zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
Eponine

Czy prezydent elekt postradał zmysły?

Eponine | 10 czerwca 2015 10:50:21 | kategoria: Edukacja, Studia

  • G+
  • Facebook

Apeluje właśnie w telewizji o wspieranie rozwoju polskiej humanistyki. Mówi o tym, że młodzi ludzie mają szczególnie w dzisiejszych czasach utrudniony dostęp do szkolnictwa wyższego.

Co to za bzdury? W Polsce mamy za dużo studentów. Powinno być ich co najmniej pięć razy mniej, bo wyższe wykształcenie powinno być elitarne, a nie powszechne. Większość z tych studentów studiuje na kierunkach humanistycznych, a po studiach nie ma szans na pracę w zawodzie. Jeśli to komuś pasuje i studiuje dla własnego rozwoju, to w porządku. Ale jest cała rzesza młodych ludzi, którzy idą na filozofię, politologię itp, bo nie mają co ze sobą zrobić. I potem nie nadają się do żadnej pracy. Robią więc problem sobie i społeczeństwu, ucząc się przez 5 lat na studiach, które tak naprawdę ich nie interesują, ale "każdy studiuje, studiuję i ja".

Tu jest problem, panie prezydencie elekcie.

Ostatnia aktualizacja: 10-06-2015 10:50:58
0 ładowanie danych... 9 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 100 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz
grzesiek19741

grzesiek19741 | 10 czerwca 2015 10:52:58

to juz apelowac nie mozna? Zaskoczony a niech apeluje ile wlezie heheMrugnięcie

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 10:54:17

Jasne, apelować można. Ale liczby studentów nie da się już zwiększyć, za to ograniczając nabory na studia humanistyczne i otwierając szkoły zawodowe, można byłoby problem częściowo rozwiązać.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 10:55:17

Prezydent chyba nie wie co się dzieje w ogóle jesli chodzi o mozliwości studiowania. Żyje w innej bajce :)
Ale nie zgadzam sie absolutnie z tym, by dostep do nauki wyzszej był ograniczony. Bo niby czemu?
Skoro ludzie chcą się uczyć, niech się uczą.
Sama skończyłam studia, po których wiedziałam, że pracy nie dostanę. Uczyłam się dla siebie, bo mnie to interesowało. Mam też inne wykształcenie i doświadczenie zawodowe, więc w niczym mi to nie przeszkadzało. Są tacy, którzy studiują po to by po skończonej nauce pracować w wykształconym kierunku ale są tez tacy, co studiują to co chcą, co ich zwyczajnie interesuje. Niby czemu nie mają mieć do tego prawa?
A kto mi zabroni być socjologiem i pracowac jako księgowa :)))

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 10:58:15

CZARNA_zołza, jasne, że nikt Ci nie zabroni. O tym też napisałam. Ale wierz mi, znam wielu ludzi, którzy poszli na studia, bo każdy szedł. I nie mają nic, ani rozwoju, ani pracy.

Poza tym, studia powinny być tylko dla tych, którzy do studiowania wiedzy się nadają. Bo jeśli ktoś ma problem ze zdaniem matury (a matura nie jest trudna), to jak ma sobie poradzić na wyższym stopniu edukacji? Z pustego i Salomon nie naleje. A przecież ktoś taki mógłby być świetnym fachowcem w dziedzinie ślusarstwa, blacharstwa, mechaniki samochodowej...

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:01:47

Ale nie rozumiem czemu Ty czy ja mamy przejmować się tymi co sobie nie poradzą na studiach? :) Nie poradzą sobie - odpadną.
Prawo buszu. Chcesz się uczyć, to sie ucz - nie chcesz, do widzenia.
Poza tym znam takich, którzy w szkole średniej byli na siłę przepychani, maturę zdali w terminach poprawkowych a na studiach radzą sobie świetnie.
Tak jak wspomniałam, dajmy ludziom wybór.
I uważam, ze ograniczanie ludziom mozliwości studiowania jest świństwem. Co "elita" się boi konkurencji? :)))

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:04:52

Nie, przedsiębiorcy nie mają pracowników. Bo każdy idzie na studia. Została zaburzona równowaga społeczna, więc kraj się nie rozwija.

Ja się nie boję konkurencji, jedyna, z jaką mogę się spotkać, to moi koledzy z uczelni. Ale to prawda, nieco deprymujące jest to, że ja musiałam na tytuł magistra zasłużyć, a koleżanka z klasy bez większego wysiłku zdobyła ten sam tytuł na prywatnej uczelni w dziedzinie "wellness i spa".

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Szaszmok

Szaszmok | 10 czerwca 2015 11:05:22

Na szczęście konstytucja gwarantuje wszystkim dostęp do kształcenia się, choć oczywiście warto dłuższą chwile przed przekroczeniem bram mniej lub bardziej zacnej uczelni zastanowić się nad wyborem kierunku. W motywy, którymi kieruje się dana osoba przy tej decyzji nie wnikam.  

