zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych
chris27

Co myślisz o najnowszej kampanii Ministerstwa Sportu i Turystyki pt: "Stop zwolnieniom z WF-u"?

chris27 | 7 września 2013 21:52:17 | kategoria: Szkoła, Pozostałe przedmioty

  • G+
  • Facebook

Stop zwolnieniom z WF-u.
Odniesie sukces?
Jest skazana na porażkę?
Ludzie w ogóle zwrócą uwagę na ten powszechny już problem czy zignorują apele?
Swoją drogą popieram tę kampanię - w końcu coś należy zrobić z tą plagą zwolnień (w większości naciąganych).

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 54 skocz do ostatniej odpowiedzi odpowiedz

anonymous | 7 września 2013 21:55:17

Powinni wyeliminować ten przedmiot ze szkół lub uczynić go nieobowiązkowym. Żadne inne rozwiązania nie mają większego znaczenia, bowiem są błędne.

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
chris27

chris27 | 7 września 2013 21:57:41

Gratuluję pomysłu. Witaj powszechna nadwago wśród młodzieży - bo wtedy już całkiem nie będzie im się chciało ruchu i jakiegokolwiek sportu.

2 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:01:31

Cztery godziny wf-u tygodniowo nie zbawią od otyłości dziecka, które ciągle gra w gry i obżera się czym popadnie, a jeśli wierzysz, że taki cud jest możliwy, to jesteś zwyczajnie w błędzie.

Osoby, które chętnie uczestniczą w tych zajęciach są otwarte, popularne, pewne siebie i nie mają z tym problemów. Osoby, które unikają tych zajęć, prosząc o zwolnienia, postrzegają wf jako katorgę. Ktoś ze słabą samooceną nie chce rozbierać się przy kolegach. Nie chce brać z nimi prysznica. Nie chce, by go znienawidzili za to, że krzywo kopnie piłkę. Nie chce, by widzieli, jak boi się np. wskoczyć do wody.

Zestresowane tym dziecko topi swe problemy w słodyczach, tłuszczu i ucieka do świata wirtualnego, gdzie nie musi korzystać ze swojego ciała.

Eliminowanie zwolnień zmieni tylko tyle, że zwiększy się ewentualna ilość depresji, samobójstw i osób skrzywionych psychicznie.

Tak więc to ja gratuluję pomysłu tobie.

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj
pannaBe

pannaBe | 7 września 2013 22:02:44

I to wszystko przez wf??? NIeźle..

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
chris27

chris27 | 7 września 2013 22:04:09

Ale czy wszyscy muszą uprawiać tylko jedną dyscyplinę sportu na WFie? Dla takich osób mogą być także inne formy aktywności, które być może polubią.
A poza tym jakiego pomysłu mi gratulujesz? Przecież to pomysł Min. Sportu, nie mój.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:04:20

@pannaBe Jeśli zamiast odpowiedzi na argumenty mam otrzymywać od ciebie takie przemądrzałe komentarze negujące wagę moich słów, to proszę, ignoruj moje wypowiedzi.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Radomiła

Radomiła | 7 września 2013 22:06:24

w sumie rozumiem o co Tobie chodzi...ale tak to nawet tym dzieciakom mięśnie zanikną ;)

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:06:49

@chris27

Oszalałeś albo nie za bardzo wiesz, jak wygląda wf w szkołach. Latem piłka nożna, zimą koszykówka, siatkówka lub gimnastyka. Dla kogoś z niską samooceną i kogoś mało sprawnego fizycznie gry zespołowe to prawdziwe piekło. Mogą odmówić gry na rzecz innego działania? Nie.

Z obowiązkowym WF-em nie istnieje możliwość, by zachęcić tych uczniów do sportu. Można ich tylko zmusić.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 7 września 2013 22:08:52

Totalna bzdura. Jeśli otyłe dziecko ma być pozbawione nawet tych 4 godzin ćwiczeń, to gdzie i kiedy do cholery ma gubić kalorie ?
Tak, dla otyłego dziecka, ćwiczenia to katorga. A dlaczego ? A dlatego, że ma ograniczony ruch. Czy sądzisz, że dalsze ograniczanie mu ruchu zwiększy jego samoocenę ?

