zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
Rudolf

Czy dzieci powinny płacić rodzicom, nawet jak rodzice rodzicami nigdy nie byli? Sondaż

Rudolf | 7 maja 2014 12:01:33 | kategoria: Społeczeństwo, Problemy społeczne

  • G+
  • Facebook

Dzisiaj rano zobaczyłem na tvp info ciekawy reportaż. Kobieta z racji tego, że ma niską emeryturę pozwała swoje dzieci o alimenty. Sprawa może nie była by taka kontrowersyjna, gdyby nie fakt, że matka oddała swoje dzieci do domu dziecka jak miały ok. 3 lat i później w ogóle się nimi nie interesowała. Teraz jedno z tych dzieci, które dobrze zarabia, tylko i wyłącznie dzięki własnej ciężkiej pracy musi utrzymywać matkę. Reszcie udało się jakoś wymigać z płacenia, bo po prostu ich by nie było na to stać. Sąd jak to zwykle w Polsce, stanął na wysokości zadania. Przyznał matce alimenty od najbardziej zamożnej córki. Matki ta kobieta nie widziała od lat, dopiero w sądzie ją zobaczyła. Sąd miał gdzieś, że matka zniszczyła dziewczynie dzieciństwo. Że tułała się po rodzinach zastępczych. Najważniejsze jest to, że musi utrzymywać matkę, bo ma za co. Absurdalne ale to podobno nie pierwsza i nie ostatnia taka sprawa. W tym roku podobno toczy się już ponad 1000 takich spraw, gdzie rodzice wyciągają od dzieci pieniądze, mimo że byli tylko biologicznymi rodzicami.

Zobacz wyniki Zagłosuj:

1 ładowanie danych... 10 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 47 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz

anonymous | 7 maja 2014 12:05:05

na miejscu tej córki odwoływałabym sie aż do skutku.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Rudolf

Rudolf | 7 maja 2014 12:06:01

Oczywiście, że się odwołuje. Ale sam fakt, że można oddać dziecko do domu dziecka, a potem jak się mu uda na nim żerować jest po prostu straszne. I nasze sądy nie widzą w tym nic złego.

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:07:40

sądy nie są nieomylne.jakiś tępak,który miał w dodatku kiepski dzień,wydał decyzje na korzyść tej matki,bo mu sie myśleć nie chciało

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:47:45

Moze jestem w bledzie,ale chyba oddajac dziecko do domu dziecka,zrzekamy sie praw rodzicielskich.
Wiec jest to calkowicie obca osoba.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 13:03:11

chyba nie.i takich dzieci nie można adoptować,mogą być tylko w rodzinie zastępczej,bo rodzice nie zrzekli sie praw.DarkAngel

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 13:07:50

Nie znam sie na tym.
Bedac z takiej sytuacji,pewnie bym pomogl,jak calkowicie obcemu czlowiekowi,chociax pewny nie jestem,nie cierpie byc zmuszany do czegokolwiek.
Tym bardzie,ze po takim potraktowaiu dziecka zostaje slad/uraz.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 13:12:52

Tylko zastanawiam sie jakim trzeba byc ch...m,by wystapic o alimenty w takiej sytuacji.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 13:14:19

fakt,bezczelność jakich mało.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
gra

gra | 7 maja 2014 15:27:59
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

@DarkAngel - nie, można mieć pełne, lub tylko ograniczone prawa rodzicielskie i oddać dziecko. Adoptować można tylko pełne sieroty lub dzieci dwojga rodziców pozbawionych praw rodzicielskich. Dlatego właśnie są kilkuletnie kolejki do adopcji, że brakuje takich dzieci.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
gra

gra | 7 maja 2014 15:32:17
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

DarkAngel - pomóc całkowicie obcemu-tak, obcy nie zrobił jej krzywdy, ale takiemu "ojcu" - nie!

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
teorertikus

teorertikus | 7 maja 2014 12:09:31
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

ogólnie to trudno powiedzieć, w tym konkretnym przypadku, to jestem za nieUśmiech

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Rudolf

Rudolf | 7 maja 2014 12:10:30

W pytaniu dodałem, że chodzi o rodziców, którzy rodzicami nigdy nie byli, czyli są to tylko biologiczni rodzice.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
teorertikus

teorertikus | 7 maja 2014 12:14:31
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

to raczej nie, według mnie to za mało, by czerpać z tego profityUśmiech

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
aoeien

aoeien | 7 maja 2014 12:10:37
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

chore :/ 

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Rudolf

Rudolf | 7 maja 2014 12:11:40

Bardziej chore było to co powiedział ten prawnik, że jakby wszystkie dzieci dobrze zarabiały to mogło by od każdego wyciągnąć alimenty i by się zrobiła niezła sumka.

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
aoeien

aoeien | 7 maja 2014 12:14:52
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

w głowie mi się to nie mieści... w normalnej rodzinie dzieci z własnej woli wspomagają starszych rodziców. jeśli matka oddała dzieci, to powinny one wcale dla niej nie istnieć. 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:11:24

Tak ???
MOPS każe płacić mojej mamie i cioci na utrzymanie dziadka- alkoholika, który się całe życie nad nimi znęcał,. ale bidactwo nie ma emerytury. 

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Rudolf

Rudolf | 7 maja 2014 12:12:18

Próbowaliście z tym walczyć w sądzie?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:13:29

MOPS to sobie może kazać,jedynie sąd jest władny to zrobić :)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:14:21

Na razie nie ma nakazu- po prostu babcia chciała, żeby dziadek chociaż jakieś paczki żywnościowe z MOPSu dostawał- ona ma emeryturę 800 zł już z dodatkami- on zero- dom do ogrzania, dach się wali etc, nie mają na nic- MOPS nic nie da, za to zainteresował się córkami. Żeby tatusia wspomagały. 