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Sweden

Sweden | 10 czerwca 2015 11:07:20

Zgadzam sie ze studia powinny byc dla tych którzy sie do tego nadają, ale czy rzeczywiścia matura w takiej formie jest dobrym weryfikatorem tego? Edukacja w Polsce, z dobrymi tradycjami, na chwilę obecną kuleje na obie nogi. Panie i Panowie w ministerstwie chieliby by szkoła wypuszczała bezmyslnych, nie potrafiących wyrazic własnego zdania ludzi, teraz wszystko robi sie pod schemat, pod arkusz odpowiedzi, matura, prace magisterskie na akord itd Pewnie, takim społeczeństwem manipuluje sie łatwiej....

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:11:18

Wybacz jakaś dziwna zazdrość przez Ciebie przemawia. Ty musiałaś się namęczyć a inni mają to "bez problemów". Oj brzydko :)
Może innym szła lepiej nauka, albo byli bardziej hmmm "zorganizowani". Nigdy nie zrozumiem mentalności Polaka!
Miałaś wybór, mogłas nie iśc na studia dzienne tylko zaoczne. Ktoś Ci bronił? W praktyce się moze okazać, ze ta koleżanka lepiej sobie radzi w życiu zawodowym niz Ty :)
Czasy kiedy studiowały wyłącznie dzieci bogatych, na szczęście dawno minęły. Każdy powinien mieć mozliwość nauki. Każdy. Bez względu na to czy rodziców stać by utrzymywac dziecko kolejne lata czy nie. A dla tych co mają biedniejszych rodziców, dla tych co musza iśc do pracy, dla tych co mają rodziny - wymyślili właśnie studia zaoczne.
I kompletnie się z Toba nie zgadzam, że zaburzona jest jakaś równowaga. Szkół zawodowych jest bardzo dużo - przynajmniej w moim mieście. Specjalistów tez jest wielu- wystarczy udwiedzić urząd pracy.
Ponadto bardzo dobrze że mamy slusarza który ma również wyższe wykształcenie.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:11:22

Sweden, na szczęście forma egzaminu maturalnego z języka polskiego została już zmieniona. Nie ma sztywnego klucza, a maturzyści są premiowani za posłużenie się przykładami spoza kanonu lektur i za umiejętność argumentowania własnego zdania. Co do sprawdzania wiedzy z innych przedmiotów... rozwiązania zadań są dobre albo złe.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:11:24

A czy wstep na prywatna uczelnie jest az tak ograniczony?
Tak to juz w zyciu bywa,ze to co jeden znajduje na ulicy,inny musi zdobywac w pocie czola.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
whitecollarworker

whitecollarworker | 10 czerwca 2015 11:14:08

Dzisiaj magistrem może być zarówno człowiek na poziomie, oczytany, erudyta i świetny fachowiec, jak i byle tłuk mający problemy z ortografią, który w życiu nie przeczytał żadnej książki a pracę magisterską napisał metodą "kopiuj/wklej" na kierunku typu "szybki kurs zbierania wiśni". Nie trzeba dodawać, że jest to zwyczajnie krzywdzące dla tego pierwszego. Posiadanie wyższego wykształcenia powinno iść w parze z wysokim poziomem ogólnym człowieka, powinno być pewnym wyróżnieniem.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:14:52

CZARNA_zołza, to nie jest zazdrość, to jest oburzenie patologiczną sytuacją. Magister z malowania paznokci? Trochę śmieszne. Ja naprawdę nie mam czego zazdrościć, jeśli chodzi o wykształcenie i pracę w zawodzie.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:17:55

Skoro nie masz czego zazdrościć to co Ci przeszkadza magister od malowania paznokci? :)
Jeden kończy fizykę jądrową inny kończy kosmetologię. Niech każdy patrzy na siebie, uczy się sam i będzie najlepszym specjalista jakim może być w swojej dziedzinie.

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Szaszmok

Szaszmok | 10 czerwca 2015 11:18:39

Na uczelni publicznej składając pracę magisterską podpisujesz i załączasz do niej oświadczenie, że nie jest ona plagiatem. Oddajesz tez ją w wersji elektronicznej, co ułatwia szybką weryfikację prawdziwości tego oświadczenia w razie zaistnienia podejrzenia stosowania metody kopij-wklej. Poza tym to rola promotora jest wychwycenie takich "kwiatków" już na etapie sprawdzania pracy, a nawet podczas konsultacji w jej pisaniu.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:20:42

Znam ludzi wielce wykształconych, którzy przeczytali miliony książek, są świetnymi fachowcami a są "ch...mi".
Wykształcenie, ilośc przeczytanych ksiązek nie jest miernikiem tego jakim człowiekiem jesteś, na jakim poziomie kultury.
A takie poglądy - studia dla elity, to nic innego jak strach przed konkurencją tych wykształconych. Oraz obawa, ze już taką 'elitą" nie będą, bo nawet ten zwykły Kowalski może miec magistra
whitecollarworker

