zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
Anayela

Co o tym myślicie? O świadkach jehowy - okiem syna starszego zboru Poradnik

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:22:45 | kategoria: Społeczeństwo, Religia

  • G+
  • Facebook

Poradnik (lol) inspirowany  >>  TYM << pytaniem. Obiecałam wam wcześniej, że poproszę męża, żeby napisał jak wygląda to wszystko "od kuchni", bo jak wygląda na zewnątrz, to wszyscy wiemy.

Pisał tylko o sprawach organizacyjnych - nie pisał o wierze. Jak kogoś interesuja te różńice, to dajcie znać - poprosze, to może napisze ;)

Poniżej podaję tylko krótki cytac oraz linka do całości jego wypowiedzi.

"od kuchni przez lata widziałem jak działa zbór , jak zapadają decyzje o wykluczeniach itp. Działanie sekty jest proste: zwabienie ofiary, wypranie mózgu i uzależnienie od sekty plus kompletna kontrola. twój najlepszy przyjaciel sprzeda cię starszym wierząc ,że czyni dobro. Jako dziecko jesteś odcięty od styczności z normalnymi dziećmi prawie do minimum, masz listę rzeczy których nie wolno ci robić bądź w nich uczestniczyć w szkole, na podwórku itp. Jeśli je zrobisz –oberwiesz. "

 >>>>>>>>>> L I N K DO CAŁOŚCI  <<<<<<<<<<<<< 

Mieliście pojęcie, że tak to wszystko wygląda?

Ostatnia aktualizacja: 07-04-2013 13:22:58
0 ładowanie danych... 7 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 122 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz
najlepsza odpowiedź

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:06:08

Dla mnie to sekta i nic więcej nie dodam by mnie nie zlinczowano słownie .
Mam własne zdanie na to i uszanujcie to .

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:42:53

wiesz za co masz tą 'najlepszą" ? ;) za szczerość pt. "nic więcej nie dodam by mnie nie zlinczowano słownie" 

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:47:09

Tak też myślałem .

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 kwietnia 2013 13:33:14
Odpowiada Ekspert kategorii Religia I.

Myślę, że tego nie powinno być wogóle. Instytucja która zarabia pieniądze na ludzkiej naiwności. Znajdują takich którym się nie powodzi i ich werbują. Wszystkie sekty, prowadzenie takich działalności. Powinno to być tępione. Ale też ludzie nie powinni być pozostawieni samym sobie, żeby nie być narażonymi na działalność takich ludzi.

3 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:39:22

Zgodnie z twoim wpisem - jaka organizacja religijna nie zarabia na naiwności? A Jedynie słuszny kościół katolicki na czym bazuje? Na wierze? Wybacz, takie argumenty są śmieszne i nawet nie średniowieczne.

1 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:44:56

dogmaty są nieważne, bo masz swój wybór, wolność i nie masz konroli nad sobą 24/7. natomiast śj tego ci nie daja. ograniczją, zamykaja itd.
właśnie tym się różni dziłanie sekty od działania religii. religia mówi ci co powinieneś robic,ale nie kontroluje sciśle każdego aspektu twojego życia, nie inwigiluje, nie każe ci donosić na bliźnich, a wybaczać. 

1 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 kwietnia 2013 13:48:22
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

Pryz okazji taki kontakt tak jak napisałem niżej, na dłuższą metę jest uciążliwy. A te dzieci mają już mózgi wyprane.

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:05:28

"nie każe ci donosić na bliźnich, a wybaczać." - kobieto i ty chcesz dalej dyskutować o postawach chrześcijańskich? Do tego zobowiązują WSZYSTKIE kościoły. Zarzucanie takich absurdów jednej organizacji jest świadectwem an twój brak wiedzy - żadnej wiedzy w tym temacie.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:07:43

założenia koscioła to jedno, a praktyka to drugie. co innego jest powiedziane, a co innego robione na porządku dziennym. jak nie widzisz tej różnicy, to ja na to nic nie poradzę.

a widac nei widzisz, skoro próbujesz się mnie czepic personalnie z kazdej możliwej strony 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:33:33

"Jak się pozbyć Świadków Jehowy"
Niżej wymienione sposoby krążyły po sieci już dawno,dawno temu. Nie są mojego autorstwa, ja tylko je przytaczam.

SPOSÓB PIERWSZY:

Gdy usłyszymy pukanie do drzwi i poprawnie zidentyfikujemy ŚJ przez
wizjer, oddalamy się od drzwi i wołamy do kolegi - obecność drugiej osoby w mieszkaniu jest konieczna. Wołamy tak, aby głosy były słyszane za drzwiami

- Czesiek, ktoś puka, otwórz drzwi!
- Nie mogę! Mam ważną robotę!
- No otwórz, siedzę w kiblu!
- Dobra, ale jak to Świadkowie Jehowy, albo coś w tym stylu, to zapierdolę!
[jeśli wszystkie elementy wykonano prawidłowo, to po otwarciu drzwi nie
powinno być nikogo]

SPOSÓB DRUGI:

Po identyfikacji ŚJ przez wizjer odgrywamy rozmowę jak poprzednio, ale
tuż pod wizjerem. Także wymaga obecności partnera i rzecz jasna
odpowiedniego nasilenia obu głosów. Mówimy udawanym szeptem.

- Czesiek, kto to? Srajtaśmex?
- Nie. Chyba Świadkowie Jehowy...
- O kurwa, iść po bejzbola?
- Lepiej psiknę im czymś w oczy.
- Jest jeszcze ten ruski muchozol w łazience?
- Po co, tu w szafce powinien być odplamiacz do dywanów...
[itd. efekt jak poprzednio - pod drzwiami pusto]

SPOSÓB TRZECI:

Szybki numer, bardzo skuteczny. Reagujemy szybko, zanim rozwiną myśl.

