zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
MoltoBene

Czy dzisiaj praktycznie każda hodowla powinna być nazywana produkcją?

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:04:39 | kategoria: Przyroda, Pozostałe

  • G+
  • Facebook

Gdzie jest w.g. Was granica pomiędzy jednym i drugim?

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 49 odpowiedz
tagi: różnica
jajeczko

jajeczko | 18 sierpnia 2014 20:08:45

Jak wylazłeś z mojej CL?

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 18 sierpnia 2014 20:09:24

Produkuje się rzecz a hoduje żywe organizmy. Masowo do sprzedaży odpowiednio poskładane albo przetworzone.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:13:10
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Dzisiaj wszystko podchodzi pod produkcję ze względu na ilość.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 18 sierpnia 2014 20:19:10

No tak kura nie znosi ale produkuje w odpowiedniej kategorii jajo.
Takie czasy nastały że leci taśmowo.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:20:19
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

A gdzie szacunek do tego co się je? Do chleba, którego ponoć się nie wyrzuca?

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 18 sierpnia 2014 20:23:17

Szacunek jest wtedy gdy zabraknie (konsument).

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 18 sierpnia 2014 20:11:28

bo lepiej brzmi "producent" niż "hodowca":)))

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:14:27
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Bo kiedy się nie patrzy czy to jeszcze żywe stworzenie, czy już rzecz, to wsio ryba. Produkuje, nie hoduje.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 18 sierpnia 2014 20:15:30

a to już inna sprawa

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:16:41
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Ale tak jest.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
manam

manam | 18 sierpnia 2014 20:13:08

mała hodowla to nie produkcja, ale na duże już niestety tak się mówi....

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:16:14
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Gdzie masz jeszcze małą hodowlę? Do tego powinna być też ekologiczna. Bo dla mnie np. kupić 20 gęsi i 18 z nich przerobić na mięso a 2 zostawić do rozrodu, to już produkcja. Na dodatek rzeź.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
manam

manam | 18 sierpnia 2014 20:22:28

jestes wegetarianinem??? Na szczęscie gospodarze są twardsi od ciebie i nie boją się czynić sobie ziemi poddaną.
Jest jeszcez wiele małych farm, nie wszędzie są wielkie hale jeszcze.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:24:22
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Patrz co Catbert pisze na dole. Przechodzę na wegetarianizm. Już 3 dzień.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
manam

manam | 18 sierpnia 2014 20:27:01

masz prawo...ale rodzinka się może obrazić, jak mama ci zraziki przygotuje , a ty będziesz wybrzydzał... Pamiętaj że w większość zwierząt zabija inne zwierzeta żeby żyć, takie jest życie, prawo natury.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:28:11
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Nikt się nie zrazi. Większość zwierząt się żywi roślinami.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
manam

manam | 18 sierpnia 2014 20:30:59

no....na ogół takie gruboskórne... hipopotamy, nosorożce, słonie.

Nikomu tym krzywdy nie robisz..ale szanuj innych prawo do jedzenia mięsa też.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 18 sierpnia 2014 20:32:44

Trzymam kciuki za wytrwałość też jestem wegetarianką od 14 roku życia.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:37:30
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Mam już na tyle dużą wiedzę o jedzeniu, że może wytrwam cały czas strorczyk1234. Dziękuję za kciukiUśmiech

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 18 sierpnia 2014 21:50:50

Na początku jest tylko problem z tłumaczeniem dlaczego nie jesz i wgl, potem mają Cię za dziwaka. Po roku się przyzwyczajają i mają temat w nosie.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
merrry

merrry | 18 sierpnia 2014 20:17:58

produkcja na własne potrzeby/hodowla na własne potrzeby

hodowla nawet brzmi lepiej, a produkcja na większą skalę

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 20:19:26
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Nie znam żadnego hodowcy. Rzadko który odchowa jeszcze bydło na następne lata.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Catbert

Catbert | 18 sierpnia 2014 20:20:12

99% to produkcja.

sa male farmy, ktore "hoduja" ale za ich mieso czy jajka tez sie placi - czasem dwa, trzy razy wiecej. chociaz takich konsumentow na jajka od kur nie trzymanych w klatkach albo na mieso od krow z pastwiska, bez antybiotykow i hormonow jest coraz wiecej. trzymac kciuki.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
manam

manam | 18 sierpnia 2014 20:27:27

a skąd masz te statystyki ,że 99% ??

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Catbert

Catbert | 18 sierpnia 2014 20:33:49

ok, 98.1% w europie i 99.4% w ameryce pn. lepiej?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
manam

manam | 18 sierpnia 2014 20:49:03

wy,myślasz to....