Najgorsze, gdyby babcia umarła pierwsza. Nie dość, że dziadziuś swoją połowę domu przepisał na sąsiada(....) to jeszcze trzeba go będzie utrzymywać. 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:14:34

Powinny powiedzieć,ze nie mają najmniejszego zamiaru płacić i przedstawić argumenty dlaczego tak ,a nie inaczej.
Następnie MOPS może zgłosić sprawę do sądu.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
qwertz

qwertz | 7 maja 2014 12:18:38

Jest tak jak pisze adell. MOPS sobie może kazać cokolwiek co najwyżej swoim pracownikom. Poza tym MOPS nie może zgłosić sprawy do sądu. Tylko dziadek może.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:22:02

...hmmm,a ja myślałam,że MOPS też może...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:22:03

Myślę,że raczej chcą uniknąć jakiegokolwiek wspomagania w ten sposób. Krzyk

A jemu ile by kasy nie dać- wszystko pójdzie na wódę i fajki oraz fundowanie "kolegom". 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
qwertz

qwertz | 7 maja 2014 12:28:05

Adell, MOPS nie ma żadnej władzy prawnej. To normalna instytucja jak każda inna, jak np. państwowy sklep Społem. MOPS, jak i każdy inny, mógłby zgłosić gdyby zostało popełnione jakieś przestępstwo lub wykroczenie. A nie zostało. Więc jedyną osobą, która może cokolwiek zrobić jest sam zainteresowany. MOPS oczywiście może mu w tym pomóc, w końcu od tego są. Pomóc czyli coś doradzić lub udostępnić swojego prawnika, jeśli go mają.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
gra

gra | 7 maja 2014 15:34:27
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

@Karolina1984 - niestety, też nam takie przypadki. Nasze prawo jest chore!

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
gra

gra | 7 maja 2014 15:36:33
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

@adell - ...hmmmm, ja też tak myślę :)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:11:42

I to jest chore!

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Ryzykantka

Ryzykantka | 7 maja 2014 12:18:08
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

Prawo powinno jasno okreslac komu alimenty sie naleza, zgadzam sie zeby wspomagac rodzicow jezeli uczynili wklad przynajmniej finansowy w wychowanie i wyksztalcenie dziecka a dziecko nie poczuwa sie do jakiegokolwiek obowiazku wzgledem rodzicow z pomoca w razie choroby gdy posiada niski dochod. Absurdalne jest placenie osobie ktora dziecka nie wychowywala sama.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MigrantWorker

MigrantWorker | 7 maja 2014 12:22:06
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

Ciekawa sprawa. Nie wiem w sumie, czy coś takiego jak 'biologiczny rodzic' jest w ogóle pojęciem prawnym; jeśli nie, to znaczy że sąd może się bawić w Janosika i dawać nasze pieniądze komukolwiek, według własnego widzimisię. Czy jest na sali prawnik?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 7 maja 2014 12:22:17
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Są przepisy które blokują takie sytuacje.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:26:39

Przepisy sobie,a zycie sobie...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 7 maja 2014 12:28:53
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Jeśli ludzie zawodzą to idzie się do sądu i stara zablokować cos takiego. adell

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:29:56

No właśnie z tymi sądami to w Polsce nie jest najlepiej ;))

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 7 maja 2014 12:31:23
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Bla, bla bla, jest przepis w prawie rodzinnym który mówi że rodzic który w szczególny sposób zaniedbał dziecko nie ma prawa do alimentów od niego i tyle. adell

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 maja 2014 12:33:36

No jest,tyle,ze sądy w Polsce mają swoje wyobrażenie tych przepisów :))

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
gra

gra | 7 maja 2014 15:40:58
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

@arinkao - to trzeba jeszcze udowodnić, a nie zawsze jest to łatwe, bo ludzie niechętnie obnoszą się ze swoimi problemami. Ile jest ukrywanej przemocy w wielu domach?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 7 maja 2014 15:46:31
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Przemoc to za mało, chyba że była dotkliwa. wystarczy udowodnić że sam rodzic uchylał sie od pomagania dziecku, opuscił je i sie nim nie interesował. gra

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
gra

gra | 7 maja 2014 15:55:22
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

właśnie pisałam, że to trzeba jeszcze udowodnić, a nie zawsze jest to łatwe, niestety

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 7 maja 2014 15:56:52
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Nic nie jest łatwe gra, nawet jak matka stara sie o alimenty od gnoja który uciekł to musi wszytko udowodnić i czuje się jak złodziej.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Thea

Thea | 7 maja 2014 12:28:43

Z tego co wiem jesli nie bylo zadnej wiezi, kontaktu, zainteresowania przez lata ze strony rodzica wobec dziecka a mimo to wystapil o alimenty to ta sprawa powinna byc przegrana przez rodzica. Nie wiem na jakiej podstawie sad uznal alimenty dla obcej osoby nie poczuwajacej sie do obowiazku rodzicielskiego.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 7 maja 2014 14:43:34
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

Nie. Jeżeli w rodzinie są normalne, zdrowe relacje, to rodzice nie muszą pozywać dzieci o alimenty. A w tym przypadku, skoro matka oddała dzieci w wieku 3 lat do domu dziecka, to jest dla nich zupełnie obcą osobą, to tak jakby żul siedzący na ulicy pozwał o alimenty ludzi mieszkających najbliżej jego siedziby.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 121,5 pkt elsieelsie
  2. 2 50,2 pkt _ewa__ewa_
  3. 3 27,8 pkt tadziotadzio
  4. 4 27,6 pkt erzacerzac
  5. 5 25,4 pkt DengarDengar
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

Petunia odrzu cona don_hihot erzac elsie b-brzydula magno
Zgłoś błąd