ale wiecej czasu spedzasz na Pytamy... a to w nauce raczej nie pomaga...

 

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 26 marca 2011 22:23:06

Skad wiesz czy nie jestem na jakiej stronie internetowej i czegos szukam do nauki? A Ty to co? Perfekcyjny? I tak godziny bez swiatla bedzie w nocy bo gasze wszystko, wiecej jak 6 godzin.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 22:35:28

"Czy tej jednej godziny zabrakloby Ci az tak bardzo??"

Czyli sugerujesz że powinniśmy siedzieć po ciemku?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:39:38

Wlasnie to sugeruje!!! I wyobraz sobie nie tylko ta godzine raz do roku, ale o wiele czesciej!

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
DarVV

DarVV | 26 marca 2011 22:43:11

...: W WC również?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 22:45:44

Mhm, czyli co Twoim zdaniem można robić po ciemku w domu?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:50:50

Sluchac muzyki na przyklad...

Poza tym mozna zapalic swieczki... i zjesc rozmatyczna kolacje :)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:54:18

@DarVV - czy Tobie w ubikacji bez swiatla trudno jest zrobic, to co sie tam robi?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 22:55:19

A wiesz że płonąca świeczka wydziela znacznie więcej gazów cieplarnianych niż jest wydzielane w procesie zasilania włączonej żarówki?

Chyba że tu wcale nie chodzi o gazy...

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
pele

pele | 27 marca 2011 15:17:33

Oj polemizował bym . Czasem pomaga w nauce i to bardziej niż myślisz. :)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
pele

pele | 27 marca 2011 15:20:53

a świeczki to znowu ryzyko pożaru . Zapali się dom od domu kolejny dom i jak te wszystkie plastiki zaczną się palić wyjdzie więcej toksyn niż z elektrowni.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 27 marca 2011 19:31:45

Ja nie rozumiem po co ta cala dyskusja, przeciez i tak w nocy wszystko jest zgaszone wiec oszczedzamy wiecej jak godzina.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Boro567

Boro567 | 26 marca 2011 22:16:45

Tak ale calkiem przypadkiem;) Nie bylo mnie w domu od 20 do 2130 i wszystko bylo pogaszone, tak to nawet o tym nie wiedzialem;)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:19:31

To sie nazywa doskonale wyczucie czasu :)

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
lndependence

lndependence | 26 marca 2011 22:22:22

nie

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Ajumiko

Ajumiko | 26 marca 2011 22:27:22
Odpowiada Ekspert kategorii Pozostałe I.

Nie, "siedziałam" na pytamy i na allegro. Wiedziałam o akcji, bo wypowiadał się ostatnio na ten temat Bingola i dzisiaj w TV Kinga Rusin i Michał Piróg. W tej akcji chodzi o zwrócenie uwagi na problem, wiec to tak do końca nie jest ważne, czy zgaszę światło dziś, czy innym razem.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:33:20

Fakt, najwazniejsze w tej akcji jest to, zeby ludzie zaczeli oszczedzac energie najlepiej codziennie. Niemniej jednak jest to symboliczny gest i bardzo milo zobczyc gasnace swiatla o 20.30...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 26 marca 2011 22:30:25

Nie, bo po co miałbym gasić światło? Kto na tym cokolwiek zyskuje?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:38:40

Po to, zeby pokazac, ze pamietasz o Ziemi...  Nie chodzi o oszczędzanie energii, bo nie powstrzymamy zmian klimatu, oszczędzając energię raz do roku przez jedną godzinę. Symbolicznym gestem gaszenia światła, przekraczając bariery religijne, kulturowe, społeczne, pokoleniowe i geograficzne połączymy się podczas globalnej demonstracji zaangażowania w ochronę naszego wspólnego domu – PLANETY ZIEMI.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 22:44:56