- [ŚJ] Dzień dobry. Chcieliśmy zadać panu pytanie...
- Dziękuję, mam już paszport Polsatu (R).
[tu powinno nastąpić zamknięcie drzwi]

SPOSÓB CZWARTY:

Prawdziwe przedstawienie, wymaga przynajmniej 3 osób (mężczyzn) dla
dobrego efektu, ale za to jest co potem wnukom opowiadać.
- [ŚJ] Dzień dobry...
- O, jesteście. Wchodźcie...
[zostawiamy drzwi półotwarte i udajemy się w głąb mieszkania. Wszystko szybko i sprawnie. Na pewno poczują się niepewnie, ale powinni wejść. Po ich wejściu do przedpokoju powinni się tam zebrać wszyscy domownicy]

- Macie towar?
- [ŚJ] Ale to chyba pomyłka, chcieliśmy...
- Jaka pomyłka?! Jaka pomyłka! Chcecie mnie w wała zrobić?! Powiedzcie
Cichemu, że ten numer nie przejdzie.
- [ŚJ] Ale my jesteśmy Świadkami Jehowy. Nie mamy żadnego towaru.
- Nie ściemniaj mi cieciu! Skąd wiedziałeś, że trzeba zapukać 3 razy [lub 4,
5 itd. W zależności od tego ile razy zapukali...]
- Ale my naprawdę nie rozumiemy.
- To już bez znaczenia, i tak za dużo wiecie.
- Dziara, idź do kuchni po gnata.
- Wezmę kosę.
- Chyba jest jedna na parapecie...
[Wszyscy powinni się rozejść w poszukiwaniu ww. narzędzi. Trzeba dać ŚJ czas na odejście. Ten numer stosuje się jako finał kariery. Po nim Świadkowie Jehowy już nigdy nie wrócą.]

SPOSÓB PIĄTY:

Identyfikujemy ŚJ przez wizjer i bierzemy do ręki komórkę, ewentualnie
słuchawkę od telefonu bezprzewodowego. Udajemy, że rozmawiamy przed i w trakcie otwierania drzwi.

- [ŚJ] Dzień dobry, mamy tu dla pana...
[Otwierając zapraszamy ich gestem do przedpokoju, nakazujemy ręką ciszę i prosimy, by chwilę poczekali]
- Tak, słyszę cię Jurku. Musiałem otworzyć drzwi... Co mówiłeś?... A
wypisałeś te akty własności?... Co? Jehowcy robią problemy? Przecież chcieli ten teren, wpłacili zaliczkę... Co ty mówisz?! Takie gnoje... Co za ludzie, będą straty jak cholera. Całą tę bandę z mostu zrzucić, w łeb strzelić i do piachu, ech... Dobra kończę, bo mam gości. Odezwę jak przyjdzie
potwierdzenie z urzędu.
[Kończymy rozmowę i przenosimy koncentrację na ŚJ.]
- Słucham, to czego sobie państwo życzą?

2 ładowanie danych... 9 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:38:27

boskie!!! najbardziej mi się podobają dwa ostatnie! rewelka! 

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:40:33

W tych sposobach widzę przede wszystkim - brak kultury, chamstwo aż słoma z papci wyłazi, buractwo, prostactwo i mógłbym tak długo dodawać różne opisy. Sam je sobie dodaj. Dodam że jak bym miał wybierać mieć takiego sąsiada jak ty, czy Śj  - zdecydowanie wybieram ŚJ. Dlaczego? Chamstwa nic nie usprawiedliwia.

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:42:24

Gratuluję więc podobnego buractwa.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:43:25

SPOSÓB SIÓDMY:

Numer bardzo wdzięczny, szczególnie jeśli mamy młodszego brata do
pomocy. Będzie potrzebny pistolet na wodę (naładowany oczywiście).
Identyfikujemy przez wizjer ŚJ.

[puk puk puk, lub dzyyyń]
- #UWAGA! OBCE OBIEKTY PRZY WEJŚCIU NR1#
[ŚJ powinni się nieco zdziwić]
- #TU SYSTEM OBRONNY LOKALU NUMER 12. PODAJ SWÓJ KOD DOSTĘPU. 20 SEKUND.#
- [ŚJ] Czy jest kto dorosły w domu?
- #KOD NIEPRAWIDŁOWY. 10 SEKUND.#
- Czy możesz poprosić mamę?
- #KOD NIEPRAWIDŁOWY. OBIEKTY UZNANE ZA WROGIE. PROCEDURA EKSTERMINACJI.#
[Drzwi powinny się otworzyć i ktoś powinien nauczyć ŚJ na przyszłość
wypełniać polecenia głównego komputera]

SPOSÓB ÓSMY:

Ciekawy. Potrzebna jedna osoba, najlepiej dobrze się prezentująca i o
umiejętności aktorskiej improwizacji. Potrzebna też będzie jedna osoba na
zapleczu, najlepiej kobieta.

- [ŚJ] Dzień dobry. Chcieliśmy zadać panu pytanie: Co w pana życiu znaczy
Bóg?
- Dzień dobry, ale przepraszam, co państwo sobą reprezentują?
- [ŚJ] Jesteśmy ze stowarzyszenia Świadków Jehowy.
- To niemożliwe, nie ma takiego stowarzyszenia.
- [ŚJ] Ależ jest! Miliony członków na całym świecie. W Stanach
Zjednoczonych...
- Ale ja się z wami nigdy nie kontaktowałem! Nie znam was!
- [ŚJ - lekkie zdziwienie] No to właśnie dlatego my przychodzimy do pana i
niesiemy panu prawdę.
- Kontaktowaliście się kiedykolwiek z moją kancelarią? I tak w końcu, o
którą sprawę wam chodzi?
- [ŚJ] My się chyba nie rozumiemy. Prowadzimy działalność misyjną...
[W trakcie rozmowy osoba z zaplecza powinna zawołać.]
- Panie mecenasie, telefon z Rejonowego!
[Przepraszamy, idziemy do telefonu i rozmawiamy głośno]
- Mecenas Wiesław Jehowa, słucham... Tak Władziu, słuchaj, czy wysyłałeś do mojego mieszkania jakichś ludzi?
[itd. Jeśli ŚJ nie odejdą po tej rozmowie, trzeba będzie wysnuć podejrzenia,
że chcą cię wrobić w kupowanie świadków i brutalnie spławić.]