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
whitecollarworker

whitecollarworker | 10 czerwca 2015 11:30:03

Oczywiście, że wykształcenie, szczególnie to formalne, nie określa, jakim kto jest człowiekiem. Nikt tu nikogo nie ocenia. Jednak tytuł naukowy powinien zobowiązywać. Jeżeli Kowalski chce być magistrem, to bardzo proszę, ale niechże rzeczony Kowalski zada sobie odrobinę trudu i nauczy się chociażby poprawnie posługiwać ojczystym językiem w mowie i w piśmie i niechaj posiada jakąś wiedzę o świecie, nie mówiąc już o wiedzy merytorycznej, którą powinien był wynieść ze studiów. CZARNA_zołza

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:31:10

Nie uogólniaj mój drogi
whitecollarworker Mrugnięcie

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
whitecollarworker

whitecollarworker | 10 czerwca 2015 11:33:30

Posiadanie wykształcenia, szczególnie wyższego, zobowiązuje a przynajmniej powinno i tyle w temacieWystawiony język

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:34:31

Powiedz to lekarzom, którzy pokończyli "mądre" uczelnie a przysłowiowa słoma z butów wystaje whitecollarworker Mrugnięcie

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:35:21

CZARNA_zołza, trochę mieszasz pojęcia. Co ma wyższe wykształcenie do tego, czy ktoś jest miły, czy nie?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:36:24

Ja nie pisze o tym czy ktoś jest miłym czy nie :)
Jak poczytasz moje wszystkie komentarze to zrozumiesz o co mi chodzi Eponine Mrugnięcie

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
whitecollarworker

whitecollarworker | 10 czerwca 2015 11:37:11

No właśnie, chociażby im właśnie, nad tym odrobinę ubolewam, ale tylko odrobinę. A patrząc od strony konkurencji, to pobyt na ostatnich studiach ze "współczesnymi" maturzystami tylko mnie utwierdził w przekonaniu, że nie mam się czego z ich strony obawiać.CZARNA_zołza

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:38:29

No zobacz - czyli jednak pojawia się obawa lub jej brak whitecollarworker Mrugnięcie

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:42:02

CZARNA_zołza, nikt raczej nie myśli w takich kategoriach. Obawiać się można tych, którzy reprezentują wyższy poziom, a uczelnie prywatne (z nielicznymi wyjątkami) kształcą gorzej niż państwowe.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:45:13

A na jakiej podstawie twierdzisz, ze kształcą gorzej?
Bo z tego co wiem mają taki sam program, tylko student musi więcej wiedzy opanować w domu niż na zajęciach. Ponadto na studiach dziennych wiem ile godzin dziennie się uczą studenci a wiem ile godzin mają Ci na zaocznych w soboty i niedziele.
No i trzeba dodać, ze są kierunki gdzie odpowiedników zaocznych nie ma. Znaczy się ktoś to przemyslał lepiej niż Ci się zdaje  Eponine

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:49:11

Moja koleżanka studiowała na siostrzanym kierunku na prywatnej uczelni. Z pierwszej trójki najlepszych prywatnych uczelni w Polsce. Była na trzecim roku, kiedy zaczęłam studia. Kiedyś z ciekawości zajrzałam do jej podręcznika. I wiesz co? To, co miała na trzecim roku, przerabiałam w pierwszym semestrze. A uczelnia cieszy się naprawdę dobrą opinią.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:49:44

Skoro nie ma zaocznych studiów na niektórych kierunkach, to znaczy, że zaoczne mimo wszystko kształcą gorzej.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
whitecollarworker

whitecollarworker | 10 czerwca 2015 11:49:47

No wiesz Zołza, przy powszechnym kulcie młodości i przebojowości i konkurencji na rynku pracy nie sposób się nie konfrontować z innymi. To nie tyle obawa, co raczej świadomość pewnych zjawisk, konieczność liczenia się z nimi, zresztą nazywaj to jak chcesz:))

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Catbert

Catbert | 10 czerwca 2015 16:41:45

zgadzam sie z zolza.

na studia powinno isc jak najwiecej mlodych ludzi. tak to jest, niestety, ze dzisiaj studia to podstawa, a rzeczywistosc za 20-30 lat bedzie taka, ze polacy o prace nie beda konkurowac tylko z innymi polakami, ale tez z reszta europejczykow, amerykanow, i wiekszoscia azjatow.

studia nie gwarantuja pracy. komunizm juz za nami. studia tylko daja wieksze mozliwosci. jesli magister polonistyki chce zostac murarzem, nikt mu nie broni.

to, ze jest tylu bezrobotnych absolwentow to moim zdaniem kwestia tego, ze wiele szkol wyzszych i uniwersytetow w polsce jest po prostu kiepskich. ucza przestarzalych wiadomosci, w przestarzalych metodologiach. po prostu nie daja mlodym ludziom umiejetnosci na jakie jest aktualnie zapotrzebowanie na rynku wsrod pracodawcow.