Łohoho, trochę sie rozpędziłeś w tej gadce-szmatce :D

No to skoro nie chodzi wcale o oszczędzanie energii (Bo zgadzam się z Tobą że to nie ma nawet śladowego wpływu na ochronę środowiska) tylko o "demonstrację zaangażowania w ochronę ziemi" to chyba sprawa jest dosyć jasna że nie ma sensu pozbawiać się światła/komputera/telewizji na tę godzinę.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:48:47

Chodzi o oszczedzanie energii... ale ni etylko w ciagu tej jednej godziny. Chodzi o to, zeby robic to czesciej. A skoro godziny nie potrafisz wytrzymac bez komputera/tv czy swiatla (nie liczac snu) to szczerze wspolczuje! Musi byc meczace takie zycie na smyczy mediow!

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 22:53:45

Hahahaha, skoro siedzę w domu nocą przy włączonym świetle to jest niewolnikiem mediów :D Muszę to sobie gdzieś zapisać :P

"Nie chodzi o oszczędzanie energii, bo nie powstrzymamy zmian klimatu oszczędzając energię raz do roku przez jedną godzinę" /// "Chodzi o oszczedzanie energii... ale ni etylko w ciagu tej jednej godziny".. - Zdecyduj się... Przykro mi, ale jeśli Twoim zdaniem gaszenie świateł, komputerów i innych takich COKOLWIEK zmieni to nie widzę sensu dalszej dyskusji i radzę się doedukować (Albo chociaż pomyśleć logicznie)

 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 23:03:31

Przeczytaj cala wypowiedz Symbolicznym gestem gaszenia światła, przekraczając bariery religijne, kulturowe, społeczne, pokoleniowe i geograficzne połączymy się podczas globalnej demonstracji zaangażowania w ochronę naszego wspólnego domu – PLANETY ZIEMI.

Juz??

To teraz pomysl jeszcze chwile... no moze bedziesz potrzebowal troche wiecej czasu...

Juz??

Kumasz? czy nadal nie dotarlo?

Elektrownie dzialaja na zasadzie popyt-podaz. Jesli kilkanascie milionow ludzi na Ziemi kazdego dnia oszczedzi chocby pol godziny da to w skali roku ogromne duzo. Teraz pomysl, ze dodatkowo kilkamilionow nie wlaczy suszarki, zelazka, tostera raz na 10 uzyc. Dodaj do tego tych, ktorzy przez zostawieniem swiatla wlaczonego niepotrzebnie pomysla, zeby je zgasic.

Rozumiesz juz?? Nie chodzi o ta godzine - to tylko symbol - jak swiatelka po smierci papieza. Chodzi o zwrocenie uwagi takich ignorantow jak ty na problem. Bo ty go pewnie nie widzisz... zamiast tego lepiej wybudowac kolejnych 100 elektrowni atomowych...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 23:17:41

Owszem, elektrownie działają na zasadzie popyt-podaż, ale popyt (Zaskoczenie!) NIE jest wytwarzany tylko przez gospodarstwa domowe, ale też przez przemysł oraz całe mnóstwo innych rzeczy które NIE MOGĄ przestać pracować, a pochłaniają ogromne ilości energii.

A co do tych parunastu milionów na ziemi... Gdyby załóżmy 15.000.000 osób kompletnie odcięło sie kompletnie od elektryczności, w żadnej sposób nie zmniejszyłoby to podaży elektryczności (Co, myślisz że ktos z tego powodu zlikwidowałby elektrownię? :D)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 23:30:34

Wybacz, ale problem cie przerasta i nie za bardzo rozumiesz o co chodzi... Sprobuje po raz ostatni jakos Ci to wytlumaczyc. Postaram sie uzyc analogii, ale takiej... hmm... bardziej zrozumialej (mam nadzieje).

Z energia na swiecie jest jak z LPR... jak go ludzie popierali to bylo go pelno, jak przestali to wcale nie zniknal, ale dzieki bogu jest go mniej!