SPOSÓB DZIEWIĄTY:

Na zakończenie - klasyk. Jedna osoba, mieszkanie blokowe.
- [ŚJ] Dzień dobry, chcieliśmy pana zapytać o...
- Nie wiem o co wam chodzi. Nie mam pojęcia skąd się wzięły te wszystkie
programy.
- [ŚJ] ?
- Ja się na tych kablach nie znam, ktoś w nocy musiał grzebać.
- [ŚJ] Ale my nie jesteśmy...
- Wiem, wiem, co sobie myślicie, ale na tym HBO i tak same powtórki lecą. No sami powiedzcie, kto będzie płacił za to 3 dychy miesięcznie?
- Nie mamy do pana o to pretensji, chcieliśmy tylko...
- Dobra, wygraliście. Przyznaję się, szwagier pożyczył kluczyk do skrzynki i
się podpięliśmy. Ale to nie tylko my. Szymalska z dolu też ma nielegalnie i
papierosami z przemytu jeszcze handluje.
- [ŚJ] Ale my jesteśmy Świadkami Jehowy!
- Coo? To czego mnie w błąd wprowadzacie! Żartów wam się zachciewa?! Nie wiecie, że to nielegalnie pod monterów się podszywać! Ja wszystko o was wiem, to wy szczacie po piwnicach i żarówki wykręcacie! Jeszcze raz mi tu przyjdziecie...

 

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:46:20

chciałbys mieć śj za sąsiada, póki by ci jedynaka nie zwerbowali do sekty. 
to zrobili teście z synem sąsiadów drzwi w drzwi! zniszczyli cała rodzinę przez to.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:50:57

Mało powiedziane że to co piszesz jest żałosne. Po drugie - nie mam zamiaru ingerować w życie religijne moich dzieci. Dlaczego? Bo to są ich suwerenne decyzje. Uszanowanie prawa do wolności wyznania jest największym darem Boga wobec człowieka. jak byś wierzyła i znała nauki swojego własnego kościoła - to byś to wiedziała. Jak tego nie wiesz, to taka z ciebie wierząca jak z koziej d...y wiesz co.

2 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:51:27

adi_kami_2 a co ci się nie podoba w tym fakcie, ze syn się odwrócił od rodziców i poróżnił cała rodzinę, bo przystapił do sekty?? to nei jest opinia, tylko fakt, więc ten minus to chyba dla świadków, ze rodziny niszczą!

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:54:19

Nie baw mnie swoimi tekstami o rozbijaniu rodziny tp itd. Takie podejście jest błędem jednostki a nie kogoś komu się wydaje że jest do czegoś zmuszany. Jak wsomniałem znam wielu Świadków, którzy zmienili wyznanie i nie widzę ani odstępstwa od rodziny, często odwiedzają swoich bliskich i nie widzę z ich strony wstrętu do inności. Więc  - jednym zdaniem skończ z bajkami.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:55:45

adi_kami_2 czego nie pojmujesz? że to jest ich wybór i NIE BĘDĄ SIE Z TOBĄ ZADAWAŁY JAKO Z OJCEM JAK PRZEJDĄ NA TO WYZNANIE nie rozumiesz?!!!! masz zero do powiedzenia w tej sprawie, bo to oni się od ciebie odwrócą a nie ty od nich! ty będziesz ich dalej kochał i tolerował, szanował,ale one się odwrócą od ciebie!!! prościej nei potrafię ci tego napisac naprawdę. i przykro,że jak prawda ci nei pasuje, to piszesz, ze moje teksty są żałosne, bo nie są. to jedynie fakty.

piszę prawdę, przykro mi, ze to dla ciebie żałosne.

ps. gdzie pisałam, że jestem wierząca? więc argument z kozią dupy to własnie z du** wzialeś

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
nordzik

nordzik | 7 kwietnia 2013 14:00:30

No,no picie ,palenie i......reszty nie opisze co widziałam bo pewnie nie będzie to po myśli" Swiadka"i wyladuje na jego czarnej liscie.@Adi_kami przekonaj mnie,ze to co widziałam i słyszałam to tylko wytwor mojej wyobraźni.????Uśmiech

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:03:41

adi_kami_2 to, że ty widzisz co innego, nie znaczy, ze to co mąż widział latami i ja (przez krótki okres 2 lat jak bywałam w tym domu na porządku dziennym) nie znaczy, że to są bajki. 
jak ktoś widział tornado a drugi nie, to jeden drugiemu kłamstwa/bajek nie zarzuca. zastanów się nad tym

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:03:47

Wyobraź sobie że pojmuję. Po mich wypowiedziach powinnaś zauważyć że pojmuję więcej niż niektórzy o ŚJ. Nie rozumiem tego co piszesz, bo czegoś takiego nie ma. Twoje argumenty nie zawierają żadnego oparcia w faktach. Jeżeli ktoś taką decyzję podejmuje, o nie utrzymywaniu kontaktu z rodziną, to nie ma na to wpływ sama zmiana wyznania ale zapewne więcej - dużo więcej niż się Tobie wydaje. Więc? Jak wspomniałem - bez bajek. Jak wspomniałem mam znajomych wśród ŚJ, kilka razy byliśmy na ich zebraniach rodzinnie. Poznałem również wielu tych, którzy zmienili swoje wyznanie i jakoś odwiedzali swoje rodziny, nie zrywali kontaktu. Zauważyłem wręcz coś zupełnie odwrotnego - starali się utrzymywać kontakt ze swoimi bliskimi. I nie wciskaj ludziom kitów. Jak wspomniałem - to że ktoś nie utrzymuje z kimś kontaktu, to jestem przekonany na 10000% że nie ma to związku z ŚJ.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:05:01

nordzik tak, wszyscy jesteśmy fantastami, bo adi wie lepiej. zaczyna to wyglądać, ze adi to jest świadek na tej stronie. mógłby się jeszcze przyznać.

często tak robią na różnych portalach, nie przyznając się kim naprawdę są.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:09:51

"kilka razy byliśmy na ich zebraniach rodzinnie." - i tyle w temacie. 

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:12:01

Nikt temu nie zaprzecza. A to że ludzie innych religii robią dokładnie to samo, czasami nawet o wiele więcej nadużywająć w/w używek to jest warte omawiania? Jak dla mnie to zabawa przedszkolaków w piaskownicy na zasadzie a ten to ale tamten za to tamto. Zanim coś dopiszesz, to powiem że wstrzemięźliwość i życie w czystości jest zaleceniem jednej, bardzo szczególnej encykliki JPII "Evangelium Vitae" o której pewnie czytałeś, ale nie przeczytałeś, dlaczego? Bo byś nie napisał takich głupot. A w encyklice jest napisane wyraźnie - człowiek wiary to człowiek pozbawiony wszelkich nałogów.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:13:44

Rozczaruję ciebie Droga koleżanko z W-11. Nie jestem ŚJ. Ale nie pozwolę opluwać nikogo bez względu na to kim jest i gdzie chodzi się modlić. A właśnie to cały czas robisz. Pewnie i tak tego nie pojmiesz.