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:09:02

@Radomiła I tak załatwiają sobie zwolnienia. A teraz postaw się w takiej sytuacji: ktoś zmusza cię do robienia czegoś, czego nienawidzisz. Gdy zostaniesz wyzwolona spod tego przymusu, czy będziesz miała ochotę robić to z własnej woli? Nie. I właśnie tak zabija się w tych ludziach także chęć np. ćwiczenia na siłowni w wieku dwudziestu-kilku lat, przez co umierają na zawały.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:11:21

@Farang Do rozpoczęcia procesu spalania kalorii potrzebne jest 20-30 minut na rozgrzanie organizmu.

10 minut trwa przebieranie w szatni przed.

10+20=30, w skrajnych przypadkach nawet 40. Statystycznie zostaje 5 minut spalania kalorii.

Kosztem tych 5 minut zniechęca się dzieci do JAKIEJKOLWIEK aktywności fizycznej. I to ja piszę totalne bzdury?

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
pannaBe

pannaBe | 7 września 2013 22:11:51

Widziałam wczoraj młodzież uprawiającą jogging wokół jeziora.. uważam że to fajna sprawa.
Ogromnym problemem są rodzice, którzy zamiast przeciwdziałać i pomóc młodemu człowiekowi, potrafią jedynie załatwić zwolnienie - to żadna metoda.
Wf jak najbardziej powinien być obowiązkowy i elastyczny w miarę możliwości.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
Radomiła

Radomiła | 7 września 2013 22:12:04

nie wiem ...chyba żadne wyjście nie jest dobre ;)

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 7 września 2013 22:12:25

Piszesz

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 7 września 2013 22:13:44

Ja w szkole podstawowej nie lubiłem matematyki i prac ręcznych, jeśli tylko wspomniał bym o ty ojcu, że chcę zwolnienie, nie daj Boże.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:13:47

@pannaBe Ty tak uważasz. Wszyscy muszą mieć takie zdanie, jak ty? Nie? Więc dlaczego wszystkich zmusza się do postępowania według czyjegoś widzimisię?

Jeśli jakiś rodzic chroni dziecko przed stresem i zniszczeniem dzieciństwa, to jest dobrym rodzicem. Jeśli zafunduje mu psychologa, będzie rodzicem jeszcze lepszym.

Brak empatii potrafi mocno przyćmić wzrok, jak widzę.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:14:37

@Farang Ładnie uzasadniłeś/aś swoją opinię. Chyba podziękuję ci za dalszą dyskusję, szkoda moich palców...

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:16:17

@birbant Matematyka to zupełnie inna para kaloszy, nie trzeba się do niej rozbierać, a kumple raczej nie będą na ciebie wrzeszczeć, jeśli źle rozwiążesz równanie, co zrujnuje ci poprawne zaspokajanie potrzeby akceptacji przez rówieśników. 

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 7 września 2013 22:21:51

@Mastermind
U mnie była odwrotna sytuacja, otóż, z w-f byłem bardzo dobry i garnałem się do tych zajęc, dzięki czemu, między innymi nie mialem kłopotów z kolegami, którym się coś u mnie nie podobało. 
A problemy, które poruszasz można próbowac załatwiac w inny sposób. To co proponujesz, już na wstępie obniża szansę dziecka na normalne funkcjonowanie i jest omijaniem zagadnienia, a nie jego rozwiązaniem

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:23:44

@birbant 

ATo co proponujesz, już na wstępie obniża szansę dziecka na normalne funkcjonowanie

Uzasadnij.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
chris27

chris27 | 7 września 2013 22:23:59

To dla takich osób powinny być zajęcia inne niż gry zespołowe np. basen, taniec, gimnastyka - wtedy jest szansa, że polubią ruch i aktywność fizyczną. WF powinien być także oceniany na "zal" a nie na ocenę jak pisze niżej @ihtiel.