I jesli powiedzmy, jedno male miasteczko przejdzie z elektorwni na wiatraki to juz jest sukces! Bo 100 takich miasteczek w kazdym kraju da globalne zmiejszenie emiscji CO2 z elektrowni o powiedzmy 10%. To bardzo duzo. Dorzuc na przyklad teraz rowery zamiast aut, jeden autobus zamist 50 samochodow, itd.

Wiem, ze jednostka niewiele zdziala, ale miliony jednostek juz tak. I w tym sek, zeby zaczac cos robic zaczynajac od siebie. 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
lukrecjola

lukrecjola | 26 marca 2011 23:47:09

@3kropki możesz mi wyjaśnić co rozumiesz pod hasłem ochrony naszego wspólnego domu-Planety Ziemi.  Nie wiem czy wiesz, pewnie nie, ale emisja do atmosfery tzw.antropogenicznego CO2 nie ma nic wspólnego ze zmianami klimatycznymi . Nic. Ale pewnie nie wiesz, bo skąd masz wiedzieć. Ostatnie BADANIA NAUKOWE , poparte badaniami potwierdziły wzrost zawartości CO2 w atmosferze. To jest fakt. Ale jest to jeden z tysięcy czynników mających wpływ na zmiany klimatyczne. Znacznie większy mają emitowane przez wulkany pyły, czy zmiany nachylenia osi ziemskiej do orbity.

 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 23:59:49

Nie nie nie, to Ciebie przerasta fakt że jedynie znikomą część popytu na energię wyrabiają gospodarstwa domowe.

Przerasta Cię fakt, że emisja CO2 na obecnym poziomie nie zagraża klimatowi.

Ja teraz idę spać, i życzę prędkiego doedukowania się, bo narazie powtarzasz tylko medialną papkę o antropogenicznym globalnym ociepleniu.

Dobranoc.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 27 marca 2011 00:12:11

@Lukrecjola - pod tym haslem rozumiem wiele rzeczy... nie tylko swiatlo. Segregowanie odpadow, recycling, mniejsze zuzycie wody, sadzenie drzew itd. Slowem, wszystko to, co ewidentnie nie pomaga naszej planecie.

CO2 ma wplyw na zmiany klimatyczne. Oczywiscie, ze ma. Gazy te zatrzymujac cieplo wewnatrz atmosfery. I mowisz, ze wulkany sa grozniejsze... Jest na swiecie okolo 450 czynnych wulkanow. Rocznie produkuja okolo 300mln ton co2 wraz z innymi gazami. Dla porownania polskie (tylko polskie) elektrownie produkuja okolo 400mln ton. Tylez samo, co potrzeba do trzymania w stanie czuwania polowy sprzetow w domach na swiecie.

Teraz pokombinuj chwilke i wylacz te sprzety... Oczedzi sie atmosferze 450mln ton co2 rocznie!

Dodaj do tego mniej samochodow, mniej pieluch/reklamowek/workow/plastikowych butelek, mniej suszarek, mniej zarowek itd...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
pele

pele | 27 marca 2011 15:25:35

Nie gasząc światła też można pokazać troskę o ziemie. Mam ogniwa fotowoltaiczne i żarówki ledowe niech widzą jak można dbać i mieć

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
pele

pele | 27 marca 2011 15:34:50

Powiem tak I tak i nie jeden człowiek może zmienić dużo a nawet bardzo dużo weźmy na ten przykład KACZYŃSKIEGO/ lub TUSKA czy takiego pana KOMOROWSKIEGO ja zgaszę światło a oni i tak nas zniszczą ."TEN JEDEN CZŁOWIEK" który ponoć może niewiele.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 26 marca 2011 22:34:21
Odpowiada Ekspert kategorii Pozostałe I.

