zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
koliberek

Co sądzicie o adopcji dzieci przez osoby płci przeciwnej? Sondaż

koliberek | 8 listopada 2012 12:08:16 | kategoria: Społeczeństwo, Psychologia

  • G+
  • Facebook

Nie mam nic przeciwko małżeństwom osób heteroseksualnych (nawet w kościele). W dzisiejszych czasach ułatwia to wiele spraw, a ja staram się być tolerancyjna wobec zupełnie obcych mi zachowań psychoseksualnych. Jednak, czy nie uważacie, że adopcja dzieci to nie za wiele? Czy ktokolwiek myśli o rozwoju młodego człowieka? Czy tradycyjny model rodziny nauczy dziecko pełnej tolerancji odmienności?

Surrealistyczna sonda jest tutaj jak najbardziej na miejscu:

Zobacz wyniki Zagłosuj:

2 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 62 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz

anonymous | 8 listopada 2012 12:10:32

brutalnie to zabrzmi ale uwazam homosiow za ludzi chorych, ktorzy nie powinni posiadac zadnych praw

4 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:11:39

Szkoda, że nie odpowiadasz na pytanie. Dziękuję jednak za tak wysublimowaną odpowiedź.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
PEPAswinka

PEPAswinka | 8 listopada 2012 12:16:42

przed chwila bylo takie pytanie....

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:18:38

Oj mylisz się, PEPEswinko :)

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
PEPAswinka

PEPAswinka | 8 listopada 2012 12:23:47

masz racje koliberek sorry :)

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:24:56

wybaczam

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
quarrel

quarrel | 8 listopada 2012 12:25:30

Ja uważam, że dzielenie ludzi na homo i hetero i przyznawanie bądź odmawianie jednym czy drugim jakichkolwiek praw, jest samo w sobie ograniczone i niezgodne z prawem wolności, o!

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:27:19

Jejku jak ślicznie quarrel :)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
quarrel

quarrel | 8 listopada 2012 12:53:45

Ja to potrafię powiedzieć, co nie?;)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:25:00

Daję tu dokładnie tą samą odpowiedź co w pytaniu poniżej,tylko jaki ma sens zadawanie tego samego pytania?

Nie jestem za tym aby pary homoseksualne adoptowały dzieci,z jednej prostej przyczyny,dzieci które i tak już w życiu ucierpiały nie powinny być królikami doświadczalnymi.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:26:37

Masakra! Ludzie czytajcie pytania! Adell ty też Brutusie?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:43:35

Nie twierdzę że toćka w toćkę ,chodzi mi o to że pytanie dotyczy tego samego zagadnienia,choć zadane jest w innej formie i tak jak napisałam dzieci na to aby być królikami doświadczalnymi nie zasługują.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:45:23

Jest zupełnie różne od poprzedniego pytania. Nie dotyczy homoseksualnych par i adopcji przez nie dzieci.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:55:20

Tak wiem doszłam właśnie do odpowiedzi jajk000,chylę czoła i jest mi za siebie wstydZmieszany

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 8 listopada 2012 12:26:31
Odpowiada Ekspert kategorii Psychologia I.

Jesli pary homoseksualne chca miec dziecko, to beda je mialy. Kobiety moga bez problemu same zajsc w ciaze, mezczyzni wynajac surogatke. Zaden sad nie ma prawa odebrac takiego dziecka rodzicowi. Zakaz adopcji to proba ukrycia rzeczy oczywistych, najzwyklejsza hipokryzja. 
A problemem nie jest tutaj wychowanie dziecka w modelu rodziny homoseksualnej, a wychowanie innych dzieci na ludzi tolerancyjnych.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:31:08

Też źle przeczytałaś pytanie?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:46:55

Nie zgadzam się z Tobą 3kropki  ,co innego posiadać swoje dziecko ,a co innego eksperymentować na dzieciach i tak już przez życie pokrzywdzonych ,one na to nie zasługują.
Nie jestem przeciwna aby  pary homoseksualne posiadały swoje potomstwo,jestem przeciwna tylko adopcji,bo to są dwa różne zagadnienia.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
3kropki

3kropki | 8 listopada 2012 13:03:32
Komentuje Ekspert kategorii Psychologia I.