predzej czy pozniej jednak zadziala prawo rynku. wylonia sie uczelnie, po ktorych zatrudnienie jest latwiejsze do zdobycia, bo sie dostosowaly do aktualnych wymogow rynku pracy i te uczelnie beda bardziej oblegane.

studia to inwestycja. jest ryzyko. pytaniem dla potencjalnego studenta nie bedzie juz, czy isc na studia, tylko jakie bede mial mozliwosci po moim kierunku (np polonistyka nigdy nie dorowna inzynierii pod tym wzgledem), i ktora uczelnie wybrac, zeby nie stracic swojej inwestycji czasu i pieniedzy.

jedynym zadaniem rzadu jest to, zeby zapewnic rowny dostep niezaleznie od majatkowosci rodzicow, na przyklad przez tanie pozyczki studenckie czy zakwaterowanie dojezdnych, i dofinansowywanie szkol podstawowych i srednich w biedniejszych regionach, zeby dzieci mialy ten sam poziom nauczania. cala reszta powinna zalezec od indywidualnych zdolnosci, umiejetnosci rozsadnego wyboru kierunku, i praw rynku.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Sweden

Sweden | 10 czerwca 2015 11:00:23

Tak wybraliśmy, tak mamy, taki prezydent jak i społeczeństwo. Pan prezydent elekt apeluje bo dzis studenci protestują przeciwko "decyzjom prowadzącym do kryzysu szkolnictwa wyższego w Polsce" Wiec ktos mu podpowiedział ze ładnie będzie, poki sie nie ma jeszcze z tym do czynienia, jak im przyklaśnie i rzuci kilka głodnych kawałków zeby nakarmić publike. Czyny nie słowa sie jednak licza.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 10 czerwca 2015 11:02:03

Jedna,PODSTAWOWA sprawa.Prezydent elekt jest,jak kazdy socjalista,populistą.Nigdy nie przestanie schlebiac masom,chocby mialo to niewiele wspolnego z prawda.Zawsze bedzie przedstawial siebie jako zatroskanego o tlumy.Na dzis jest kims pomiedzy labourzystą a socjalista a'la Ikonowicz.A to calkowicie wyklucza jakiekolwiek nadzieje na sens.Czy to wypowiedzi,czy to postepowania.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:03:15

bzdura to jest twierdzenie że "wyższe wykształcenie powinno być elitarne, a nie powszechne". Ktoś kto twierdzi że zbyt wysokie wykształcenie społeczeństwa to problem chyba postradał zmysły.

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:07:49

A ja tak twierdzę. Bo w związku z nadmiarem magistrów po prywatnych uczelniach (i państwowych też, zwłaszcza w zakresie studiów humanistycznych) nie ma w tym kraju ludzi do pracy. Gdyby nie ten owczy pęd ku literkom mgr, ludzie którzy nie mają predyspozycji do zdobycia wyższego wykształcenia, mogliby zostać cenionymi fachowcami w różnych dziedzinach. A tak? W kraju nie ma spawaczy, murarzy, ślusarzy, mechaników...

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
kurdegunda

kurdegunda | 10 czerwca 2015 11:38:17

A dlaczego spawacz nie miałby mieć wyższego wykształcenia,w czym to niby przeszkadza?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:41:41

kurdegunda - chyba chodzi o to że jakby nie potrafił NIC oprócz spawania, nie znał żadnego języka i miał ograniczona wiedzę o świecie istniała by większa szansa że mimo POrządków panujących obecnie nie wyjedzie z kraju...

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:42:10

Przepraszam ale Ty żyjesz i funkcjonujesz w Polsce?
Powtarzam zejdz z chmur i idz do urzędu pracy! Zobacz ilu jest bezrobotnych specjalistów typu murarz.
Zorientuj się ile jest szkół zawodowych a nie piszesz bzdury!
Kazdy ma wybór. Idzie do zawodówki lub kończy studia. I nikt panu magistrowi nie broni byc mechanikiem. To tez jego wybór Eponine

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:46:01

CZARNA_zołza, nikt nie zabroni. I bardzo cenię ludzi, którzy trzeźwo myślą i studiują po to, żeby się rozwijać, a jednocześnie mają konkretny fach w ręku.

Moje pytanie dotyczy natomiast nie do końca piśmiennych maturzystów, którym do pracy się nie spieszy, więc idą na pierwsze lepsze studia, żeby czymś zapchać czas. Z wykładów nic nie pamiętają, przez sesję się prześlizgują i nie brną uparcie do wiedzy. Jest takich wielu.

Co do bezrobocia... widać, że nie wiesz, jak wygląda codzienność polskich przedsiębiorców.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:46:08

I będzie tak durny, że łatwo będzie nim zmanipulować tym "mądrzejszym" James Conway

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 11:55:09

W tym wypadku uważam tak jak Epo.
Wykształcenie techniczne i zawodowe zostało zepchnięte do katakumb wykształcenia, wyśmiewane, niechciane, tylko dla debili.
Wmówiło sie ludziom że muszą iść na studia żeby w ogóle być kims i to jest złe.