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:15:03

""kilka razy byliśmy na ich zebraniach rodzinnie." - i tyle w temacie. " Tak, bo zanim zacznę o czymś dyskutować albo trzaskać komuś drzwiami przed nosem - co jest waszą zdaje się rodzinną tradycją, wyhodowaną na przekonaniach my to są cool a inni są z marginesu - Lubię poznać co ktoś ma do powiedzenia.

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:16:41

adi_kami_2

adi_kami_2 | 7 kwietnia 2013 14:03:47

Wyobraź sobie że pojmuję. 

żeby pojąć to od kuchni trzeba życ albo w rodzinie starszego, albo nadzorcy podróżujacego. 
szeregowi świadkowie NIGDY nie dowiedzą sie jak działa organizacja, jakie wytyczne dostają! powiem ci wprost: każdy list, który dostawał jego ojciec był OD razu niszczony!! jakakolwiek wiadomość z centraliw  nadarzynie była tylko i wyłacznie dla oczu starszego. nawet teściowa nie miała szansy tego przeczytać . 
i ty myślisz, ze ty się dowiesz od zwykłego swiadka. powodzenia

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:21:32

adi_kami_2 opluwać to ja nie pozwolę siebie - CL! dużo zniosłam twoich oszczerstw, wyzwywania męża, nazywania mnie kłamcą przez "bajeczki" i "rzekomo" 
do tej pory nie blokowąłam twoich wypowiedzi, bo liczyłam na dyskusję, a tymczasem tylko po mnie jedziesz z zajadłoscią godną lepszej sprawy.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:31:59

Do mnie przyszło kiedyś dwóch mężczyzn, prawdopodobnie świadkowie, choć może inni badacze i zapytali:

- Czy uważa pan, że w XXI wieku czytanie biblii ma jakiś sens?
- Jestem ateistą. - Opowiedziałem zgodnie z prawdą.
- Ateistą... - Jeden z nich nawet nie próbował kryć pogardy, obrócił się bokiem i jeszcze poczęstował mnie jakimś konwenansem: - To dziękujemy i do widzenia.

Tyle ich widziałem. Moja babcia jest bardziej stanowcza, bez słowa trzaska im drzwiami przed nosem.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:35:16

Fajna kłótnia, nie skomentuję jej. 

Zastanawia mnie czemu Wam się podobają te sposoby na pozbycie się ŚJ. Przecież to są zwykli ludzie. Ludzie, którzy wykonują swoją "pracę". Nie możecie po prostu powiedzieć: nie, dziękuję, nie jestem tym zainteresowana/y? 

To co podał NeverEvar to żenada. Świadczy raczej o osobie która to zrobi niż o ŚJ. Wy chcielibyście być tak potraktowani? Bo ja nie. A oni naprawdę rozumieją, jeśli nie chcecie z nimi rozmawiać, przynajmniej ja nigdy nie trafiłam na takich co by mi siłą wciskali swoje racje i na siłę mnie zatrzymywali i wchodzili do domu. 

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 15:12:43

jajk000 jak odmówisz kulturalnie, to maja obowiazek zapisać i dac ci spokój na rok. dokłądnei powinno być odnotowane, że pod tym adresem dana osoba nie życzy sobie wizyt. powinno mieć się spokój na rok, ale później znó moga przyjść sprawdzić czy ktoś inny nie mieszka, czy zdania nie zmieniłeś itd. 

ale są tacy, którzy włażą z buciorami i owszem podobają mi się te odpowiedzi, bo traktuje je jak dowcip - nic takiego nie zrobiłam, nie zrobię, bo tu ich odpukać nie spotkałam (5 lat w ire). 
w pl nie trzaskałam drzwiami i nie mówiłam nic- po prostu nie otwierałam  i miałam święty spokój. 

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
AluminiowyHrabąszcz

AluminiowyHrabąszcz | 7 kwietnia 2013 16:22:10

adi_kami_2 i ja miałbym w to uwierzyć? najpierw jedynie znałeś dzieci sąsiadów, potem już jakiegoś świadka, potem już kilku,nawet takich co zmienili wyznanie, aż w końcu dotarłeś to tego,że "bywasz" na zebraniach.z całą rodziną. ciekawie się rozwija twoja historia. szybko ewoluuje, o , przpraszam, wy nie wierzycie w ewolucję! oczywiste,że jesteś jednym z nich,albo jeszcze nie wziąłeś chrztu,ale już postanowiłeś. tylk nie rozumiem po co się ukrywać? żeby sprawiać wrażenie,że ludzie spoza wyznania tak was bronią,sami z siebie?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
marcus747

marcus747 | 7 kwietnia 2013 23:09:11

he ,he gdyby kozka nie skakala.....

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:35:50

Pytanie jest dobre i nie warto poruszać spraw organizacyjnych. Dlaczego? Każde zgromadzenie ma swoje, każdy kościół ma swój system organizacji i każdy każdemu może wiele zarzucić. Szczególnie tym drugim. Znam zasady dwóch zborów protestanckich. Nie uważam aby zasady o wykluczeniach były złe. Są słuszne i zgodne z Mat. 18 roz. Czy faktycznie na tym polega działanie Świadków Jehowy lub innych grup aby kogoś zwabić i wyprać mózg ? To akurat można zarzucić   wszystkim kościołom, religiom, wyznaniom. Czynienie zarzutu komuś, robiąc dokładnie to samo jest czystą hipokryzją. A znam wielu ludzi różnych wyznań, również Islamistów i również Żydów.
Nie rozumiem takiego zarzutu, który stawia się młodym ludziom o tym rzekomym odcięciu od innych, od młodzieży (moje dzieci bawią się same z dziećmi ŚJ i jakoś nie widzę u nich odcięcia a wręcz przeciwnie, widzę otwartość i nie słyszę o agitacji religijnej). W swoim życiu wiele lat spędziłem wśród Epifanicznych badaczy Pisma Świętego (organizacji po Russellowskiej) która ma wspólne korzenie z ŚJ i u nich również nie widzę żadnego odcięcia dzieci od kolegów, internetu itp itd. Proponuję więc porozmawiać o faktach a nie mitach, często nadinterpretowanych przez przeciwników ŚJ.