@koliberek - hahaha wybacz. No faktycznie zle. Ale wstyd :)
@adell - milosc nie jest eksperymentem, lepsze to niz dom dziecka albo zycie na ulicy z matka alkoholiczka.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:23:07

Tego nie możesz wiedzieć czy to jest lepsze,dlatego napisałam ,że właśnie na bycie królikami eksperymentalnymi się nie godzę,nie masz najmniejszego pojęcia jak się żyje w domu dziecka i jak się domyślam z matką alkoholiczką,adoptowana zapewne też nie jesteś,czyli nie masz pojęcia czy lepiej. 3kropki
Jednocześnie nie twierdzę że rodzice homoseksualni byliby złymi rodzicami,z tym to zapewne jak i w rodzinach hetero,ale trzeba pamiętać że to są najczęściej dzieci które już co nieco przeszły,a alkoholikom do adopcji się dzieci nie daje,oczywiście jeśli alkoholizm jest wykryty w wywiadzie środowiskowym.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 13:57:57

3kropki, chodzi o to, że są dzieci, które zostają w domach dziecka.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:27:21

Koliberku.nie mam nic przeciw parom homoseksualnym ich sprawa,jednak wychowanie dzieci zostawil bym parom heteroseksualnym.Nie twierdze przy tym,ze te wychowaja ich na porzadnych ludzi,jedna u mlodego czlowieczka moze uksztaltowac sie bledny poglad co do seksualnosci.Moze zostawmy im ten wybor do czasu gdy sami potrafia sie okreslic.Chyba nie zaprzeczysz,ze orientacja hetero,jest ta wlasciwa dla wszelkiego stworzenia,jak narazie tylko ona zapewnia prokreacje.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:33:06

Leone, chyba nie sądzisz, że nie mogę zajść w ciążę, gdyż jestem homo? Daj spokój prokreacji, zbyt proste to jest aby mogło być jakimś argumentem w dyskusji.
Zostawmy wybór dzieciom? Dziwne co najmniej...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:34:03

A, i chyba ty też przeczytałeś źle pytanie...

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:41:55

Nie o to mi chodzi,wiem dobrze,ze,to zaden problem,nawet ponoc jest mozlkiwe,zaplodnienie bez udzialu meskich plemnikow.Jednak to raczej nie jest naturalny model rodziny.I nie zostawiam wyboru dzieciom,a juz doroslym osobnikom.Dziecko wychowane w rodzinie homoseksualnej,bedzie bardziej sklonne uwazac ten model za bardziej wlasciwy.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:44:13

Skąd wiesz? To po pierwsze. Czy wiesz, że zostałam wychowana w rodzinie heteroseksualnej (tak jak niemal 100% homoseksualistów)? To po drugie. A po trzecie, czy dobrze odczytujesz pytanie? Jest na zgoła przeciwny temat.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:48:24

Koliberku.A czy dziecko wychowa sie na toelerancyjne,nie ma zadnej gwarancji w zadnej rodzinie,to juz zalezy od indywidualnych cech rodzicow i srodowiska w jakim obraca sie mlody czlowiek.Niestety,tolerancja to towar bardzo deficytowy,chociaz kazdy bedzie przysiegal,ze jest tolerancyjny.

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:49:37

leone miał raczej na myśli rozmnażanie między sobą koliberek ,facet z facetem dziecka jak na razie mieć nie może ,to samo tyczy się kobiet,a seks to tylko seks,nawet pies wskakuje na psa,więc to w naturze żadna nowość

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:50:39

Dokladnie @adell.o to mi chodzilo.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:54:11

Rozmnażanie może odbywać się poza związkiem. Nawet heteroseksualnym - są pary nie mogące mieć razem dzieci, decydujące się na np. surogatkę. O tym mówiłam. W związkach homoseksualnych może się to odbywać (i odbywa się) tak samo. Skoro nie odmawia się pełni praw parom heteroseksualnym nie mogącym mieć dzieci, uważam, że możliwość prokreacji nie powinna być argumentem w takiej dyskusji (swoją drogą odstającej od sedna pytania).

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:08:38

Koliberku.Wszystko mozna,tylko czy warto,Jakie beda skutki.Najgorsze co moze byc,to gdy czlowiek zaczyna majstrowac przy naturze.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 14:00:41

Natura człowieka jest dla nas wciąż zagadką, Leone. Wielu ludzi przejechało się już na zbyt arbitralnych założeniach co do tego, co dla ludzi jest naturalne, a co nie.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:28:18

W tamtym pytaniu chodzi o pary HOMOseksualne, w tym HETEROseksualne. 