Kraj potrzebuje specjalistów, różnorodności a nie produkcji magistrów niskiej klasy, jako niska klasa rozumiem tych magistrów którzy kończą np. kulturoznawstwo bo na nic innego sie nie dostali, nie wiedza co tam robią, nic nie potrafią oprócz przepisywania z sieci wiadomości a czasami nawet to jest dla nich za trudne.
Zosia nie poszła na fryzjerkę bo rodzice powiedzieli jej że musi miec studia, bez nich jest zerem wiec Zosia poświecą 5 lat, marnuje je by dopiero ok. 40-tki dojść do wniosku że najlepiej jak założy zakład fryzjerski bo chcą ją tylko w biedronce. O to chodzi Eponine.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 11:56:19

Wykształcenie podstawowe i gimnazjalne ma nauczyć języka, matematyki, wszystkiego na dostępnym dla każdego poziomie, studia to specjalizacje.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 10 czerwca 2015 12:00:29

Jesli spawacz chce byc magistrem,niech mu bedze:)Ale na ogol to nie spawacz chce byc magistrem a ten co nic nie umie i zawodu takowego nie posiada.Jak rowniez zadnego innego.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:06:05

Następny powód dla którego jest tylu głupich magistrów:

Wymagania i CV sa niewspółmierne z obowiązkami.
Dlatego ludzie te studia kończą, byle jakie byle by je mieć bo czesto pierwszą rzeczą przy jakiej odpadają na rekrutacji choćby najprostszych prac jest brak wykształcenia wyższego.

Przykład, w firmie telekomunikacyjnej były dwie osoby, jedna z papierkiem po archeologii druga z maturą i studium 3 letnim w PR. Która ma większe szanse ? Archeolog !!!

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:07:38

Śmiem się z Tobą nie zgodzić arinkao
Jak wiesz we wrześniu zeszłego roku mój syn musiał wybrać szkołe średnią i właśnie do szkół technicznych i zawodowych było najwięcej chetnych.
Zresztą sama namawiałam go by poszedł do szkoły zawodowej. Niestety (a może i dobrze, czas pokaże), został przyjęty do technikum zawodowego a nie do zawodówki. 
Więc nie można powiedzieć, ze wszyscy rodzice wysyłają dzieci na studia - bo ja (jak i wiele moich kolezanek), wysyła dzieci do zawodówki, by miały dobry zawód. Czy On potem będzie studiował czy zostanie w zawodzie - to już jego wybór.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:10:13

Jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę.
Być może już się coś zmienia zołza ale powoli, przez 20 był kult studiowania. Dzieciaki zaczeły myśleć o tym że za coś trzeba żyć.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:13:12

Wiesz co, nie wiem czy jestem wyjątkiem czy w takim środowisku sie obracam. Ale często spotykam się właśnie z opinią, że dobrze mieć najpierw zawód a potem to się ucz - nawet do śmierci :)
Szukając z młodym szkoły po gimnazjum, były trzy czynniki. Co go interesuje, czy będzie miał właśnie szybko zawód i czy sobie poradzi. arinkao

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:06:57

A dlaczego nie studiowac,uczac sie rozszerzamy swoja wiedze,co do pracy,nie koniecznietrzeba pracowac w wyuczonym zawodzie,ale wiedza zdobyta,nigdy nam nie zaszkodzi.
Sam nie studiowalem i tez nie pracowalem nigdy w wyuczonym zawodzie(chemik),ale wiedza zdobyta w technikum,wielokrotnie przydala mi sie w innych dziedzinach pracy.

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:22:38

Uważam podobnie. Wiedza może się zawsze przypadać w trudnych sytuacjach i pomagać w lepszym rozumieniu świata. Uważam, że nie ma po co ograniczać jedno do drugiego.

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
collins01

collins01 | 10 czerwca 2015 11:47:58

Popieram!Ale oczywiscie placimy za to z wlasnej kieszeni.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:51:53

Za co placimy z wlasnej kieszeni?
Rozumiem,ze gdy zrobie mgr.ekonomii,nie znajde w tym kierunku pracy,mam umrzec z glodu bo inaczej bede musial zaplacic za studia?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 11:57:48

Wiedze można rozszerzać bez studiowania, jak ja ;)
Studiowanie jak wszyscy wiemy wiedzy nie gwarantuje (!).

