zamknij x

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Nie masz jeszcze konta? Załóż konto!

Dodaj odpowiedź
  • Nowe wiadomości
  • Powiadomienia
  • Zaproszenia
Skrzynka wiadomości Nowe wiadomości (odśwież listę)
Powiadomienia o odpowiedziach, komentarzach i ocenach
Zaproszenia do znajomych

Nie wydaje Wam się, że współczesność zabiła urok związków?

~Gość | 17 lutego 2017 15:41:44 | kategoria: Społeczeństwo, Problemy społeczne

  • G+
  • Facebook

Może kiedyś było więcej aranżowanych związków ale też trafiały się na pewno romanse z prawdziwych uczuć. Kiedyś nie miało się drugiej osoby jak na dłoni na facebooku albo innym portalu. Były listy i nikt nie robił sobie sweet fotek i nie obwieszczał o byciu w związku innym. Ludzie nie harowali tak ciężko na zarobki jak teraz i nie było zmęczenia i wypalenia zawodowego. Nie było Internetu więc jak ktoś chciał zabawić się na boku to szedł do domu publicznego ale nie było obaw, że partnerzy piszą z kimś na czacie albo poprzez sms-y. Teraz jest też większa lekkomyślność przy rozstaniach. Co z tego, że mamy więcej swobody jak jeszcze trudniej jest nam się porozumieć i sobie zaufać?

1 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... odpowiedzi i komentarzy: 38 odpowiedz

anonymous | 17 lutego 2017 15:44:32

"(...) szedł do domu publicznego ale nie było obaw, że partnerzy piszą z kimś na czacie (...)"
To jak porównać minetę do minaretu.

0 ładowanie danych... 10 ładowanie danych... skomentuj

~Gość | 17 lutego 2017 15:46:41

Nie. Dostępność do wszystkiego jest zgubna bo kusi i sprawia, że wartości maja mniejsze znaczenie. Niestety jeśli obecnie ktoś mówi o moralności i wartościach to jest to uważane za bigoterię.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 17 lutego 2017 15:49:12
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

KrewkaZośka
udalo ci sie to porownanie!!!!!!!!!!!!!!!!

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

~Gość | 17 lutego 2017 15:49:57

Niezbyt.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
Catbert

Catbert | 17 lutego 2017 15:58:34
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

hahaha.... tak, wszyscy tesknimy do czasow, gdy malzenstwa byly aranzowane, kobiety nie mialy zawodow, a znudzeni mezowie mogli bez jakiejkolwiek krytyki chodzic sobie do burdeli, za to rozwody byly nie do pomyslenia. pelne zaufanie i porozumienie. normalnie, nostalgia powala z nog....

0 ładowanie danych... 8 ładowanie danych... skomentuj
Vilemo

Vilemo | 17 lutego 2017 16:37:16
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Zośka kocham Cie :-D 

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 19 lutego 2017 23:15:22

Vilemo <3

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 15:45:20

Nie. Urok zwiazkow zabija natlok obowiazków dnia codziennego, praca, zmeczenie, problemy finansowe , rodzinne etc. 
Fajnie i "łatwo" jest byc zakochanym i rozmarzonym gdy jest sie nastolatkiem bez wiekszych zobowiazan i z mnostwem wolnego czasu. Trudniej jest utrzymac ten stan gdy przychodza dzieci i obowiazki z tym zwiazane. 

0 ładowanie danych... 6 ładowanie danych... skomentuj

~Gość | 17 lutego 2017 15:48:31

Współczesność. Zabiegane społeczeństwo. Gdzie małżeństwo i dzieci tam brak uniesień.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 15:49:52

Niekoniecznie brak, po prostu trzeba sie wiecej starac zeby nie zatracic tego co w zwiazku fajne. 

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

~Gość | 17 lutego 2017 15:53:42

A mnie się wydaje, że po prostu współczesnym ludziom wydaje się, że muszą się więcej natrudzić bo są rozleniwieni i mało wytrwali. Kiedyś wartości były wyżej w hierarchii więc nie pochodzono z taką lekkością do relacji z innymi.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 15:59:08

Mozliwe..ale mozliwe tez ze moze nam sie tak tylko wydawac . Ciezko porownac to jak sie zyło czy tez wspolzylo za czasow naszych rodzicow do tego co mamy teraz. Kazdy "czas" ma swoje plusy i minusy, teraz zyje sie faktycznie bardziej intensywnie i szybciej niz kiedys natomiast ludzie tracili mnostwo czasu na czynnosci ktore mozna obecnie zalatwic kliknieciem na komputerze. 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 15:48:03

Kiedyś miało się drugą osobę jak na dłoni, własnie dlatego ,że nie było fejsa.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