Tam chodzi o dwóch mężczyzn czy też dwie kobiety, tu: o kobietę i mężczyznę. 

Specjalnie zadałaś takie pytanie? :) 

0 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:30:42

:) Dziękuję jajk000 za zrozumienie pytania, Wiedziałam, że na ciebie można liczyć. Specjalnie, specjalnie :)

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:36:04

Spsułam zabawę :( 

Ale jak najbardziej jestem za adopcją. Bo jeśli zabraniamy adoptować dzieci parom homo, zabronimy też hetero, to co będzie z tymi biednymi dzieciolkami? Może lepiej być wychowanym nietolerancyjnie, niż niewychowanym w ogóle? Poza tym, czy taki dom dziecka zapewni dziecku tolerancyjne wychowanie? 

Wydaje mi się, że dzieciaczkom nie zależy jak zostaną wychowane. One chcą mieć po prostu rodzinę, a czy to będzie rodzina homo, hetero, chrześcijańska czy ateistyczna to nie ma znaczenia. Ważne, by rodzice te dzieciątko kochali i wspierali całym sercem. 

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:39:40

Nie spsułaś :) Nie sądziłam, że ludzie mają takie klapki na oczach, że nie są w stanie poprawnie przeczytać pytania...
A myślałam, że sonda: "Co by Pan/Pani zrobił/iła gdyby okazało się, że Pana/Pani sąsiadem jest homo sapiens?" i te odpowiedzi, to miejska legenda...

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:53:01

Jesteś Boska jajk000 ,chylę czoła,zasugerowałam się że jako to pytanie zadaje koliberek to chodzi o pary homoseksualne i mimo że już kilka razy przeczytałam to pytanie na ten mały drobiazg nie zwróciłam uwagi.
Cóż potrafi zrobić siła sugestii.
Wybacz koliberku,faktycznie nie umiem czytać ,no jak nic zatraciłam umiejętność czytaniaZmieszany

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:56:39

To tylko pokazuje jaka jest siła sugestii :)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:26:46

Swoją drogą, może by tu przeprowadzić sondę odnośnie homo sapiens sapiens? :) 

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 13:53:53

Jeszcze pomyślimy nad pytaniami, które wprowadzą ludzi w maliny jajk000 :D

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:28:21

Mogę odpowiedzieć w drugą stronę, a zarazem zapytać, czy model rodziny homoseksualnej da dziecku to wszystko o czym wspominasz? Odmienność na pewno tolerancję dla kogo? Nad tymi sprawami można dyskutować w nieskończoność.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:29:40

O to mi właśnie chodziło Bocca - o tę płonność dyskusji.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:40:06

Bardzo mi miło, że uchwyciłam sens Twojego pytania czytałam ze zrozumieniem, ale to są tematy bardzo kontrowersyjne i ile znajdziesz ludzi chcących podyskutować, tyle będzie opinii:)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:42:20

Właśnie, właśnie. A tutaj na "pytamy" co jakiś czas pojawia się takie pytanie, w którym ludzie najczęściej dają ujście swoim emocjom, popisując się przy tym niewiedzą... Eksperyment z odwróceniem pytania uważam za udany :)

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 12:54:31

Spotkałam się z takim przypadkiem, że pary heteroseksualne adoptują dzieci dla kasy znudzą się oddają je do innych rodzin bądź wędrują do domów dziecka. Dziecko nie jest zabawką o dziecko trzeba dbać, troszczyć się, wychowywać. Dla mnie to jest chore jak matka może oddać dziecko do adopcji, pić i nie wie o bożym świecie. Powiem tak mam listonosza i ostatnio się dowiedziałam się o jego odmiennej orientacji seksualnej i chciałabym, żeby był opiekunem mojego dziecka w trudnych chwilach dla mnie.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
quarrel

quarrel | 8 listopada 2012 12:55:42

Bardzo udany eksperyment ;).