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:59:03

Ale masz wybor,ktorego kolezanka odmawia co niektorym

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:04:53

Koleżanka nie zabiera wyboru, koleżanka chciałaby aby było jak kiedyś- żeby na studia dostawai sie najlepsi a nie kazdy kto chce i ma kase.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:05:21

Komu odmawiam? Każdy, kto się dostanie na studia, niech studiuje. Ale uważam, że powinna być zmniejszona ilość miejsc na studiach, a wymagania bardziej wyśrubowane. Żeby studiowali najlepsi, a nie wszyscy.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:09:50

A jak to sobie wyobrazasz,kujon z paskiem sie dostanie,chociaz ni w zab nie rozumie tego,co wyuczyl sie na pamiec,a ten,ktoremu latwo nauka przychodzi,ale nie goni za piatkami,pujdzie do pluga?
Dajcie ludziom mozliwosc sprawdzic sie,nie zasklaniajcie sie potrzebami kraju,bo to brednia,
Bo kraj to niby kto,tylko Elity?
To zwykla zazdrosc,ze ktos lekko przeszedl studia,czy jakakolwiek szkole,a inny musi siedziec i wkuwac.
A moze pan rektor zbierze chetnych i po wyrazie twarzy,czy innej czesci ciala bedzie przyjmowal ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:12:32

Bzdury piszesz,niech nawet bedzie 40mln,magistrow w Polsce,ci mniej kumaci i tak odpadna,a przeplacone szkoly,byly,sa i beda.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:23:38

Tracą czas i spuszczają pieniądze podatnika bryzą do sedesu Leone 1

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:32:16

Leone 1, przepłacone szkoły, czyli? Łapówki?

Czy może wiesz, jak teraz wygląda cały proces rekrutacji na studia? Chyba nie... Powiem ci zatem, jak to wygląda na mojej alma mater. Najpierw trzeba zdać maturę. Matura jest taka sama dla wszystkich, którzy zdają w tym samym roku. Niedoskonała, ale nic bardziej sprawiedliwego na razie nie wymyślono. Następnie zakodowane arkusze zbierane są do Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych i rozsyłane po różnych szkołach. Nie są sprawdzane w szkole macierzystej. Potem przychodzą wyniki i zaczyna się rekrutacja na studiach. Każdy znowu jest numerkiem, nikt na uczelni nie zna nazwiska ani nawet liceum, które kandydat kończył. Następnie wyniki rekrutacji wysyłane są do kandydatów elektronicznie, a przed wydziałem wywieszana jest lista przyjętych. Znowu bez nazwisk, tylko z numerami. Na tej liście można sprawdzić, ile punktów mieli kandydaci, którzy się dostali i ile zabrakło. Następuje czas na składanie deklaracji i rekrutację uzupełniającą. Gdzie widzisz moment na wręczenie łapówki?

PS. Ja akurat łatwo przeszłam studia na bardzo elitarnym kierunku. Po prostu się do tego nadaję.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:37:02

No to ja chyba zyjke w kosmosie,Lapowki jak napisalem,byly sa i beda.
Nie w takich sytuacjach wreczanio lapowki,wiec mi nmie mow,ze nie ma mozliwosci,brat krolika,zawsz
Tak mozna tlumaczyc moze dzieciom w podstawowce,nie mnie staremu.e znajdzie sciezke do celu.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:38:01

@Arinkao,zeby tylko te pieniadze szly w kibel,to Polska by byla najbogatszym krajem swiata.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:39:36

Leone 1, przeczytałeś to, co napisałam? W którym momencie wręczyć łapówkę i komu? Nawet dyrektor szkoły nie wie, z jakiej szkoły prace sprawdza i gdzie są sprawdzane prace jego uczniów.

A rekrutacją zajmują się komputery, wszystko przez internet.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:40:21

Cóż, może jesteś po prostu za stary, żeby zrozumieć te mechanizmy.

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:42:18

Coz chyba jestes zbyt mloda,by zrozumiec zycie.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:42:28

Eponine Zaskoczony jak możesz takim tonem ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:50:12

@Arinkao, coz stary jestem i glupi,nie znam sie,teraz tylko mlodziez wie wszystko najlepiej,jak swiat sie kreci.
Swiat jest idealny lapowki nie istnieja.Śmiech

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:52:51

Istnieją, oczywiście, ale nie w procesie przyjmowania na państwowe uczelnie wyższe, bo zwyczajnie nie ma kiedy i komu ich wręczyć. Tylko ten komputerowy system oparty na numerkach to uniemożliwia, bo natura ludzka oczywiście się nie zmienia.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:54:25

Jestem żywym przykładem na to ze istnieją i łapówki i znajomości. Sama usłyszałam że mogłam sie na kogoś powołać i powiedzieć wcześniej że idę na egzamin gdy oblałam go na studia gdzie było 30 osób na jedno miejsce - uczelnia państwowa, wielka w Krakowie, b.znana ;)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:54:52

Nie wiem,nie znam sie,za stary jestem,,za glupi,by cos wiedziec.Milego dnoa zycze.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 13:01:40

arinkao, czy mogę zapytać, ile lat temu? Bo teraz wstępnych na studia już nie ma, chyba że na niektórych kierunkach jeszcze się ostały?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 13:06:02

Jestem jednak na za honorowa, przykro trochę ze mogłam studiować ale ktoś zajął moje miejsce Niezdecydowany. Mogło tak być.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
tadzio

tadzio | 10 czerwca 2015 11:07:43

To jeszcze ktoś go słucha ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 10 czerwca 2015 11:21:33

Prezydent elekt od początku dudy smalone opowiada, więc nie rozumiem co Cie jeszcze dziwi?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:26:03

podobnie jak autor pytania uważasz że "wyższe wykształcenie powinno być elitarne" i to problem że w kraju jest zbyt duzo ludzi wykształconych?