~Gość | 17 lutego 2017 15:51:37

Nie. Nie miało się. Można było się dowiedzieć o tej osobie z jej ust albo od innych a na teraz ludzie sami eksponują swoje życie na portalach. Tylko za tym pozornym ekshibicjonizmem kryje się strach przed pokazaniem prawdziwej twarzy.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 15:56:36

ŚmiechNo właśnie, wtedy było łatwiej poznać prawdę o człowieku, w dobie internetu karmimy się  złudzeniami, idealizujemy drugiego człowieka .
Współczesność niczego nie zabiła, pokolenie moich rodziców rzadziej zdobywało się na rozwody, chyba wynikało to z pruderyjności, fałszywej pobożności, moje pokolenie jest bardziej trendi, ja już wiem,ze najlepsze związki to te, które trwają 5 lat 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

~Gość | 17 lutego 2017 16:01:12

Przyczyna i skutek. Współczesność przedstawia się tak a nie inaczej a tworzą ją ludzie. Dzieje się tak jak postępują ludzie. Więc czyja to jest wina? I co z tego, że kiedyś było więcej pruderii? Z kolei jeśli człowiek ma za dużo swobody to sam nie wie czego chce, gubi i się ciągle oczekuje więcej i robi się taką zblazowaną jednostką, której ciągle mało.

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 16:02:37

Tylko bezrozumny napaleniec.

0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 17 lutego 2017 17:07:26
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

A czy musimy? weekendowa To co z tego,ze wynaleziono interent? Nie po to, przecież, by stać się jego niewolnikiem. 


0 ładowanie danych... 2 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 19:02:08

birbant , ja nim nie jestem, więc zapytaj kogoś innego :)

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 17 lutego 2017 19:10:37
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

weekendowa Wiem, że nie jesteś, napisałem ogólnie, a zwróciłem się do Ciebie, bo poruszyłaś o necie, a w ogólę, to lubię z Tobą gadać Uśmiech

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 19:14:25

birbant , pisząc o fejsie odniosłam się do tekstu autorki.
Odpisuję teraz, bo też lubię z Tobą gadać, o związkach niekoniecznie Mrugnięcie

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 17 lutego 2017 19:25:19
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

weekendowa mnie się z Tobą zawsze fajnie gaworzyło

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 17 lutego 2017 19:25:35
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

I gaworzy

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj

anonymous | 17 lutego 2017 19:26:44

I wzajemnie birbant Uśmiech

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
tomekloko

tomekloko | 17 lutego 2017 15:51:05
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Nie lubię strasznie określeń typu "a kiedyś to było inaczej, a kiedyś to było lepiej". Dupa dupa dupa. Wcale tak nie było. To tylko nasze wyobrażenie, że były czasy dżentelmenów, itp. Oczywiście, dżentelmeni byli, poeci byli. Ale i dzisiaj są. Ponadto kiedyś chyba panował większy dystans między mężczyzną, a kobietą i często te relacje nie były tak silne. 
Żyjemy w czasach, w jakich żyjemy - dużo jest powierzchowności w relacjach, ale chyba głównie u tych bardzo młodych osób, u których nigdy nie panowały jakieś wyjątkowo silne i dojrzałe relacje. Natomiast wśród osób starszych widuję dojrzałe relacje, osoby się starają dbać o związek i o siebie wzajemnie. Co prawda takich relacji nie widać zbyt wiele - ale ile tak naprawdę wiemy, jak jest między ludźmi w związkach? Nie jesteśmy z nimi na co dzień, w zwyczajnych sytuacjach. 
Poza tym - patrzenie na innych nic nie daje. Trzeba patrzeć na siebie, samemu starać się dawać dużo w związku i mieć też oczekiwania od drugiej osoby (nie wygórowane, tylko takie zdrowe, aby w relacji panowała obustronność w uczuciach, emocjach, okazywaniu sobie szacunku).
Związek to praca - im więcej dwie osoby włożą w nią wysiłku, tym dojrzalsze i słodsze owoce zbierać będą:)

0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj

~Gość | 17 lutego 2017 15:57:47

Nie ma większej ignorancji niż nie obserwowanie innych i nie wyciąganie wniosków z tego co robią źle. Niestety ale nie żyjemy na pustyni i udawanie, że my to co innego to zwykła ignorancja i lekkomyślność. Pewnie dlatego te relacje są często takie płytkie. W tych czasach rozwinął się mocno egocentryzm. Ludzie chcą tylko brać. Musimy patrzeć na innych bo co nam z naszego własnego nastawienia jeśli nie będziemy obserwować jak osoba obok nas się zachowuje i co myśli? Wtedy właśnie po czasie przychodzi otrzeźwienie, że czegoś się nie zauważało i że było się ślepym. Dzisiaj są dżentelmeni? Gdzie?