1 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:42:32

adi to nie jest o mitach, ja tego nie kopiowałam z niewiadomokąd, tylko mąż teraz przyszedł z pracy i pisał. pominę co widziałam na własne oczy.

druga sprawa: co innego życie w szeregowych rodzinach,a co innego w gorliwej (nadgorliwej)  rodzinie śj.

przeczytałeś całość że tak zapytam? bo jak nie to kliknij w linki i poczytaj.

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 kwietnia 2013 13:44:24
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

Ale tu nie ma o czym rozmawiać. Już dość nam nasz kościół wypiera psychikę. Do pewnego stopnia a potem zaczyna to być uciążliwe. :udzie nie chcą się na to narażać. Zresztą na szczęście jest coraz więcej niewierzących radzących sobie świetnie:)

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:44:33

Zawsze czytam całość. Tak już mam. Nie zmienia to faktu - buractwo aż się słoma z papci wylewa. Tego nie zmienisz. Gratuluję męża buraka.

4 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:56:42

swoje personalne wycieczki i to chamstwo plus wyzwiska zachowaj dla siebie i swojej rodziny  - ja nikogo nei wyzywam, ty tak,ale piszesz o buractwie! gratuluję! 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:06:29

Dziękuję. Nie będę cytował Twoich - ups rzekomo Twojego męża wpisów.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:18:07

"rzekomo" ? znów mnie oczernaisz sugerując, ze kłamie i nawet mąż tego nie pisał, tylko ja.

widać, że organizacja już zasiała swoje "ziarno prawdy" w tobie

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Noemi26

Noemi26 | 7 kwietnia 2013 15:23:23

minus za obrażanie jej męża który nawet słowa z tobą nie zamienił Rozumiem zacięta dyskusję, odmienne poglądy itp. ale to jest przesada

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
nordzik

nordzik | 7 kwietnia 2013 13:40:23

Znam Swiadkow Jehowy i mysle ,ze to prawda co napisałaś.Ja się osobiście spotkałam z" piciem z umiarem" tak to nazywają .A wygląda to tak picie poki nie padniesz aby nikt nie widział.To taki jeden przykład bo strony by zabrakło aby opisac co widziałam.

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:43:26

Ludzie jak każdy. Co nie zmienia faktu że to chyba żenujące i szczeniackie, usprawiedliwiać swój syf, syfem u innych.

2 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:48:05

nordzik nie ja to pisałam - mąż! syn starszego zboru, który nigdy nie dał się w to wciagnąć

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:57:49

adi_kami_2 a tu co ci nie pasuje? prawda, o której nie masz pojęcia, bo to nie ty byłeś przez lata w takim domu? to dopiero jest żałosne. 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
nordzik

nordzik | 7 kwietnia 2013 14:03:20

@Anayela-Wiem Uśmiech

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
AluminiowyHrabąszcz

AluminiowyHrabąszcz | 7 kwietnia 2013 16:26:37

mezatka nikt nie mówi,że to żli ludzie-jeżeli przeczytasz notatkę jej męża to nawet on tam napisał,że to dobrzy , wierzący ludzie tylko zmanipulowani dla zysku fałszywej organizacji! 

jeżeli tam byłaś, to wiesz,że ta religia rozbija rodziny itp. 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
AluminiowyHrabąszcz

AluminiowyHrabąszcz | 8 kwietnia 2013 01:12:02

mezatka, to nie jest jakby to powiedzieć, oficjalna praktyka. to sie odbywa stopniowo,poprzez wpływanie na ciebie,sugerowanie,że lepszym towarzystwem są bracia w wierze, że oni są ci bliźsi niż nawet rodzina bo cię rozumieja i wzmacniaja w wierze itd. skutkuje to coraz głębszym wejściem w ich wewnętrzne towarzystwo,kosztemczasu i uwagi dla własnych rodzin.szczególnie gdy rodzin jest sceptyczna wzgledem organizacji sugerują ci,że chcą podkopać twoją wiarę,więc lepiej bądź z braćmi.oczywiście,zachowaj kontakt,żeby nikt nie powiedział,że ten oto świadek jehowy porzucił starszych chorych rodziców itp; ale wywierany jest ciągły systematyczny wpływ i "pomagaja " ci zagospodarować twójczas, tak ,żebys nie miała czasu-tu zebrania,tu słuzba polowa,tu studium biblii,tu przygotowanie do strażnicy na zebranie itd.a masz jeszcze pracę,obowiazki dnia codziennego.oddalasz się od rodzinyz czasem coraz bardziej.byłe 7 lat w organizacji, byłem sługa pomocniczym,wiem jak to działa niestety

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:41:31

Choć mam znajomego Jehowe, to nie mam szacunku do tej tzw. wiary.

Nie chodzi mi o przekonanie ale o dyrektywę zabraniającą przetaczania krwi. Znam przypadek, że po wypadku samochodowym gdzie córce musieli przetoczyć krew by przeżyła to parę godzin później ojciec(jehowy) się jej wyrzekł. Fakt, że w tym wypadku straciła obydwie nogi jest chyba zbędnym dodatkiem

1 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:46:15

Co najlepsze o ŚJ wiesz tyle ile kot napłakał. Widać z Twoich wpisów. To tyle metodyku od sposobów. Jak wspomniałem - lepiej być ŚJ niż chamem. To także z życia.

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:49:12

nooo własnei to jest typowy schemat działania członków tej organizacji. powiedz mi gdzie sie -mówie o innych religiach- ojciec wyrzeknie /czy matka dziecka, innego członka rodziny, bo ratowano mu życie? nigdzie! 

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:58:33

adi_kami_2 tak wiesz dużo o chamach i burakach, bo swój swego zawsze pozna, a nie masz problemu z wyzywaniem mojego męża

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
nordzik

nordzik | 7 kwietnia 2013 14:05:31

@ANAYELA jego nie przekonasz ,ze tak jest bo jak napisał syn wszedł dopiero do tej wiary,a na tym etapie to jest bardzo kolorowo tylko raju brak.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:12:34

spoko nordzik, on już pokazał co mąż powiedział głośno - kryptoświadek. 
niby jeszcze nie,ale na zebraniach bywa z rodziną - to wszystko wyjaśnia.