Nie. Zawsze palę tyle światła ile potrzeba, więc gdybym zgasił, to musiałbym siedzieć po ciemku. W zamian za to nie wysuszyłem włosów suszarką po myciu, lecz pozwoliłem by same wyschły.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:43:44

Byle czesciej... bo o to wlasnie chodzi. A siedziec po ciemku nie musisz. Zapal swieczki :)

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 23:18:14

Powtórzę jeszcze raz, że świeczki są mniej ekologicznym środkiem oświetlanie od żarówek.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 22:34:28

Nie, bo nie wiem co by to komukolwiek dało.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:40:30

Przeczytaj co odpisalam Pomykowi. Moze sie dowiesz...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
DarVV

DarVV | 26 marca 2011 22:47:13

Ludzie jadą osobowym do miasta na sobotnie imprezy. Nagle pociąg staje, tłumy wyglądają przez okna co się stało, a to tylko maszynista się przyłączył do akcji 'Earth Hour' ;-)

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 22:52:31

LOL

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
lukrecjola

lukrecjola | 26 marca 2011 23:24:17

Nie zgadzam się z takimi akcjami. Nic nie zmieniają. Utwierdzają nas w przekonaniu, że mamy wpływ na zmiany klimatyczne. Nie wiem czym zajmuje sie ta organizacja ekologiczna i skąd ma pieniądze na swoją działalność. Całe swoje dorosłe życie staram się żyć w zgodzie z naturą . Oczywiście w stopniu na jaki pozwala mi życie w małym mieście w centralnej Polsce.  Energię oszczędzam , ale nie myśle o globalnym klimacie tylko o rachunku jaki muszę zapłacić. A muszę płacić słono dzięki takim ekologicznym oszołomom z UE.

Nie , nie zgasiłam światła.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Soundman

Soundman | 26 marca 2011 23:28:00

Miło że poruszyłaś kolejny aspekt tej całej pseudo-ekologii, jakim jest wzrost ceny elektryczności... Większość ekoterrorystów sika po nogach na myśl o zmniejszeniu produkcji energii, ale nie widzą że im mniejsza jest podaż tym większa cena.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 26 marca 2011 23:35:22

Nie wiesz czym jest WWF?? Serio?? Gdzies ty sie uchowala??

A jesli jedynym sposobem, aby oszczedzac jest rachunek za prad, to jak dla mnie ceny pradu moga wzrosnac o 100% (pomijam ceny pradu dla szpitali, szkol i innych instytucji, ktorym jest niezbedny w duzych ilosciach).

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
lukrecjola

lukrecjola | 27 marca 2011 00:09:52

Wiem co to za organizacja. Chwała im za wiele inicjatyw, ale wmawianie ludziom, że sa winni ocieplaniu klimatu to potężne przekłamanie. A coś o tym wiem ,bo z wykształcenia jestem klimatologiem, znam to środowisko, znam kilku fizyków zajmujących się procesami zmian klimatycznych i czasami uczestniczę w ich dyskusjach na temat. Mam więc WIEDZĘ .

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 27 marca 2011 00:16:44

Jelsi Ci ludzie z czystym sumieniem powiedza, ze te miliony ton co2 do atmosfery rocznie nie robia jej szkody to bardzo przepraszam, ale ktos tu ewidentnie naciaga fakty... i to nie sa ci, ktorzy bronia srodowiska...

Dodatkowo. Natura stworzyla wulkany nie elektrownie, wiec nasze srodowisko jest tak skonstuowane, zeby radzic sobie z wulkanami... nie elektrowniami.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
ptakwodny

ptakwodny | 27 marca 2011 06:37:34
Odpowiada Ekspert kategorii Pozostałe I.

Nie.Nie gasilem swiatla i gasic nie bede.Nie ma takiej potrzeby.Na dachu solary a w ogrodku kreciolek,ktory mnie uniezaleznia od innych.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 204,3 pkt elsieelsie
  2. 2 74,7 pkt tadziotadzio
  3. 3 58,6 pkt _ewa__ewa_
  4. 4 54,9 pkt bang_gangbang_gang
  5. 5 52,6 pkt DengarDengar
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

roqq nanana Malita antysocjalista Radomiła Vilemo collins01
Zgłoś błąd