0 ładowanie danych... 0 ładowanie danych... skomentuj
tomekloko

tomekloko | 17 lutego 2017 15:59:46
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 17 lutego 2017 16:02:41
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

KrewkaZośka, @-ika-,  @-Pitbull-, @weekendowa, @roqq, @Catbert,  @tomekloko,  @brzydula-b posluchajcie:

dawniej wszystko bylo lepsze
   ja to pieprze, ja to pieprze

lepsze byly jablka w sadzie
lepsze wedliny na ladzie
lepsze I zimowe buty
takze I kolczaste druty
lepszy ksiezyc, lepsze slonce
lepsze stoktrotki na lace
lepsi ludzie, lepsze koty
no I mniej bylo roboty

dawniej wszystko bylo lepsze
   ja to pieprze, ja to pieprze

no a teraz prosze pana
trzeba wczesnie wstawac z rana
I komputer tez sie psuje
reklamacja nie skutkuje
pieniazkow takze za malo
nieco wiecej by sie zdalo
I choc sa przerozne leki
dalej nam jest do apteki
no I jeszcze jak na zlosc
na pytamy pisze gosc

a teraz chorem:

dawniej wszystko bylo lepsze
   ty to pieprzysz, ja to pieprze



0 ładowanie danych... 4 ładowanie danych... skomentuj
brzydula-b

brzydula-b | 17 lutego 2017 16:02:52
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne I.

Nie wydaje mi się

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 17 lutego 2017 16:08:06
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

a tak na serio to nie wydaje mi sie
my wspominamy to inaczej, a mlodziez  na swoj sposob jest romantyczna

0 ładowanie danych... 3 ładowanie danych... skomentuj
birbant

birbant | 17 lutego 2017 16:17:09
Odpowiada Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Czasy się zmieniają, ale problem poruszany w pytaniu jest cały czas ten sam i tu nic się nie zmienia. Ten problem nie od czasów zależy, ale od ludzi. Zapewniam, że 40 lat temu, można byłoby postawic identyczne zarzuty, jak te w pytaniu.

0 ładowanie danych... 5 ładowanie danych... skomentuj
ata-ata

ata-ata | 17 lutego 2017 16:26:26
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

ja tez tak samo mysle
problem byl i bedzie aktualny...
bo w tych dawnych lepszych czasach to przede wszystkim my bylismy  MLODSI

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
roqq

roqq | 17 lutego 2017 20:11:24
Komentuje Ekspert kategorii Problemy społeczne II.

Masz rację @birbant. Czasy się zmieniają, gadżety, którymi się posługujemy także, ale ludzie nie zmieniają się ani na jotę. Cóż nam z tego, że rejestrujemy tak zwany postęp cywilizacyjny? Czym on się tak naprawdę objawia? Czy zwiększoną wrażliwością, uczciwością, wzrostem empatii? W żadnym wypadku, bo gdyby tak było, biorąc za punkt wyjściowy na przykład rzezie w czasach Tuhajbeja nie nastąpiłby punkt rzeczywistości który znamy jako II Wojnę Światową. Całkowity brak postępu na przestrzeni wielu setek lat. 

0 ładowanie danych... 1 ładowanie danych... skomentuj
więcej odpowiedzi
1 2 z 2

Koszulki pytamy.pl

Podobne pytania

stefan341

Jak zaprojektować ruch na stronie

1 odpowiedzi i komentarzy
Anaris

www.instructables.com PL?

3 odpowiedzi i komentarzy
lebron

net art / nazwa.pl - niedziałają

3 odpowiedzi i komentarzy
stefan341

Ile kosztuje serwis społecznościowy

8 odpowiedzi i komentarzy
ludwik

Laptop + Komórka = Internet

9 odpowiedzi i komentarzy
lukasmaster

Płynne rozwijanie w Javascript

3 odpowiedzi i komentarzy
filiptepper

Czy pytamy.pl odniesie sukces?

5 odpowiedzi i komentarzy
Erwin

Znacie jakieś ciekawe radio internetowe?

9 odpowiedzi i komentarzy
agnieszka

czy warto kupić aparat cyfrowy hp 945?

4 odpowiedzi i komentarzy
Erwin

Jak nagrywać rozmowy głosowe?

5 odpowiedzi i komentarzy

Najaktywniejsi dziś

  1. 1 86,9 pkt elsieelsie
  2. 2 53,3 pkt birbantbirbant
  3. 3 46,5 pkt ata-ataata-ata
  4. 4 32,9 pkt janusmakroniuszjanusmakroniusz
  5. 5 21,4 pkt vera223vera223
więcej rankingów

Eksperci w kategorii:

vera223 elsie Samotny94 znafca_żyta MigrantWorker Aszka_ ata-ata
Zgłoś błąd