żaden szeregowy członek nie ma i nie bedzie miał w  życiu pojęcia jak działaja zbory, ale adi wie lepiej.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
marcus747

marcus747 | 7 kwietnia 2013 23:42:03

Adi jednego w zyciu sie nauczylem ze wiara jest potrzebna czlowiekowi ale potrafi byc bardzo niebezpieczna i z tego co piszecie nikt ich nie oczernia kazdy ma prawo do wlasnej wypowiedzi ja tez za nimi nie przepadam poniewaz gdy raz im pozwolisz wejsc w twoje zycie tak latwo nie odpuszcza.
Jedni sa gorliwymi wierzacymi czytaja i zglebiaja wire tak jak ty ale tez sa tacy ktorzy wierza tak jak ja i gdy ide do przybytku Bozego to modle sie do Boga z serca a nie z ksiazek i watpie ze jestem gorszy bo nie poznalem tak doglebnej doktryny wiary.
a co do ciebie to ty obrazasz innych zarzucasz klamstwo a znasz jej meza wiesz co przezyl i nie badz zalosny mowiac ze twoje dzieci bawia sie z dziecmi SJ bo dzieci z natury sa otwarte.
A przez lata czlowiek zinterpretowal ja tak ze stala sie instytucja by zarabiala na siebie.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:48:11

ale dlaczego oczerniasz Tych ludzi, to samo można byłoby napisać o innych religiach? Wszystkie religie ogłupiają i piorą ludziom mózgi... jednak każdy ma prawo wyznawać taką religię jaką chce, to każdego indywidualna sprawa

takie oszczerstwa to tylko Twoja i Twojego męża subiektywna opinia, sa ludzie którzy byli również Świadkami i mają zupelnie inne zdanie

dodam że też nie przepadam za Świadkami ale też nie jestem za robieniem nagonki na kogokolwiek tylko z uwagi na to jaką religie praktykuje

2 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 13:52:17

Słusznie prawisz

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 13:59:32

kogo ja oczerniam? wkleiłam jego własne słowa, jego doświadczenia, działanie organizacji to są udokumentowane fakty, a nie oczernianie i subiektywna opinia.

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:06:22

a wiesz że innych udokumentowane fakty są inne i co wtedy? kto ma rację?

każda pojedyncza opinia jest przecież subiektywna

podobnie jest ze zwolennikami KK - jedni powiedzą wszystko co dobre inni wszystko co złe i obie grupy co śmieszniejsze znajdą na to udokumentowane fakty, a dlatego że nigdy nic do końca nie jest złe ani dobre :)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 kwietnia 2013 14:09:55
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

Jej chodzi o doświadczenia ze ŚJ. My mieliśmy takie a nie inne i za tymi ludźmi na dłuższą metę nie przepadamy. Każdy jest inny i w każdym miejscu ta sekta będzie inna. Zresztą po co nam to. Jak by nie mogła być jakaś organizacja charytatywna. Tylko jakieś religie.

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 kwietnia 2013 14:10:27
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

Albo chociażby społecznościowa.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
nordzik

nordzik | 7 kwietnia 2013 14:11:23

@Kajetana masz racje ,ale dlaczego tez nie można przyjmować prawdy jak jest.Powiesz mi ,ze to co ja widziałam to jakiś sen.Ojciec SJ,matka nie oprawiają 0,75 koniaku ,jest mało poprawiają wodeczka ,a na koniec winko.Papierosy były z jej strony.Drugi przykład:ten sam tata i mąz za to ,ze zona była z dziecmi na spacerze i nie posprzątała mieszkania ,dywanu to co zrobił.Wyrwał ten dywan z pod ławy i wyrzucil na klatke.Nastepne:zawsze je pierwszy a zona i dzieci czekaja na podworku az tata się naje i jedza to co zostanie.To wszystko przykład jednej rodziny.Znam tez inne i stron by zabrakło aby to opisac.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:17:17

przykro mi @nordzik że znasz tylko takie przykłady naprawdę, ale pamiętaj że to są tylko i wyłącznie Twoje doświadczenia, można o tym mówić, ale nie oceniać wszystkich ludzi wyznających tą religię na podstawie pojedynczych przykładów

to tak jakbym powiediała że "wszystkie Zdzisie są głupie"

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
nordzik

nordzik | 7 kwietnia 2013 15:20:14

Jasne ,ze nie mamy prawa oceniac i oczeniac tych którzy sa w innych wiarach.Ale powiedz po co ta obłuda i zakłamanie.Niby sa tacy przestrzegający zasad wiary ,a za zamkniętymi drzwiami robia cos innego.Nas katolikow nikt nie wyklucza nawet jak się jest najgorszym.Zawsze możesz pojsc do kościoła i tam ci nikt drzwi nie zamknie.Mozesz się nawracać 100razy i nikt nie ma tego za złe.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 15:26:00

ok ale religię możesz sobie wybrać, każda religia ma swoje zasady, prawa których należy się trzymać i nie nam to osądzać, mozna zwyczjanie wybrać a nie krytykować

co do KK to akurat mnie kk wykluczył, bo się rozwiodlam i związałam z kimś innym, ksiądz da rozgrzeszenie mordercy, a rozwodnikowi nie, takich przykładów jest wiele, w każdej religii

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 15:28:03

no własnie w KK bóg na ciebie czeka, "jest miłością" , wybacza. mozesz sie zawsze nawrócić i będziesz przyjęty i nikt nie chodzi do księdza donosić, że dziś byłeś pijany, wczoraj nie chodziłeś głosić itd.  u jest problem. w organizacji - nie w szeregach ludzi, którzy chcą być blisko boga. oni chcą dobrze,ale takie mają postawione zasady :( 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 15:36:42

kajetanaa ale nie zostałas wykluczona z rodziny, przyjaciele się do ciebie odzywają i co najważneijsze nadal ich masz. to jest ta różnica.
dopóki wykluczony swiadek nie dostanie "drugiej szansy" o ile ją dostanie, to nikt mu nawet "dzień dobry" nie ma prawa powiedzieć. 
dlaczego ludzie sie zabijają? bo to jest wszystko co znają, wszystko co maja, a każdemu moze się noga powinąć. wujek męża wytrzymał kilka mieisięcy,w  tym czasie wielokrotnie rozmawiał, prosił o przywrócenie. żona wybaczyła mu zdradę. żyli w jednym domu, z trójką dzieci i co? 
ty masz nadal prawo wejść do kościoła- oni nie mogą iść na zebranie do sali królestwa, moga tylko uczestniczyć (choć to za dużo powiedziane) w zebraniu u siebie w domu,ale nie wolno im się odezwać, nikt im nie powie "dzień dobry" we własnym domu. ja się nie dziwię, ze człowiek nei wytrzymał i się powiesił. to nie jest odosobniony przypadek, tylko o tym się nie mówi. żadne z ich dzieci nie było pełnoletnie. najmłodszy syn miał 5 lat... 