0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:29:55

Już wyżej napisałam, to nie jest problem a zazdrość. "Elity" zawsze wolały mieć swoje małe, ograniczone grono. Oczywiście grono to było w większości dzieciaków z bogatych rodzin, bo Ci biedniejsi zapierdzielali do roboty by na chleb zarobić. Dzisiaj każdy podobno może skonczyc studia (dziwne zatem czemu kazdy ich nie kończy), więc to już nie "elita" a normalny Kowalski co ma magistra w kieszeni :))) James Conway

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:32:27

CZARNA_zołza  nie sądzę że to "zazdrość elit", nikt wykształcony takich bzdur by nie wypisywał... (no chyba że postradał zmysły Mrugnięcie)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:39:18

CZARNA_zołza, a może to ty czegoś komuś zazdrościsz? Ciągle piszesz o dzieciach z zamożnych domów... Wiesz, moja mama, która jako pierwsza w rodzinie zdobyła wyższe wykształcenie, nie pochodziła z rodziny bogaczy. Moi dziadkowie byli pracownikami miejscowego PGR-u. A jednak skończyła studia na bardzo dobrej uczelni. Zastanówmy się, dlaczego... może była zdolna?

Ja też nie mogę powiedzieć, żebym żywiła się ptasim mlekiem i opływała w luksusy. Podczas rekrutacji na studia nie da się już nikogo przekupić, na nikim nie robi wrażenia nazwisko, bo maturzysta jest tylko numerkiem. 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Szaszmok

Szaszmok | 10 czerwca 2015 11:43:23

No to teraz @Eponine poleciałaś po bandzie. Za czasów twojej mamy i jeszcze wiele lat potem nie takie "klocki" działy się na wstępnych na studia. Były też punkty za pochodzenie z rodzin rolniczych lub robotniczych.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:48:31

Hahaha ja zazdroszczę?
Przeciez to Ty jesteś za ograniczeniem możliwości nauki a nie ja.
Widzę, ża masz problemy ze zrozumieniem przeczytanej treści - więc wyjaśnię Ci jeszcze raz, to co napisałam powyzej. Mozliwośc studiowania powinien mieć każdy, a jesli sobie nie poradzi - trudno. Nie uważam by na siłę trzymac kazdego a tylko tyle, że kazdy powinien miec dostęp :)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:49:24

No tak,najwyzszy czas wprowadzic selekcje,kto moze isc na studia.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 11:54:29

CZARNA_zołza, ale każdy ma dostęp. Rekrutacja jest otwarta dla wszystkich, którzy zdali maturę. Nie ma progów finansowych, są tylko progi wiedzowe. Wszystko jest jawne i utajnione, więc odpadają łapówki i dobre nazwisko, uczelnia nie wie nawet, jaką szkołę średnią skończył kandydat. Moim zdaniem miejsc na studiach powinno być trochę mniej, a wymagania dla kandydatów powinny być wyższe, to wszystko.

A są prywatne uczelnie, na których o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń... Czy to nie kpina?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 11:57:36

Nie to nie kpina, bo przypominam Ci, że własnie tez na takich uczelniach "lądują" Ci co się nie dostali na studia dzienne - bo zabrakło im punktów.
JEŚLI SOBIE NIE PORADZISZ, NIE UCZYSZ SIĘ - ODPADASZ!
I zobacz ilu tych "mądrych" odpadło studiując dziennie! Dostali się na studia, zdobyli okreslona ilośc punktów, byli tak strasznie zdolni, ze zostali przyjęci a potem.... nie poradzili sobie, Ups :)))

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:00:18

CZARNA_zołza, dlatego właśnie każdy nabór jest większy niż przewidywana ilość absolwentów. Ale jeśli próg na daną filologię wynosi z języka angielskiego i polskiego 90%, to ci z maturą zdaną na 30% na pewno sobie nie poradzą. Przyjmujmy najlepszych, najlepsi z nich skończą.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:02:58

Posłuchaj obojetnie czy to studia dzienne czy zaoczne - uczyc sie trzeba. I tak samo odpadają ludzie z dziennych jak i z zaocznych.
Każdy winien miec dostęp i możliwości a to czy kazdy sobie poradzi to już zupełnie inna bajka (która mówi, że jednak Ci mniej zdolni odpadają lub sami rezygnują) :)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:13:51

jestem ciekawy komentarzy, jakie pojawiły by się gdyby Prezydent w swoim przemówieniu wysunął tezy jak w tym pytaniu Śmiech

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:27:01

Nauczyciele akademiccy są jak dziwki- dają dyplom wszystkim którzy chca i zapłacą.
Nawet jak są na dziennych tak sie dzieje bo dostać sie na studia to żaden problem, jak nie na te to na inne.