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Catbert

Catbert | 18 sierpnia 2014 20:50:34

google nie boli
http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_farming_by_country

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:08:04

Nie, nie każda. Granica jest dość łatwa do określenia, przynajmniej dla mnie. Produkcja ma na celu wytworzenie jak największej ilości sztuk spełniających normy w celu zaspokojenia popytu, w to wpisują się na przykład fermy drobiu czy chlewnie.

Hodowla to poświęcanie się czemuś z pasją, tak, by nieustannie dążyć do udoskonalenia kolejnych pokoleń i nie robić nic na siłę. Przykładu nie trzeba długo szukać - w ostatnich dniach, jak co roku w sierpniu, mówiło się sporo o aukcji Pride of Poland, podczas której sprzedaje się wyhodowane z miłością konie czystej krwi arabskiej za astronomiczne kwoty sięgające kilkuset tysięcy euro. Czy nazwiesz to produkcją, biorąc pod uwagę, że przez całe dziesięciolecia hodowcy narażali życie, chroniąc bezcenne konie przed okupantem i komunistami?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:18:35
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Tak. Te konie są wykorzystywane w wyścigach, na wystawach konnych. Więc ma to na celu zysk, sporawy zysk. Niektóre mniejsze wyprodukowane dobra mogą przynieść zakładany nie mały zysk. W krajach arabskich jest więcej na to przykładów, w ich kulturze też. Zresztą "wyścigi konne" gdzie się obstawia zakłady. Jak koń zwichnie nogę to jest przerabiany na kiełbasę. Wystawy konne, gdzie z konia się robi dzieło sztuki, jakby był u kosmetyczki. Tak samo z psami. A w Chinach się je zjada. To też mówiąc o hodowli koni, tak samo w Ameryce Południowej jest hodowla koguta, na walki kogutów. Choć u Nas w Polsce kogut służy do rozmnażania i na rosół. Pic na wodę fotomontaż w celu zarobienia pieniążków, nie hodowla. Hodowla jest jeśli czerpiemy pożytek, pozwolimy się naturalnie rozmnożyć. Coś na wzór życia amiszów w Ameryce. Byka nie zabijasz tylko go wykorzystujesz, do pracy na roli np. Kurom podkradasz jajka tylko po to by ich nie było za dużo. Ryby łowisz na wędkę. Krowę doisz jak da się wydoić na pastwisku.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:28:46

No to trochę pojechałeś, porównując konie z Janowa do koguta, który kończy w rosole. Dla mnie to jest wzór hodowli, bo te konie nie trafiają do chińskich rzeźni. Zazwyczaj, jeśli nie są sprzedane, umierają ze starości w stadninie. W pobliżu stajni czołowej spoczywają pod pamiątkowymi kamieniami najbardziej zasłużone dla hodowli konie, chociażby Bandola (dożyła 35 lat), Eukaliptus, Celebes, Pilarka. Tak nie postępuje się raczej w zakładach produkcyjnych, prawda?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:33:29
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Ale do Polskich już tak jak zwichną nogę. Myślał by kto, że te konie mają tak sielankowe życie jak na wolności. Wszystko pod rygor. Te konie przynoszą zysk. To nie są członkowie rodziny. Nigdy żaden z tych koni nie powiedział czego tak na prawdę by chciał od życia. A jego właściciel zarobił na nim dużo pieniędzy. Więc to tylko narzędzie. Choć całość jest ubrana w tą całą otoczkę.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:34:52

To jak powinno być? Uwielbiam Polaczków opluwających coś, czego zazdrości nam cały świat i co zostało zdobyte ciężką pracą wielu pokoleń...

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:40:58
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Mieliśmy własną hodowlę tego konia, którego już nie ma. Ma być poprawnie. Wydaje Ci się z tą zazdrością. To tylko zawiść a nie zazdrość całego świata. Ale nikt na tym nie traci. Interesy. Ja się nie urodziłem hodowcą koni czystej krwi arabskiej. A będąc takim hodowcą, myślę iż było by mi ich szkoda. Aż w końcu pewnie przestawił bym się na zwykłe rolnictwo a konie tylko oferował na turystyczne przejażdżki po okolicy.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:42:36
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Sobie mów o mnie co chcesz. Nie musisz ze mną rozmawiać.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:44:55

Turystyczne przejażdżki po okolicy - polecam poczytać o tym, jak szczęśliwe są konie z okolic Zakopanego wykorzystywane właśnie w takim celu albo te, które ciągną bryczki na starówkach dużych miast.