krytykowanie to jedno, a opisanie zasad działania to drugie. kopiowałam to na pokazywarkę i nie zauważyłam, żeby kogoś oczerniał, wyzywał czy krytykował. pisał co się działo przez 19 lat za zamkniętymi drzwiami. ale tak jak powiedziałam: chętnie zobaczę co się dzieje za kulisami KK 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 15:46:56

ale takie mają zasady jak każda inna religia i nie rozumiem takiego zbulwersowania, jeżeli nie uznajesz ich zasad zmieniasz religię i tyle.

co do rozwodów to akurat się mylisz, zagorzali katolicy również potrafią dać Ci odczuć jaka to jesteś zła i niedobra, że rozwiodłaś się 

proponuję przeczytać książkę "Byłem księdzem", też ukazuje KK jako organizację zepsutą do szpiku kości, zatem daleka jestem od robienia nagonki na jakąkolwiek religię, jezeli cos mi nie odpowiada to odchodzę, nie praktykuję, ale nie muszę oceniać, potępiać i mierzyć wszystkich jedną miarą 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
AluminiowyHrabąszcz

AluminiowyHrabąszcz | 7 kwietnia 2013 16:31:08

nie zmienisz religii, bo już nie masz dokąd pójść. nie masz juz przyjaciół i znajomych. nie masz nic. jeżeli naprawdę na 100% sie poświęcałeś tej religii, to po tym wykluczeniu jesteś skończony. to tak jakby cię ktos teraz wysadził z samolotu w obcym kraju,gdzie może i język ten sam,ale np mając 40 lat zaczynasz od zera,nie masz do kogo ust otworzyć. tym ludziom WALI SIĘ CAŁE ŻYCIE i to nie jest ok,ze taki kult może legalnie istnieć. to manipulacja i oszustwo,jak piramida finansowa

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 16:34:39

nie przesadzaj, bo mnie bawisz swoim tragizmem AluminiowyHrabąszcz

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 16:37:29

kajetanaa moi rodzice są po rozwodzie od 25 lat,co juz nie raz i nie dwa tutaj wcześniej pisałam i żadne z nich nie było odrzucone przez znajomych, nie straciło przyjaciół, nie odebrało sobei życia, bo nie mieli nikogo - i nie, nie mieszają w duzych miastach, tylko są dobrze znani lokalnej społecznosci,a rozwód w latach 80 i zostanie z dwojką małych dzieci,w głęboko wierzącej rodzinie, to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej. 
moja babcia jakby mogła, to by spala w kościele, że o prababci nie wspomnę, bo wciaż ją mam na szczęscie.

i wiesz co? nie raz się z babcią kłócilam, że bóg tak, ksiadz nie. bo bóg cię nie oceni, tylkp rzyjmie. i ta moja babcia ze mną juz na te tematy nie rozmawia, ale jakoś matki nie wypisała z rodziny


 a książkę dziękuję, poczytam z chęcią, bo uważam ż enikt nei wie więcej o strukturach danej religii co byli nie tyle wyznawcy, a księża, pastorzy, starsi zborów itd.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
AluminiowyHrabąszcz

AluminiowyHrabąszcz | 7 kwietnia 2013 16:42:54

kajetanaa no jeżeli bawią cie ludzkie tragedie, samobójstwa i osierocone dzieci to podziwiam poczucie humoru, zaiste wielkoduszne. zagłęb się w temat bardziej niż "mam kolezankę","mam sąsiada". proponuję ksiązkę "Kryzys sumienia" napisana przez byłego członka ciała kierowniczego, który sam zrezygnował bo sumienie go zjadało. poszukaj dokumentów o tej "religii". a potem możesz wrócić do śmiania się z sierot i samobójców

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 16:43:25

mówisz o ludziach którzy jak wszędzie są różni, jeden wykluczy z rodziny, drugi nie... jeden będzie krzywo patrzeć inny nie...
poza tym nawet gdy zostajesz wykluczona - świat się nie kończy, życie toczy się dalej, na swojej drodze można spotkać innych ludzi, poza tym tak rozumując wszyscy byli SJ (a jest ich wielu) powinni chyba już nie żyć lub byliby pogrążeni w głębokiej depresji - wiesz co mówisz na pewno?

1 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
AluminiowyHrabąszcz

AluminiowyHrabąszcz | 7 kwietnia 2013 16:49:44

chcesz to przeczytaj książkę i pooglądaj dokumenty w sieci. ciekawe są fakty. jest nawet kanał na ytube byłych starszych zborów, opowiadają ciekawe i prawdziwe rzeczy.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 16:50:02

słuchaj czy wyznawcy tej religii to bezmózgi? dlaczego mam przejmować się czyimiś wyborami i tym że nie potrafią sami ocenić sytuacji? no sorry, ale każdy ma swoj rozum i może wybrać...

poczytaj książki o innych religiach i tez wlos zjeży ci się na głowie, a dlaczego? gdyż każda religia polega na manipulowaniu ludźmi i nie ma co wieszać psów na jedną, skoro wszystkie religie mają swoje ciemne strony i takie jest moje zdanie AluminiowyHrabąszcz

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Membasta

Membasta | 7 kwietnia 2013 13:49:49

Kazda religia moze byc nazwana sekta, mniej lub bardziej szokujaca. To nie ona jest zla, jako teoria zla nie czyni. Jej praktykowanie moze byc zle, krzywdzace, wbrew wolnosci praw czlowieka. Osobiscie znam ludzi, ktorzy glosza slowa Jehowy i jedyne, co moge o nich powiedziec, to to, ze sa ponadprzecietnie inteligentni i nie dorownuje im wiekszosc spoleczenstwa. Maja wlasna interpretacje swojej wiary, sa najlepszym jej wzorem do nasladowania, ale jako ludzie, nie wyznawcy. Kazdy ocenia innych przez pryzmat wlasnego postrzegania i rozumienia swiata, jeden widzi w wiekszosci zagubienie, drugi pyche, a trzeci cos innego. Umiemy tylko dostrzegac to, co wiemy, ze istnieje i tak "wyglada", co znamy, co nie znaczy, ze kazdy ma racje. Stad tyle nieporozumien wsrod ludzi.