Tak nie może być, magister traci ranking. Oni sie cieszą bo mają pieniądze, pracują często na kilku uczelniach równocześnie. To jest masowa produkcja nic nie wartych magistrów Conway.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 10 czerwca 2015 12:36:14

arinkao pisałem o DOSTĘPNOŚCI wykształcenia (tak jak było w pytaniu), a nie o jego poziomie - 
a co do "rankingu" to każdy powinien zdobywać go kształcąc się jak najlepiej a nie ograniczając dostępu do wykształcenia "konkurencji", inaczej będziemy na poziomie egipskich kapłanów 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:37:40

Dokładnie, arinkao. Co więcej, świetni wykładowcy z państwowych uczelni dorabiają sobie w szkołach prywatnych. Jeden z moich wykładowców przyznał otwarcie, że tam sobie chałturzy, bo ma zalecenie przepuszczać wszystkich, a nas uczy i od nas wymaga.

Nie ma natomiast nic złego w tym, że jakiś wybitny specjalista w danej dziedzinie naucza jednocześnie na dwóch uczelniach o podobnym poziomie.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 12:39:45

A o dostępności napisałam niżej - "Nie uważasz że chodziło mu o coś innego ? Np. o to że utrudnione mają tylko pewne grupy które powinny studiować a ułatwione te które niekoniecznie zawsze powinny sie tam znaleźć ?"

Dlaczego bieda jest dziedziczona a bogactwo mnożone? Bo dzieci z biednych rodzin nie stać na studiowanie nawet jak sa mądre i mają predyspozycje, bogaty choćby był głupi jak but moze studiować na całym świecie i skończy te studia.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 10 czerwca 2015 12:58:45

Ja się bardzo dziwię, że Duda chce więcej osób wykształconych, bo jak wiadomo - na niego głosowali głównie ludzie słabo wykształceni. Ogranicza sobie elektorat? Toż to samobójstwo!

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 13:02:15

Bingola, trafnie :)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 10 czerwca 2015 13:07:51

No, ba!

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Iker

Iker | 10 czerwca 2015 11:48:11

To kto będzie głosował na BK i PO jak nie będzie tylu wykształconych ?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Szaszmok

Szaszmok | 10 czerwca 2015 11:50:43

A ty co, z każdym magistrem do urny podchodziłeś, że wiesz kto na kogo głosował?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Iker

Iker | 10 czerwca 2015 11:53:38

Przecież to wykształceni z wyższym głosują na nich.Ich zwolennicy to wiedzą i tu piszą, w mediach też podają,że tak jest. @Szaszmok

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Szaszmok

Szaszmok | 10 czerwca 2015 11:59:33

Winston Churchill mawiał, że są trzy rodzaje kłamstwa: zwykłe kłamstwa, cholerne kłamstwa i... statystyki

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 10 czerwca 2015 11:48:17

Nie uważasz że chodziło mu o coś innego ? Np. o to że utrudnione mają tylko pewne grupy które powinny studiować a ułatwione te które niekoniecznie zawsze powinny sie tam znaleźć ?

Duda zapewne nawiązuje do tematu jutrzejszej Czarnej Procesji Nauki organizowanej przez Komitet Kryzysowy Humanistyki Polskiej w Warszawie. Jako humanistka na pewno sie zgadzasz z postulatami humanistów i z tym że humanizm w naszym kraju jest w opłakanym stanie jak dziecko do bicia. 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 10 czerwca 2015 12:02:34

arinkao, ze mnie to taki humanista, jak z koziej d*py trąba, jak powiedziałaby moja babcia :) Zawsze uważałam, że filologia to bardziej studia ścisłe :) Z postulatami uczestników marszu zgadzam się tylko częściowo.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

jakub90

Co sądzicie o TELE2 ?

5 odpowiedzi i komentarzy
indykt

Polska Ekwador ? jaki wynik obstawiacie?

16 odpowiedzi i komentarzy

Ile jest gmin w polsce?

5 odpowiedzi i komentarzy
adocha

Surowce mineralne w Polsce....??

9 odpowiedzi i komentarzy
Jajos

Gra w szukanie polskich miast

1 odpowiedzi i komentarzy
PeVVu

Jakie są najpiękniejsze miejsca w Polsce?

25 odpowiedzi i komentarzy
martusia

Wojewodztwa

6 odpowiedzi i komentarzy

czy po numerze nadania listu poleconego

2 odpowiedzi i komentarzy

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 238,3 pkt elsieelsie
  2. 2 179,1 pkt _ewa__ewa_
  3. 3 163,0 pkt tadziotadzio
  4. 4 162,7 pkt magnomagno
  5. 5 134,4 pkt vera223vera223
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

ksiezniczka kobietka
Zgłoś błąd