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:27:01

Nie, wf nie powinien być w ogóle organizowany przez szkołę. Nie powinien być też obowiązkowy. Młodzież powinna w swoim zakresie trenować to, co lubi. "W swoim zakresie" oznacza praktycznie każdą dyscyplinę, bez ograniczeń, w przeciwieństwie do wf-ów organizowanych przez szkoły.

Gdy usuwa się jakiś obowiązek, nagle pojawia się milion chętnych, bo staje się to 'kuul'. Najświeższym przykładem może być zniesienie poboru.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 7 września 2013 22:31:32

@Mastermind.
Chętnie bym to zrobił i napisał wiele na ten temat, ale nie mam ochoty, dziś już dyskutowac. Napiszę tylko, że nadmierne chronienie dziecka przed wszystkim,  co mu nie odpowiada nie jest wskazane. Jestem trochę starszy i obserwuję obecne pokolenie młodych i nasuwa się taki powszechny banał, że za moich czasów...
Po prostu wymagno i należało się do tego dostosowac.
Sorry, podejmę z Tobą ten temat, ale nieco póżniej, sam się przypomnę. Obietnic dotrzymuję, tego mnie nauczono. A od takich problemów, jak rozbieranie się w szatni są rodzice, którzy nie powinni iśc po najmniejszej linii oporu.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:36:48

@birbant
Jeśli sądzisz, że o słuszności obserwacji świadczy wiek, to jesteś w błędzie, więc uwaga „jestem trochę starszy” (ciekawe skąd to wiesz, swoją drogą) jest przemądrzała, co źle o tobie świadczy.

Napiszę tylko, że nadmierne chronienie dziecka przed wszystkim,  co mu nie odpowiada nie jest wskazane.

Ten problem to nie jest byle co. Jak już pisałem, to bardzo poważnie szkodzi psychice młodzieży, a co dopiero dziecka. 

Po prostu wymagno i należało się do tego dostosowac.

Świetny sposób na produkowanie posłusznych niewolników. Jeśli chcesz, by twoje dzieci były posłusznymi niewolnikami, to są prostsze sposoby, by to osiągnąć, wiesz?


Jeśli czas jest tym, czego ci trzeba, by wyłuskać w tej dyskusji cokolwiek, czego nie będę potrafił zanegować, to dam ci nieograniczoną ilość. Twój ruch.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 7 września 2013 22:47:17

@Mastermind
Masz rację, starszy nie oznacza mądrzejszy, ale tak się składa, że wychowałem do dorosłości dwie córki, bo żona umarła i myślę, że w praktyce mam coś na ten temat do powiedzenia. Ja te córki wychowałem dobrze, ale co przeszedłem, no była to jakaś nauka życia, dośc praktyczna. I bardzo przy tym przydało mi się wychowanie, które zawdzięczam swoim rodzicom. A powiedziec, że wychowałem swe dzieci na niewolników, to wielka pomyłka. Obie po studiach, mają swe rodziny, a ja cieszę się wnukami. I obie radzą się czasem, jak wychowywac swe dzieci. Do przemądrzałych nie należę, ale skoro tak uważsz?

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:51:19

@birbant Dwie córki. Obie chodziły na wf i nie miały z nim problemów. Rozmawiamy o dzieciach, które mają problem z wf-em. Dlaczego więc doświadczenie życiowe miałoby dawać ci wiedzę o problemie, przez który nie musiałeś przejść?

To tylko potwierdza, że nie powinieneś mieć nic do powiedzenia w tym temacie, bo operujesz wiedzą i danymi, które nie odnoszą się do osób, które mają problem, a próbujesz nią operować, działając tym samym na ich szkodę.

Cieszę się, że wychowałeś je dobrze, moje gratulacje.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 7 września 2013 22:52:43

@Mastermind
A skąd wiesz, że nie miałem takich problemów?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:53:46

@birbant Dedukcja.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 7 września 2013 23:01:10

@Mastrmind
Daruj sobie dedukcję, bo nie jesteś, jak się okazuje, w niej mocny.
Wyciągasz zbyt pochopne wnioski będąc jednocześnie bardzo kategoryczny w swych twierdzeniach. Jak widzę należysz do ludzi, którzy wiedzą lepiej i już. Swego życiorysu nie mam zamiaru tu pisac, bo widzę, że znasz go lepiej ode mnie. Zostańmy przy swoim. Pozdrawiam i najlepszego życzę. Bez urazy. Dobranoc!