0 ładowanie danych... 8 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:00:37

mem zwróć uwagę, ze nie każda religia czy też wyznanie kontrolują swoich wyznawców w taki sposób, nie odcinają ich od swiata, od innych, natomiast sekty właśnie to maja do siebie

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Membasta

Membasta | 7 kwietnia 2013 14:05:28

Anayela wszystko jest dobre i drugiej strony zle jednoczesnie. Nie powinnismy decydowac za innych, tylko za siebie. To nie jest tak, ze zona pijaka nie moze odejsc w dowolnie wybranym momencie. Moze, ale musi poniesc konsekwencje, to strach przed nimi powoduje, ze ludzie wola, jak ktos za nich decyduje. To musi miec tez dobre strony, widocznie pozytywnych stron jest wiecej dla kogos, kto podjal decyzje o takim trybie zycia.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:07:03

Każde. Nie znasz się o tym a chcesz się wypowiadać?

1 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 kwietnia 2013 14:16:58
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

Każdy ma swoje zdanie. Ważne żeby ze sobą rozmawiać. Ugrupowanie rozmowę wyklucza bo wiemy, że w jego grupie wszyscy myślą podobnie i będą się przy tym upierać. Jak nie wiesz czym jest wolność to szkoda. Życie i prawdomówność się opiera na wolności i prawdzie. Nie inaczej. Inaczej to są interpretacje prawdy które nie są prawdą.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Membasta

Membasta | 7 kwietnia 2013 14:28:16

Tak, kazdy ma prawo do wlasnego zdania. Jedyne co powinno byc spelnione to wzajemny szacunek. Jest takie madre powiedzenie:
"zyj i pozwol zyc innym.."

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 7 kwietnia 2013 14:28:18
Komentuje Ekspert kategorii Religia II.

Tak, tylko religia kończy sie tam gdzie namawia się wierzących do brania narkotyków, uprawiania seksu ze wszystkimi członkami sekty lub popełnienia zbiorowego samobójstwa.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Membasta

Membasta | 7 kwietnia 2013 14:29:59

To juz nie jest religia, to wilk w owczej skorce, "baranka bozego"

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:38:34

Membasta dlatego ja nie mówie jaka religia jest dobra, a jaka zła, tylko korzystając z tej  możliwości, pokazuję jak wygląda to od kuchni - mówię o organizacji. mąż napisał, ze szeregowi wyznawcy to są dobrzy ludzi, szukajacy boga i chca jak najlepiej. 
dlaczego dkoro mam taką możliwość, mam nie poprosić, zeby napisał? tak samo chciałabym znac wszystkie machlojki i wszelkie "sekrety" ksieży na wyzszych stanowiskach.  z czystej ciekawości chciałabym wiedzieć jak ksieża/biskupi manipulują wyznawcami, bo to tez na pewno ma miejesce. ale nie żyję w rodzinie biskupa, ani pastora itp., natomiast żyłam dwa lata u boku syna starszego zboru (jak mieszkał z rodzicami i był w tym bagnie 19 lat) i to widzę. lata odkad z nimi nie mieszka, lata odkąd jego babacia poszła do domu starców,b o wolała to niż mieszkanie z własna córką chyba o czymś świadczą? (babcia jest katoliczką)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 kwietnia 2013 14:43:53
Komentuje Ekspert kategorii Religia I.

Każdy ma prawo do życia. Nikt nikomu go nie odbiera. Żyje wśród innych. Niech nie pokazuje, że jest bardziej wartościowy od innych. Albo niech nie wyzyskuje, nie wymusza, nie narzuca. Nie robi z czegoś cyrku. Nie traktuje kogoś z pogardą. Nikt nie powinien nikomu niczego narzucać ale też nie możemy pozwolić na krzywdę drugiego człowieka. Nie możemy pozwolić na straty, na wyzysk, na nieuczciwość. Bo wszyscy żyjemy w jednym społeczeństwie. A to się w końcu wymknie spod kontroli, jak już niejedno. Hołubiąc i pomagając takim ludziom. To jest faszyzm, nazizm, komunizm dzisiejszych czasów. Kontrola i wyzysk. Ludzie chcą jakoś żyć. Co poradzą na to, że są ogłupiani. Jak coś zrobią i mają możliwość, to zrobią najwięcej jak się da żeby było dobrze. Nie wiem jak bym sobie wtedy pomyślał o kimś nieuczciwym.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:01:29

nie przystąpiłabym do nich.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
PaulinkaB

PaulinkaB | 7 kwietnia 2013 14:05:52

Jejku. Nie wiedzialam, ze az tak to wyglada. W klasie mojej corki jest dziewczynka tego wyznania. Dziewczynka jest normalna i bawi sie z innymi dziecmi. Moja corka ma z nia dobry kontakt. Szczerze powiedziawszy ja srednio 1 na 2 tygodnie pije kawke z jej mama. Kobieta jest fajna. Skromna i nie wspomina nawet o swojej wierze. Rozmawiamy najczesciej o dzieciach. Urodzin dzieci nie obchodza, to prawda, ale nie sa o nic ubozsze. Maj wszystko to co moje dzieci. Niczego im nie braknie. 

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 kwietnia 2013 14:16:58

Otóż to właśnie, ale jak widzisz niektórzy się hodowali - bo inaczej trudno to nazwać a jakimś bunkrze, gdzie dzieciaki dzień i noc były przykuwane do kaloryfera.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Anayela

Anayela | 7 kwietnia 2013 14:41:54

PaulinkaB my też znamy normalnych świadków :) mąż ma kapitalną ciotkę, drugą ciotke z wujkiem!! są to przesympatyczni ludzie! z resztą, te dwa małżeństwa, które teraz wspomniałam osobiście znam i uwielbiam :) 


problemy sie zaczynaja im głębiej ktoś jest w strukturach i im bardziej jest zaangażowany.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne poradniki

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 137,2 pkt elsieelsie
  2. 2 83,8 pkt _ewa__ewa_
  3. 3 76,3 pkt Aszka_Aszka_
  4. 4 48,3 pkt vera223vera223
  5. 5 27,7 pkt ona1979ona1979
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

roqq Autsajder Catbert odrzu cona eien MigrantWorker b-brzydula
Zgłoś błąd