Z jakiegoś powodu szejkowie arabscy przyjeżdżają do Polski kupować konie arabskie.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:47:13
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Ja pracowałem teraz w górach, przez miesiąc. W Niemczech. Tam taki jeden artysta-malarz miał dwa konie. Ludzie przyjeżdżali do niego by sobie na nich pojeździć po lesie i po zabytkowym mieście w dolinie. Na oklep. Miały na sobie specjalną pelerynę i specjalne siodło.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:49:07
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Szejkowie arabscy przyjeżdżają żeby upłynnić pieniądze, po nic więcej. Zresztą pewnie lubują się w tym, że ktoś ich wyręcza. Na pewno na tym nie tracą.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:49:21

Jeśli na oklep, to bez siodła. Z dwojga złego wolałabym być koniem janowskim, który relaksuje się na doskonale utrzymanych padokach i którym zajmują się tylko profesjonaliści, niż konikiem stojącym w nędznej szopie, na którym co i rusz jeżdżą przypadkowi jeźdźcy.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:50:58
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Nie tacy przypadkowi, bo cały strój i oporządzenie na sobie mieli.  A nie wiesz jak stajnia wyglądała. Ale sam koń się prezentował nie gorzej jak jeden z tych janowskich.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:52:22

Nie gorzej niż, to po pierwsze. Strój do jazdy konnej można bardzo szybko kupić, sama takowy posiadam, chociaż żaden ze mnie jeździec i kiedyś jeździłam tylko rekreacyjnie.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:53:58
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Jak koń nauczony to i niedoświadczonego jeźdźca iście po królewsku poprowadzi.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:55:20

Ale tak samo bolą go kopniaki zadawane przez niedoświadczonego jeźdźca w nieodpowiedni sposób, szarpanie wędzidła czy wiszenie na wodzach. Bez względu na to, jak bardzo jest doświadczony. Widzę, że na ten temat nie wiesz absolutnie nic.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 18 sierpnia 2014 23:58:14
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Ale każdy jeździec o tym wie, Ty o tym wiesz. Nie wiesz ile wiem. Zresztą... Sama przejażdżka na miejscu tego konia była by dla mnie frajdą. Koń to nie kobieta którą trzeba rozpieszczać każdego dnia. To normalne stworzenie. Potrzebuje od czasu do czasu trochę normalności.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 18 sierpnia 2014 23:59:36

Ale jako żywe stworzenie nie potrzebuje bólu.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 19 sierpnia 2014 00:00:36
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

A Ciebie nigdy nic nie boli? Bo mnie tak. Takie życie.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 19 sierpnia 2014 00:01:55

Wsadź sobie patyk między zęby i ciągnij go do tyłu przez godzinę. Fajnie?

Ból jest częścią życia, ale zadawany bez potrzeby staje się okrucieństwem.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 19 sierpnia 2014 00:05:12
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

A jaka jest potrzeba by człowiek jeździł na koniu? Zresztą. Czasami się czuję jak z takim patykiem między zębami który ktoś ciągnie do tyłu zadając mi ból. Człowiek jest okrutny. Trzeba się starać by tego okrucieństwa było jak najmniej i nie mieć z tego korzyści materialnych.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 19 sierpnia 2014 08:16:16
Komentuje Ekspert kategorii Pozostałe I.

Na pewno więcej.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
okonek

okonek | 19 sierpnia 2014 18:14:35
Odpowiada Ekspert kategorii Pozostałe I.

czyli kiedy hodujemy mieso a kiedy mieso zyje w obozie koncentracyjnym?
troche z tym mialam do czynienia - i uwazam, ze jesli zwierze stoi w kojcu, jesc i pic dostaje z podajnika, maciora rodzi dwa razy do roku, prosiaczki karmi unieruchomiona w stelazu i po trzech czterech latach jest zabijana i idzie do pieca bo nawet sie na kielbase nie nadaje to jest produkcja -bez wzgledu na wielkosc chlewni i ilosc zwierzat. akurat wiecej wiem na temat nierogacizny - ale jak sadze krowy lepiej nie maja.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

cheerfulka

Mówi się ze miłosć nie wybiera ale...?

7 odpowiedzi i komentarzy
kamil

Czym rozni sie inteligencja od madrosci?

11 odpowiedzi i komentarzy
ROLEX

Akademik czy stancja?

8 odpowiedzi i komentarzy
mhm666

Jaka jest różnica?

4 odpowiedzi i komentarzy

Jak rozróżnić Japończyka od Chińczyka?

11 odpowiedzi i komentarzy
zielinka89ino

Czym się różnią stara matura od nowej?

8 odpowiedzi i komentarzy

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 49,8 pkt elsieelsie
  2. 2 35,9 pkt _ewa__ewa_
  3. 3 24,8 pkt Tensor           -Tensor -
  4. 4 22,1 pkt okonekokonek
  5. 5 20,0 pkt brzydula-bbrzydula-b
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

Ajumiko kurdegunda fenix8874 fifka98 le-szcz tadzio jan_ek 57
Zgłoś błąd