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 23:03:19

@birbant Nie, moja dedukcja była najprawdopodobniej trafna, bo zachowujesz się jak osoba całkowicie nieznająca tego problemu, ale bez obaw, na twoim miejscu też bym się do tego nie przyznał.

Jak chcesz, papatki.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 8 września 2013 07:47:20

@Mastermind
Dzień Dobry!
Do czego na moim miejscu byś się nie przyznał? I o jakie obawy z mojej strony Tobie chodzi? Znowu wiesz o mnie coś, czego ja nie wiem?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 8 września 2013 12:41:47

Cóż, a propos wybierania zajęć przez dzieci, to nie ma takiego zwyczaju. W większości szkół są tylko biegi, skoki i gry zespołowe. Dlatego nie wstydzę się tego, że od początku gimnazjum miałam zwolnienie z wfu. Czy ktoś zwrócił uwagę, że mam idealne poczucie rytmu i mogłabym się realizować na zajęciach z tańca, bo od najmłodszych lat zajmowałam się muzyką? Nie. Albo na to, że w latach szkolnych uprawiałam jeździectwo? Też nie. Dla nauczycieli liczyło się tylko to, że miałam pewną nadwagę, słabo biegałam, miałam okulary i w związku z tym bałam się odbijać piłkę.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 21:57:47

powinni zwiększyc ilość godzin wf.młodzież jest niedołężna i na dodatek robi sie otyła

1 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 21:59:02

W podstawówce są 4 godz w tygodniu, wystarczy. 

0 ładowanie danych... 8 ładowanie danych... skomentuj
pannaBe

pannaBe | 7 września 2013 21:59:04

Ponoć nasza młodzież tyje najszybciej w Europie.. tak słyszałam w radiu.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:05:17

o,juz cztry zrobili?to i tak  nieźle:)

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:12:31

tyją od złego jedzenia nafaszerowanego chemią i hormonami.

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
Kucici

Kucici | 8 września 2013 00:17:42

@dedlllx - od tatara.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
MoltoBene

MoltoBene | 7 września 2013 21:59:25

Popieram.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 7 września 2013 22:02:37

Jestem za. WF jest tak samo ważny jak matematyka, czy inne przedmioty i zwolnienia powinny być ograniczone. W przeciwnym razie będzie rosło nam pokolenie chuderlaków i młodocianych emerytów.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
chris27

chris27 | 7 września 2013 22:06:32

Raczej grubasów.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Farang

Farang | 7 września 2013 22:07:22

chuderlaków, młodocianych emerytów oraz grubasów

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:07:33

Bardzo dobra inicjatywa :)Popieram ! ;d

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:10:27

uważam, że każdy uczeń powinien mieć wybór jakie chce lekcje WF. i tak powinny być sekcje dla kucharzy i frajerów np. jakas gimnastyka dla paralityków, podrzucanie pilki... no wiecie dla tych leniwych jakis takie slabe cwiczenia, sekcje sredniakow i sekcje wyczynowcow + sekcje np. siatkowki, pilki noznej, lekoatletyki etc. Podobnie jak jest to rozwiazane na studiach.
Tylko zeby szachow w to nie wlcizac, bo jak chodzilem do5 klasy to w ramach obowiazkowych dodatgkowych godzin WFu chodzilem na szxachy

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:13:59

Oczywiście jestem przeciw naduzywaniu zwolnien z wf i swojemu dziecki nie napiszę na pewno. Z drugiej strony duzo zalezy od nauczycieli wf. Zajecia te powinny byc ciekawe i niestresujące dla dziecka. Ocena powinna byc na zalkę lub jesli stopniem to za staranie nie za wynik. Ktoś kto bardzo sie stara, ale nie jest w stanie, choćby przez swą budowę, "zrobić wyniku" i dostaje 2 lub 3 - zniechęci się szybko. Pamietam w podstawówce w 5 i 6 klasie miałam faceta który zmuszał nas tylko do biegania po dworze bez wzgledu na pogodę,nawet pośniegu i błocie,  a ja miałam ciagłe kolki, nienawidziłam wfu. Na świadectwie miałam dostateczny - jedyna tak niska ocena. Potem w 7 i 8 - kobitke, która prowadziła zajecia zróznicowanie, były i gry i gimnastyka i nawet elementy tańców. Biegi były tez, nawet byłam w reprezentacji szkoly na zawodach. Już nie było kłopotów ani z polubieniem zajec, ani z ocena. 