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:04:16

Bocca_Lupo  rodziny adoptujące nie dostają za to pieniędzy więc nie wiem jak niby dla kasy,tylko rodziny zastępcze dostają za to pieniądze,ale nie mają żadnych praw do tych dzieci,jest to jakby taka przechowalnia.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:07:15

Przepraszam to z emocji pomyliłam fakty:)

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:10:47

Rozumiem Cię Bocca_Lupo ,też akurat takich co adoptują i oddają gdy zabaweczka się znudzi lub zepsuje nie znoszę,do więzienia bym ich za to wkładała na długie lata:/

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 13:11:37

Racja adell. Ta instytucja rodziny zastępczej powinna być wspaniałym rozwiązaniem, a niszczą ją ludzie, którzy nie powinni w ogóle się za to zabierać. Myślę, że kryteria doboru par do "rodzin zastępczych" powinny być zaostrzone... Co doprowadzi do komplikacji i trudności z wydawaniem dzieci parom odpowiednim... Masło maślane i biurokracja, a dzieciaki na tym cierpią.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:38:29

Kurcze pisałam o adopcji koliberek ,tu mnie boli, bo dla takiego dziecka to są jedyni rodzice ,a oni po jakimś czasie mówią nie Ty nie jesteś naszym dzieckiem nie chcemy Cię bo sprawiasz tyle problemów,tyle a tyle kosztujesz,albo nie spełniłeś naszych oczekiwań...nawet ból fizyczny bardziej takiego dziecka nie zrani.
Co d rodzin zastępczych to jest tylko przechowalnia,ale lepsza niż dom dziecka,jest bliższy model rodziny ,gdzie dziecko może się nauczyć jak funkcjonować w społeczeństwie,niestety jak to w Polsce ,prawo niby dobre,ale dozór nad rodzinami zastępczymi pozostawia niestety bardzo wiele do życzenia...,naprawdę nic nie trzeba zaostrzać wystarczy że się będzie przestrzegać tego co już jest.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Bingola

Bingola | 8 listopada 2012 12:49:41
Odpowiada Ekspert kategorii Psychologia I.

Ja zaadoptowałem dziecko (chłopca) który ma taka samą płeć jak ja. Nie widzę w tym żadnego problemu, nikt mi nie robił trudności.
A bobry bardzo lubię, to miłe zwierzątka.

0 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 12:55:47

Bardzo ładnie Bingola :) To się chwali. Też lubię bobry :D

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
LordViaderko

LordViaderko | 8 listopada 2012 13:04:08

Myślę że to bardzo dobry pomysł, jeśli są to ludzie odpowiedzialni i chętni zapewnić danemu dziecku jak najlepsze warunki. Wychowanie w rodzinie "przeciwnopłciowej" dostarczy dziecku potrzebnych wzorców zachowań w sposób z pewnością pełniejszy niż jakikolwiek dom dziecka. Jednocześnie nie bałbym się specjalnie o "tolerancję odmienności". Jeśli matka jest kobietą a ojciec mężczyzną (jakkolwiek okropnie może to niektórym brzmieć), to właśnie są odmienni. Dziecko przez nich wychowane z pewnością sobie zapamięta że mimo różnic i odmienności potrafili stworzyć kochającą rodzinę.

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj
koliberek

koliberek | 8 listopada 2012 13:08:25

Lordzie, czy nie są to jednak zbyt odważne wnioski? Czy nie opierasz się czasem tylko na danych empirycznych? Czy masz dane o rodzinach dysfunkcyjnych, niszczących w dziecku naturalne dążenie do miłości bliźniego i tolerancji? Czy nie lepiej aby wychowaniem malucha zajęli się jednak specjaliści z naszych wspaniałych domów dziecka, od lat wypuszczających ze swoich murów sól tej ziemi?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 8 listopada 2012 13:21:26

Tradycyjny model rodziny powinien uczyć dzieci tolerancji - ale uczy tylko wtedy, gdy wszystko w nim funkcjonuje prawidłowo. Rodzice przekazują wartości, uczą życia, sposobu postępowania, a dzieci to wszystko chłoną. Jeżeli jednak dorośli są zbyt zamknięci na otoczenie, to i z rozwojem młodych ludzi różnie bywa.

Swoją drogą świetnie zwróciłaś na problem modelu rodziny z tej innej perspektywy - łatwo ocenić innych, nie widząc własnych błędów :)

0 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 262,4 pkt elsieelsie
  2. 2 150,8 pkt birbantbirbant
  3. 3 109,1 pkt brzydula-bbrzydula-b
  4. 4 85,2 pkt ata-ataata-ata
  5. 5 82,8 pkt Aszka_Aszka_
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

okonek magno collins01 ata-ata Autsajder tatoojama piąta rano roqq
Zgłoś błąd