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj
arinkao

arinkao | 7 września 2013 22:38:46

WF powinien być zastąpiony 2 godzinnymi zajęciami z basenu, jazdy na rolkach, na rowerze, na nartach, snowboardzie i ogólnych ćwiczeniach sprawnościowych. Zmarnowałam mnóstwo godzin na wf uciekając przed piłką gdy graliśmy w zbijaka.

Odkąd skończyłam 13 lat przychodziłam na lekce w długiej sukni i siadałam na ławce czytając książki, dostawałam jedynkę za jedynka i śmiałam sie w twarz nauczycielowi. Pod koniec roku miałam wykonać "komisa" z szeregu ćwiczeń i robiłam więcej niż cała klasa razem wzięta łącznie z przewrotami, chodzeniem na rękach i szpagatami. Nauczyciel mnie zrozumiał.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 23:11:51

Oj jak ja cie rozumiem! Zbijaka tez nie cierpiałam / jak również innych gier kontaktowych/

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
Eponine

Eponine | 8 września 2013 18:10:18

Gry kontaktowe to jedno, można je lubić lub nie. Ale co powiecie o sytuacji, w której nauczyciel każe uczennicy zdjąć okulary (krótkowzroczność - 7 dioptrii) i skakać przez kozła, którego ona widzi dopiero wtedy, kiedy jest już na odskoczni. I jeszcze nauczyciel wraz z całą klasą śmieją się, kiedy próbuje kilka razy i nie udaje jej się przeskoczyć.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 7 września 2013 22:52:16

Nie we wszystkich szkołach są prysznice i nie każdemu pasuje siedzieć na lekcjach przez kilka godzin w spoconych ciuchach, niektórych faktycznie na nie nie stać.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
Bzydalek

Bzydalek | 7 września 2013 23:10:03

WF jest zazwyczaj źle prowadzony.

Moim zdaniem WF powinien przypominać ogólną rozgrzewką jaka jest na sekcjach sportowych tylko delikatniej.
Tylko na zaliczenie i tylko jedna (!) godzina dziennie.

Celem nie jest żeby dzieciaki kopały piłkę, gdy nauczyciel pije kawę, tylko rozruszanie szkieletów, kręgosłupów, osób prowadzących osiadły tryb życia.

Dużo dzieci jest otyłych albo niesprawnych. Na typowej rozgrzewce ich niesprawność nie razi tylko będą ją robić wolniej. Nikt jednak nie zwróci uwagi że otyły kolega zrobił 7 pajacyków a nie 10.

To ma być 45 minut spokojnie prowadzonych ćwiczeń rozciągających mięśnie, stawy i kręgosłup.

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

rogal111

Jakie wyniki z matury na studia?

3 odpowiedzi i komentarzy
kaniunia

studia wokalne

5 odpowiedzi i komentarzy
Krystiank

Aktywacja sms przez internet

22 odpowiedzi i komentarzy
paulb

Co to za melodia w czasie meczy NBA?

2 odpowiedzi i komentarzy
syka3

znaki drogowe

1 odpowiedzi i komentarzy
LaBeL

Jak wysoko skakać?

22 odpowiedzi i komentarzy

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 170,2 pkt elsieelsie
  2. 2 65,3 pkt znafca_żytaznafca_żyta
  3. 3 56,0 pkt Andrzej6289Andrzej6289
  4. 4 48,9 pkt KrewkaZośkaKrewkaZośka
  5. 5 39,7 pkt Wiedźma84Wiedźma84
więcej rankingów
Zgłoś błąd